پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون
    12 خرداد 1397 - 23:49
    شناسه : 128832
    0

    شامگاه پنجشنبه نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر سیاهکل با جمعی از اصحاب رسانه پیرامون بررسی موضوعات روز این شهرستان و اقدامات انجام شده برگزار شد.

    پ
    پ

    نشست خبری شهردار سیاهکل 1 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    خبرنگاران می توانند نقش مشاوران را برای مدیران ایفا کنند

    به گزارش حرف تازه در این نشست دکتر نیک بین با بیان اینکه خبرنگاران می توانند نقش مشاوران را برای مدیران ایفا کنند در بخشی از پاسخ به سوالات مطرح شده، در خصوص وضعیت سیاهکل تصریح کرد: شهرستان سیاهکل یکی از شهرستان های بزرگ استان گیلان است اما به دلیل آن که سالها بخشی از شهرستان لاهیجان محسوب شده، به طور ویژه مورد توجه قرار نگرفته است.

    شهردار سیاهکل با اشاره به ظرفیت های طبیعی این شهرستان اظهار داشت: شهرداری، شورا و فرمانداری سیاهکل در تلاش است تا این شهرستان را به مرور زمان از وضعیت رکود فعلی خارج نماید. در چند ماه گذشته نیز برنامه هایی را در دستور کار داشتیم و سعی کردیم نگاه بوم گردی را در اولویت قرار دهیم.

    تاکید بر ضرورت بهسازی ورودی های سیاهکل، بومگردی و رونق گردشگری

    ایمان محمدپور نیک بین با تاکید بر ضرورت بهسازی ورودی های سیاهکل به منظور افزایش زمان توقف مسافران در این شهر، افزود: کاشت درخت، ساخت المان های جدید، احداث نمازخانه و … از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است. همچنین جاده جدید دسترسی به سیاهکل از مسیر سنگر و سراوان را یک پتانسیل می دانیم و معتقدیم که اگر به درستی مدیریت شود می تواند بسیاری از مشکلات سیاهکل را در بحث بومگردی رفع نماید.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 2 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    تعدادی از درختان با سیم های برق برخورد داشته و دچار سوختگی شده بود و خطر سقوط داشتند/ دادستانی طی نامه ای مسئولیت هرگونه خسارت جانی و مالی را با شهردار می دانست / کارشناسانی از استانداری درختان حادثه ساز را شناسایی کردند

    وی در ادامه به مساله قطع درختان که در روزهای اخیر سروصدای زیادی به پا کرده بود اشاره کرد و گفت: این بحث از شورای قبل مطرح شده بود. طی سال های گذشته تعدادی از درختان با سیم های برق برخورد داشته و دچار سوختگی شده و تنه این درختان کاهش ضخامت و امکان سقوط داشت. مکاتباتی هم از ادارات آب، برق و مخابرات داشتیم. دادستانی نیز نامه ای ارسال کرد و با اشاره به ماتبات قبلی هرگونه آسیب مالی و جانی را بر عهده شهردار دانسته بود. در چنین وضعیتی از استان تقاضا کردیم تا درختان حادثه ساز را شناسایی کنند.

    حفظ طبیعت و محیط زیست اولویت مااست

    دکتر نیک بین با تاکید بر اینکه حفظ طبیعت و محیط زیست اولویت مااست خاطر نشان کرد: کارشناسانی از استانداری ۱۶ درخت را به عنوان درختان حادثه ساز علامتگذاری کردند و باید قطع می شد؛ که برخی پوسیده بودند و برخی انحراف بیش از حد داشتند و برخی ریشه ها در داخل زمین به لوله های آب برخورد کرده بود و باعث تخریب تاسیسات زیرزمینی شده بود و برخی با سیم های برق برخورد داشت. با توجه به برفگیر بودن سیاهکل، خطر سقوط این درختان نیز بیشتر می شد.

