شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۱۵میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شد
    10 خرداد 1397 - 15:54
    شناسه : 128601
    1

    رییس سازمان چای کشور گفت: ۱۵میلیارد تومان بابت قیمت تضمینی برگ سبز چای بهاره به چایکاران شمال پرداخت شد.

    پ
    پ

    محمدولی روزبهان 5 - ۱۵میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت شد - بدهکاری

    به گزارش ایرنا، محمدولی روزبهان افزود: این میزان از مطالبات سال جاری چایکاران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران است که از طریق قدرالسهم کارخانه های چایسازی تامین و به حساب عابر بانک سپه آنان واریز شده است.
    وی خاطرنشان کرد:مطالبات چایکاران شمال از دو هفته قبل آغاز و آخرین رقم آن به مبلغ یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان که روز گذشته به حساب آنان پرداخت شد.
    وی تصریح کرد: از آغاز فصل بهره برداری برگ سبز چای تاکنون ۴۰هزار و ۲۴۷تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی ۹۸میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد کاهش دارد.
    وی اظهارداشت: از این میزان ۳۰هزار و ۴۱۷تن با ۷۵درصد چای درجه یک و ۹هزار و ۹۲۹تن چای بهاره درجه دو را تشکیل می دهند.
    به گفته روزبهان از این میزان برگ سبز چای ۹هزار و ۷۸تن چای خشک با کیفیت بهاره در کارخانه های چایسازی تولید و عمل آوری شده است.
    وی اظهارداشت: با توجه به پایان برداشت چین بهاره برگ سبز چای از ۱۵۰کارخانه چایسازی طرف قرارداد برای خرید تضمینی برگ سبز ۵۲ کارخانه در حال حاضر فعال هستند.
    سطوح زیر کشت باغ های چای گیلان و مازندران حدود ۲۸هزار هکتار است ولی باغهای فعال که هم اکنون از آن بهره برداری می شود ۲۱هزار هکتار است .
    سال گذشته حدود ۶۰درصد پرداخت مطالبات چایکاران از سوی دولت و حدود ۴۰درصد آن از سوی کارخانه های چایسازی پرداخت می شد که تاکنون قدرالسهم دولت به چایکاران اعلام نشده است.
    همه ساله برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
    نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و درجه ۲ در سال زراعی جاری از سوی شورای عالی اقتصاد با چهار درصد افزایش ، به ترتیب ۲۷ هزار و ۲۹۲ ریال و همچنین ۱۵ هزار و ۲۸۳ ریال تعیین شده است.
    چایکاران و متولیان چایکاری در شمال کشور افزایش نرخ برگ سبز چای سال جاری را کافی نمی دانند و از دولت خواهان افزایش آن هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.