×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بهروز عباسیی رییس هیات هندبال گیلان - شاهد هستیم که در ۴سال گذشته چه نابه سامانی هایی در ورزش گیلان به وجود آمد و هیچ کارنامه مثبتی از آن نداریم! -

یکی از اشکالاتی که امروز در حوزه ورزش استان با آن مواجه هستیم آن است که ارزیابی مناسبی را طی ۴سال گذشته انجام نداده و هیچ بررسی و نقدی صورت نداده ایم.

بهروز عباسی در گفت و گویی با تابناک به بررسی موضوعات مختلف ورزش استان پرداخته و اظهار کرد: ما در گذشته با یکسری شعار های پپولیستی که داده شده اینطور بیان کردیم که سیاسیون باید از حوزه ورزش کنار بروند و وارد حوزه مدیریت ورزش نشوند اما انعکاس این شعارها و نتیجه عملکرد این شعارها این بود که در یک‌ مدت بسیار کوتاهی این سیاست ها تغییر کرد؛ ولی با سیاست یک‌بام و دوهوا که نمی شود کارهای مدیریتی ورزش استان را اداره کرد.

رییس هیات هندبال گیلان تصریح کرد: چندگانگی ها در ورزش استان باعث شد که ورزش ما در این ۴سال بسیار پر تلاطم و پر از درگیری و جنجال باشد و در واقع نتوانستیم از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: متاسفانه نگاه مدیریتی ورزش در استان یک‌نگاه مختلط سیاسی بوده که یک روز اصلاح طلب بود، یک روز اصولگرا بود و… در حالی که ورزش اصلا نباید سیاسی باشد و مدیر ورزشی باید یک انسان متخصص باشد به دور از هرگونه تعلق و نگاه سیاسی و هنر مدیریت باید این باشد که از همه جریانات، فارغ از هر تفکری صرفا در جهت پیشبرد امر ورزش بهره گیرد و تنها به توانمندی های اشخاص توجه کنند.

عباسی گفت: آنچه ما در ورزش گیلان میبینیم و برای ما ملموس است، یکسری اتفاقات بوده که در حوزه مدیریت ورزش بین افراد دست به دست شده و همین آفت ورزش استان ماست که امروز شاهد آن هستیم در ۴سال گذشته چه نابه سامانی هایی در آن وجود دارد و هیچ کارنامه مثبتی از آن نداریم.

وی ادامه داد: امروز کدام حوزه ورزشی را میتوانیم به عنوان نمونه موفق و به دور از جریانات سیاسی نام ببریم؟ ؛ برای نمونه هیات والیبال که پس از چندی درگیری و کش و قوس های فراوان ریاست آن تغییر کرد و یا هیات شمشیر بازی که چه اتفاقات تلخی در آن رخ داد؛ در حالی که هیات ها بازوان پر توان ورزش هستند.

وی اذعان کرد: شما نقش فدراسیون ها را از وزارتخانه بگیر، دیگر وزارتخانه ای باقی نمی ماند، حالا شما وقتی هیات های ورزشی را منفک میکنید از سیستم مدیریت صحیح ورزشی و آن را از ماهیت اصولی آن جدا میکنید دیگر آن عملکرد مثبت را شاهد نخواهیم بود ؛ اگر هیات های ورزشی نباشند، اگر هیات های ورزشی به درستی حمایت نشوند، اگر هیات های ورزشی به درستی تعریف نشوند و به درستی جایگاه شان مشخص نشود آسیب های بسیار زیادی به توسعه ورزش وارد خواهد شد پس در نتیجه اگر افراد دلسوزی در هیات های ورزشی وجود دارند نقش اداره ورزش و جوانان باید حمایت صد در صدی از آنان باشد.

عباسی گفت: اگر شما ریشه این مشکلات را جستجو کنید، برخواهید خورد به یکسری افراد بی تفاوت که هیچ تعصبی به ورزش ندارند و فقط نگاه کاسب کارانه نسبت به آن دارند و جالبتر اینکه درآمدهای حاصله را نیز در راه پیشرفت آن ورزش هزینه نمیکنند بلکه صرف مسائلی متفرقه میکنند؛ پس این تفکرات باید در ساختار ورزش استان و شهرستان تغییر پیدا کند و ما خواهان تغییر و بهبود اوضاع هستیم.

رییس هیات هندبال گیلان افزود: خانم بخشی امروز میراث دار حجم عظیمی از ویرانی های ورزش استان است که به تنهایی چه کاری میتواند انجام بدهد؟ و ما امیدواریم با حضور ایشان و یا هر مدیر دیگری نگاه تغییراتی اساسی نسبت به این همه مشکلات ایجاد شود و شاهد تحولات مهم و مثبتی در ورزش استان باشیم و همینطور نگاه صبورانه نسبت به انتقادات سازنده داشته باشیم که قطعا راه گشای حل بسیاری از معضلات خواهد بود.

عباسی در بخش دیگر این گفت و گو مطالب مهمی را اشاره کرد……

در هیاتهای دیگر .نجات غریق.بوکس.تکواندو.بسکتبال.فوتبال.بدنسازی.بدمینتون.دومیدانی و غیره همه به نوعی.درگیر نگاه اشتباه حوزه مدیریت بوده است…..در بخش فوتبال بخصوص فوتبال باشگاه سپیدرود چه بحرانی داشت که ورود شخصیتی چون دکتر نوبخت بخاطر عشق به گیلان با همتی بلند مشکلات دوستداران فوتبال را به درستی حل نمودند.

در طول چهار سال هیچ جا سراغی از کمیته .گروه.کمیسیون جهت آسیب شناسی که چرا اخلاق.جوانمردی.روح پهلوانی از جامعه ما رخت بر بسته را مشاهده نمی کنید…چرا چون فضای ورزش گیلان مدام در جهت بد اخلاقی..تخریب..تهمت..افترا و منزوی آدمهای منتقد و نقد کننده قرار دادیم…دیگر جایی برای تقویت و ترویج اخلاق و منش انسانی و پهلوانی نمی ماند…فرهنگ سازی ادبیات خاص خودش را میخواهد..فرهنگ سازی آدم های فروتن.صبور.واهل تامل می خواهد.

در حوزه مدیریت چنین آدمی در چهار سال گذشته سراغ دارید؟…بجای تقویت و تجهیز و تکمیل نیازهاز های روابط عمومی اداره ورزش….با تشکیل افراد غیرمسئول.چاپلوس.با افکاری مریض روابط عمومی موازی به منظور کسب اخبار و توزیع شایع وتخریب افراد در حوزه مدیریت راه اندازی میشود.

در پایان بگویم که اینها نشانه های مثبتی برای برقراری یک جامعه ارام در فضای ورزشی نبود…..درگماردن افراد دقت لازم را نداشتند.یا افراد ضعیف.بی اراده.بله قربان گو را در حساس ترین نقطه گیلان یعنی شهرستان رشت قلب تپنده ورزش استان قراردادند…امروز شاهد نابودی ورزش محلات.اماکن ورزشی.نبود فضای کافی برای ورزش عمومی.نبود هیچگونه فکر و طرح و برنامه ابتکاروخلاقیت در اداره ورزش شهرستان رشت برای ترمیم.بازسازی فضاهای ورزشی….تقویت و حمایت از هیاتهای ورزشی شهرستان را شاهد هستید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.