    شهردار سیاهکل با اشاره به روند طی مراحل قانونی کار در ادامه گفت: هزینه ها نیز باید ملاک قرار می گرفت. این فرایند از قبل از عید آغاز شد و بعد از عید تعدادی از درختان مشخص شده را قطع کردیم. تعدادی از درختان مشخص شده هم باقی مانده اند که  سوختگی آنها با سیم برق به طور کامل مشهود است.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 3 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    بسیاری از مسافران از وجود استخر پاشوران بی خبرند/ المان قبلی هزینه های نگهداری بالایی داشت

    محمدپور نیک بین در مورد المان استخر پاشوران سیاهکل نیز توضیح داد : مشکل استخر پاشوران دیده نشدن این استخر است و طول زیادی بر خیابان ندارد. به همین دلیل بسیاری از مسافران از این پتانسیل بی خبرند. المانی آبشاری در سالهای گذشته ساخته شد و همه ساله پمپی برای آن در نظر می گرفتند که چندین بار هم سرقت شده بود. هزینه نگهداری بالایی داشت و جذابیت زیادی هم نداشت. نهایتا این المان حذف شد و المان های دیگری جایگزین شد. در ایام نوروز المان سفره هفت سین کار شد که مورد استقبال قرار گرفت و مردم با این المان عکس یادگاری می گرفتند.

    دریافت اعتبارات دولتی برای شهرستان وظیفه نماینده است

    دکتر نیک‌بین شهردار سیاهکل در این نشست در رابطه با جزئیات و صحت دریافت ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرداری سیاهکل توسط نماینده شهرستان، گفت: آقای نیکفر نماینده محترم شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان انسان دوست داشتنی و متدینی است که همیشه سعی کرده کمک کند ولی در قرآن نیز آیه داریم که می‌فرماید «لا یکلّف اللّه نفسا الّا وسعها» خدا هیچ انسانی را… ادامه آیه را نمی‌خوانم، گرفتن اعتبار برای شهرستان وظیفه نماینده است اما ما پیگیری و تلاش زیادی کردیم. ما تا جایی که توانستیم پیگیری کردیم هرچند بسیاری از این پیگیری‌ها وظیفه شهرداری نبود. بسیاری از شهرهای اطراف را ببینید نمایندگان خودشان پیگیر دریافت اعتبارات برای بخش‌های مختلف، برای ادارات و شهرداری‌ها هستند.

    وی افزود: این اعتبارات می‌تواند تحت عنوان تبصره دو بند قاف، کمک‌های بلاعوض، قیر رایگان و… دریافت می‌کنند در همین بحث قیر رایگان بسیاری از شهرستان‌ها بسیار بیشتر از سیاهکل دریافت کرده‌اند.

    پیگیری اعتبار ۵۰ میلیون تومانی با شهرداری بود

    شهردار سیاهکل ادامه داد: متأسفانه برای شهرستان سیاهکل در این باب همکاری زیادی صورت نگرفت، پیگیری این ۵۰ میلیون نیز توسط خود شهرداری انجام شد، با استفاده از ارتباطات و رایزنی‌هایی که داشتیم به سازمان شهرداری‌ها در تهران رفتیم و موفق شدیم این مبلغ را دریافت کنیم ضمن آن که قول دریافت یک ماشین آتش‌نشانی را نیز دادند.

    بسیاری از شهرستان ها اعتبارات و قیر بیشتری دریافت کردند که شاید به دلیل ارتباطات بیشتر نمایندگان بود

    دکتر نیک بین گفت: در بحث قیر رایگان در سازمان شهرداری‌ها گفتند که یک نامه از نماینده بیاورید تا در پرونده باشد، ما نیز با دکتر نیکفر تماس گرفتیم و از ایشان خواستیم که چنین نامه‌ای می‌خواهیم و اگر می‌شود با پیک بفرستید و ایشان گفتند که سرشان شلوغ است و ما تا به آنجا برسیم و نامه را بگیریم وقتمان تلف شد و به خاطر یک پیک موتوری شب را در تهران ماندیم تا فردا نامه را به سازمان بدهیم و قیر رایگان را نیز هماهنگ کنیم!

    وی تصریح کرد: بسیاری از شهرستان‌ها بیش از این ۵۰ میلیون تومان دریافت کردند که شاید به خاطر ارتباطات و پیگیری های بیشتر نمایندگان آن شهرستان‌ها بود. حتی پیگیری این موضوع نیز وظیفه ما نبود و به خاطر شهرمان این کار را انجام دادیم.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 6 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در شهرداری سیاهکل

    شهردار سیاهکل با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: شهرداری سیاهکل واحد تحقیق و توسعه نداشت. وقتی سرمایه گذار می آمد هیچ بسته پیشنهادی تعریف نمی شد. این واحد را راه اندازی کردیم. در ورودی شهر زمین بزرگی وجود دارد که بخشی از مالکیت آن هم متعلق به افراد دیگر است. در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن این زمین و راه اندازی کمپ هستیم.

