×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

13970306131243969142493010 - عامل کشتار بی‌رحمانه ۴ گربه جنگلی در گیلان دستگیر شد -

انتشار تصویری از کشتار چهار توله گربه جنگلی در کیاشهر استان گیلان توسط یکی از کاربران اینستاگرام، طی روزهای گذشته اعتراضات بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت. این متخلف که فعالان محیط زیست درخواست اشد مجازات بر اساس قانون شکار و صید را برایش دارند شناسایی و صبح امروز تحویل مراجع قضایی شده است.

ساسان اکبری‌پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان، در این باره به تسنیم می‌گوید: پس از انتشار تصویر لاشه‌های این توله‌گربه‌های جنگلی، با اقدام فوری یگان حفاظت محیط زیست گیلان، متخلف شناسایی و صبح امروز تحویل مراجع محترم قضایی شد.

گربه جنگلی یکی از هشت گربه‌سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) بوده و در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب ها و نیزارها زندگی می کند. این گربه از پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه میکند و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد شده و پرندگان اهلی مانند خروس و مرغ را شکار می کند. جمعیت این گربه‌سان حمایت شده بر اثر کاهش طعمه و تخریب زیستگاه در بسیاری از عرصه های طبیعی کشور از بین رفته و یا با کاهش روبرو شده است. جریمه صید و شکار گربه جنگلی، ۸ میلیون تومان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.