پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زمینه برای حضور تجاری گیلان در روسیه فراهم است / نادیده گرفتن بازار روسیه، برای گیلان آسیب بزرگی است
    03 خرداد 1397 - 1:59
    شناسه : 128099
    0

    صاحبان برند و محصولات با کیفیت باید در بازارهای روسیه عرض اندام کنند و از موقعیت های نمایشگاهی از جمله نمایشگاه کراسنودار روسیه، برای شناسایی کالاهای گیلانی و ایرانی به نحو مطلوب بهره برداری کنند.

    پ
    پ

    photo 2018 05 23 14 23 07 768x576 - زمینه برای حضور تجاری گیلان در روسیه فراهم است / نادیده گرفتن بازار روسیه، برای گیلان آسیب بزرگی است -

    فرهاد دلق پوش درنشست بررسی وضعیت حضور در بازارها و نمایشگاه های روسیه که در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید گفت: مدیران واحد های صنعتی با نگاه صادراتی از موقعیت های مختلف جهت حضور در بازارهای کشور روسیه نهایت استفاده را ببرند.

    رئیس سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان گیلان با اشاره به لزوم رویکرد جذب سهم بازار بیشتر تولیدات داخلی در فضای بین المللی، اظهار داشت: نباید برنامه های صادراتی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان و مدیران واحدهای تولیدی، به صورت منطقه ای باشد و برای برندهای صنعتی کل کشور می تواند برنامه ریزی نماید.

    دلق پوش عنوان کرد: صاحبان برند و محصولات با کیفیت باید در بازارهای روسیه عرض اندام کنند و از موقعیت های نمایشگاهی از جمله نمایشگاه کراسنودار روسیه، برای شناسایی کالاهای گیلانی و ایرانی به نحو مطلوب بهره برداری کنند.

    وی گزینش و اعزام محصولات با کیفیت وصاحب برند را جهت اعزام درنمایشگاههای بین المللی بسیار حائز اهمیت دانست و خطاب به رئیس اتاق بازرگانی استان و مسئولین برگزار کننده نمایشگاه تاکید نمود: باید برای حضور در روسیه وسایر نمایشگاههای بین المللی، استراتژی و برنامه مطلوب و سنجیده ای داشته باشیم و از کالاها و برندهای مرغوب در فضای نمایشگاهی استفاده نماییم تا حیثیت وهویت کالای مطلوب وایرانی در بازارهای جهانی تضمیین شود فقط در این صورت است که جای پای کالای ایرانی در آن کشورها باز می شود و یک رابطه تجاری پایدار شکل می گیرد.

    متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، خروجی مناسب از حضور در نمایشگاه فراملی را مهم ارزیابی نمود و گفت: قراردادهای تجاری جهت کسب بازارهای هدف در نمایشگاه ها با حفظ ضوابط حقوقی و پروتکل های تجاری باید آماده گردد تا به سرعت منتج به نتیجه مطلوب گردد.

    فرهاد دلق پوش در بخش دیگر از سخنان خود به عدم وجود واحد و ساختار بازاریابی در کارخانجات صنعتی، بعنوان مشکلی بزرگ یاد کرد و اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در حوزه فروش دچار مشکل هستند و در چارت و تشکیلات اداری آنها واحد بازاریابی قدرتمند و کارآمدی مشاهده نمی شود. این واحدها از موقعیت های تجاری به نحو مطلوب استفاده نمی کنند و به نظرم این رویکرد باید با نگاه صادرات محور تغییر یابد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نادیده گرفتن بازار کشورهای حوزه خزر به ویژه روسیه را ضربه بزرگی برای واحدهای صنعتی گیلان دانست و گفت: روسیه و ایران هم اکنون بهترین روابط سیاسی را دارند و زمینه گسترش تبادلات و مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه در همه زمینه ها به خوبی فراهم است.

    فرهاد دلق پوش ایدۀ تدوین بسته حمایتی برای تشویق واحدهای تولیدی در بازار صادراتی را حائز اهمیت دانست و عنوان نمود: قطعا برای ورود مواد اولیه، ماشین آلات و پرداخت تسهیلات در کارگروه رونق تولید برای واحدهای صادراتی با اولویت ویژه اقدام خواهد شد. همچنین برخورداری از تخفیفات ویژه نمایشگاهی برای شرکت های صادرات محور نیز، در دستور کار خواهد بود.

    گفتنی است این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصد و با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در شهر کراسنودار روسیه در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.