    محمدپور نیک بین با اعلام اینکه در مسیر ورودی گردشگران از سمت امامزاده هاشم، سیاهکل اولین شهری است که پتانسیل بالایی در گردشگری دارد. چرا باید از مازندران عقب باشیم ؟ فضاهای گردشگری در سراسر مازندران به ویژه در غرب مازندران وجود دارد. در شرق گیلان نیز می تواند چنین اتفاقی بیفتد تا مسافران احساس امنیت کنند. این امنیت انگیزه مسافر را برای افزایش زمان توقف اضافه می کند که در نهایت به توسعه زیرساختها ختم می شود.

    موافقت اولیه سرمایه گذاران با احداث پل شیشه ای دریاچه اشکجان پهلو و ساخت دهکده های توریستی

    وی با تشریح دیگر اقدامات و برنامه های این حوزه، به برنامه احداث پل شیشه ای روی دریاچه اشکجان پهلو و ساخت دهکده های توریستی در اطراف آن اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران موافقت اولیه خود را اعلام کردند.

    نصب بلند ترین پرچم ایران در شمال کشور در پارک فجر سیاهکل

    دکتر نیک بین با بیان اینکه شهربازی به معنای واقعی تاکنون در سیاهکل تعریف نشده است بیان داشت: چند پارک در این شهرستان وجود دارد. شمس جهان، استخر پاشوران و… از این جمله اند که نورپردازی استخر را افزایش دادیم تا مردم با امنیت بیشتری برای پیاده روی بیایند. پارک فجر در ورودی بلوار آل بویه که سالها استفاده چندانی نمی شد مورد توجه قرار گرفت و بلندترین پرچم شمال کشور را در این پارک نصب کردیم. ارتفاع پرچم ۶۰ متر و ارتفاع تپه ۷۰ متر است. با این اقدام سعی کردیم پارک را از حالت بی روح خارج کنیم. پرچم را روی تپه ای قرار دادیم که از جاده سنگر به سیاهکل قابل رویت است. این پرچم گام اول بود. یک نماد ملی بود. در بسیاری از شهرهای دنیا روی نماد ملی به طور ویژه توجه می شود.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 4 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    اجرای ۵۰ هزار متر مربع آسفالت با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان / نهضت آسفالت ادامه دار است

    شهردار سیاهکل با اعلام اینکه ۵۰ هزار متر مربع آسفالت طی ماه های حضور آسفالت انجام شده است افزود: به جرات می توانم بگویم معادل چهار سال گذشته آسفالت انجام شده است و نهضت آسفالت ادامه دار است و بالغ بر ۲ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است. آسفالت های قبلی را نیز جهت جلوگیری از حیف و میل بیت المال در کوچه های دیگری استفاده کردیم که بسیاری از موارد سالیان سال خاکی بودند و برای ۲۰ هزار متر مربع دیگر نیز برنامه ریزی کرده ایم که بیش از ۱ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

    لکه گیری بیش از ۱۰ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و ۳۵۰ هزار متر مربع شن ریزی 

    دکتر نیک بین از لکه گیری بیش از ۱۰ هزار متر مربع خبر داد و تصریح کرد: این لکه گیری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان طی چند ماه حضور در شهرداری انجام نشده است. در بسیاری از کوچه ها شن ریزی کردیم که حدود ۳۵۰ هزار متر مربع و معادل ۴ سال گذشته بوده است. حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شن ریزی کرده ایم. بخشی از هزینه ها از معدن شن و ماسه ما تامین می شود و در بودجه امسال دیده شده است و تا ماه آینده معدن به ثمر می رسد. چند مرحله مزایده برگزار شده تا بخشی از هزینه ها تامین شود.

    اجرای ۵ هزار متر مربع جدول گذاری و فرش موزاییک / پیگیری احداث کمربندی خیام/ انعقاد قرارداد دو دهانه پل ۱۵ متری در ادامه کمربندی

    وی در خصوص جدول گذاری و فرش موزاییک اعلام کرد: حدود ۵ هزار متر مربع انجام شده است. کمربندی خیام نیز به حال خود رها شده بود. یکی از مشکلات سیاهکل ترافیک ایام تعطیل بود. این کمربندی را به عرض ۴۵ متر آماده سازی کردیم و تا نوروز تا خیابان مظلوم را تکمیل کردیم. هدف تنها افتتاح مسیر نیست و معتقدیم باید به درستی اجرا شود. شروع به جدول گذاری کمربندی خیام کردیم و قرارداد دو دهانه پل به عرض ۱۵ متر روی کانال در ادامه کمربندی را به امضا رساندیم که حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که بودجه استانی دارد و تنها درصدی از آن را شهرداری تامین می کند و از ماه آینده ساخت پل ها آغاز می شود. تا امروز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مخلوط ریزی و بسترسازی آسفالت را انجام دادیم.

    دکتر نیک بین در ادامه گفت: کارخانه سیمان دیلمان نیز در ادامه راه همکاری می کند. یکی از مشکلات سیاهکل عبور کامیون های کارخانه سیمان سیاهکل است که به دلیل وزن محورها آسفالت ها نیز آسیب می بینند. روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ بونکر تردد می کنند که در صورت عبور از کمربندی آسفالت های شهر آسیب کمتری می بینند.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 7 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    رنگ آمیزی ۲۵ هزار مترمربع از جداول

    شهردار سیاهکل رنگ آمیزی جداول سطح شهر را از دیگر اقدامات این شهرداری برشمرد و گفت: حدود ۲۵ هزار متر مربع رنگ آمیزی صورت گرفت و حتی در انتخاب رنگ نیز با نظر کارشناسان و توجه به اقلیم منطقه اقدام کردیم تا تصمیمات حتی در بحث رنگ آمیزی نیز علمی باشد. ضمن آنکه حدود ۲ هزار متر مربع لایروبی نهرهای سطح شهر نیز انجام شد.

    نصب و نوسازی تابلوهای ورودی جهت راهنمای گردشگران

    ایمان محمدپور نیک بین با اعلام اینکه ۴ تابلوی ورودی شهر نیز نصب شد اظهار داشت: تابلوهای معرف ورودی شهر را نداشتیم و امروزه آثار تاریخی و نقاط دیدنی را معرفی کرده ایم. هدف ترغیب گردشگران و معرفی پتانسیل های شهرستان بود.

    وی با اشاره به تخریب سه دهانه مغازه فرسوده گفت: با رایزنی و تعامل اعضای شورا و مذاکرات صورت گرفته گفت: برای بازگشایی معبر اصلی به دنبال تخریب برخی مغازه های بافت فرسوده هستیم.

    شهرداری را با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی تحویل گرفتیم/ امروز حقوق و مزایای معوقه نداریم

    نیک بین همچنین اعلام کرد: در زمان تحویل، شهرداری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشت و امروز هیچ حقوق و مزایای معوقه ای در شهرداری نداریم.

    با اقدامات شهرداری سیاهکل، مردم برای پرداخت عوارض انگیزه پیدا کرده اند

    شهردار سیاهکل در پایان خاطر نشان کرد: تلاش کردیم ارتباط ما با شهروندان طوری باشد که ترغیب به ساخت و ساز صورت بگیرد. بزرگترین مشکل شهرداری ها عدم پرداخت عوارض نوسازی است و ما سعی می کنیم عوارض به موقع پرداخت شود. اگر این عوارض پرداخت شود شهرداری ها دچار مشکل نمی شوند. امروز مردم برای پرداخت عوارض انگیزه پیدا کرده اند. وقتی می بینند شهرداری قم جلو گذاشته و کاری انجام می دهد انگیزه ایجاد می شود. ساختمان های اداری نیز بدهی هایی به شهرداری دارند. یکی از مشکلات نداشتن ممیزی مناسب است. اگر مطالبات شهرداری ها جمع شود می بینید که شهرداری ها طلبکاران بزرگی هستند اما از آنجا که بسیاری از مطالبات وصول نشده است در حال حاضر برخی شهرداری ها بدهکاران بزرگی شده اند.

    نشست خبری شهردار سیاهکل 8 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم نشست خبری شهردار سیاهکل 9 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    نشست خبری شهردار سیاهکل 5 - از ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه گردشگری و تداوم نهضت آسفالت تا علل قطع درختان و ماجرای ۵۰ میلیون - بامردم

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.