×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

image ۲۰۱۸ ۰۶ ۰۷ ۱۶ ۴۹ ۴۲ ۰۰۶ lWC - تمرکز در حوزه گردشگری به منظور نفی سایر ظرفیت‌ها نیست / زیربنای اصلی برای توسعه، وحدت است - گردشگری

مصطفی سالاری، استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فومن اظهار کرد: فومن، شهرستانی با ظرفیت‌ها و ثروت‌های بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه در کشور، شهرستانی با این ظرفیت کمتر دیده می‌شود، افزود: مهمترین ظرفیت این شهرستان، ظرفیت انسانی و انسان‌های افتخارآفرینی است که به عنوان نخستین ثروت و دارایی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در رأس همه انسان‌های افتخارآفرین این شهرستان، عالم ربانی و وارسته آیت‌الله بهجت(ره) است، گفت: در حوزه ادب شیون فومنی و در حوزه اجتماعی کیومرث صابری پیشگام هستند و این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشخاص صاحب نام در سطح ملی دارد.

سالاری با بیان اینکه این سرمایه غنی در بهبود وضعیت شهرستان تاثیرگذار است، تصریح کرد: شرایط طبیعی این شهرستان موهبت الهی دومی است که فومن دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه قلعه رودخان از آثار مهم و ارزشمند ملی و دارای طبیعت بسیار زیبا در این شهرستان است، خاطرنشان کرد: ماسوله پیوند هنری انسان ساز با طبیعت است که موهبت الهی بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت انسانی و پیوند آن با طبیعت بهره بیشتری گیریم، اظهار کرد: پیوند انسان و طبیعت و بهبود و توسعه شهرستان، برنامه‌ریزی مسئولان و حمایت مردم را می‌طلبد.

سالاری با بیان اینکه فومن نه تنها در طبیعت بلکه در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، دامداری، چای و … حرف برای گفتن دارد، افزود: تنوعی که در زمینه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد در کمتر جایی است و می‌توانیم با برنامه ریزی خوب در همه محصولات تحول و اثر مثبت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حوزه گردشگری و تمرکز استان بر روی آن، گفت: تمرکز در این حوزه به منظور نفی ظرفیت کشاورزی، تجارت و صنعت و .. نیست، منتهی برخی حوزه‌ها نیاز به تمرکز بیشتری دارد تا به یک فهم و مسیر مشترک برسیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در گردشگری بیش از مابقی حوزه‌ها نیاز به توجه است، تصریح کرد: ۴۸ کمیته تخصصی برای انواع حوزه‌ها تعریف شده و تصمیم گیری می‌شود.

سالاری با بیان اینکه طی دو روز نخست تعطیلات این هفته، ۱۵۰ هزار ورود خودرو ثبت شده که بیش از ۲۰ هزار خودرو از چابکسر به سمت مازندران خارج شده است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که بیبش از ۱۳۰ هزار خودرو عبوری نبوده بلکه ماندگاری داشتند تا از فضای گیلان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما باید طبق برنامه‌ریزی از حضور مسافران در کنار مهمان‌نوازیمان استفاده کنیم تا برای مردم شغل و درآمد ایجاد شود، اظهار کرد: جمعیتی که سالانه وارد استان می‌شود، هر فرد تقریبا ۲۰۰ هزار تومان در روز هزینه‌اش می‌شود که یک فرصت برای مردم گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر برای این جمعیت برنامه ریزی درست انجام نشود، به مراتع، جنگل‌ها، حرایم رودخانه‌ها، دریا و زیبایی و محیط زیست لطمه وارد می‌شود، افزود: اگر درست برنامه‌ریزی شود قطعا می‌توانیم در زمینه حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی گام برداریم و در آمد و مشاغل متعددی را از این حضور رقم بزنیم.

سالاری با بیان اینکه اگر برای این جمعیت با وجود آزادراه و راه‌آهن بی برنامه رفتار کنیم، محیط زیست تخریب  شده ضمن اینکه ویلاسازی‌ها گردشگران در دل جنگل، هیچ منفعتی برای مردم ندارد، گفت: اگر ما ویلا بسازیم و اجاره دهیم، مدیریت اقتصادی، اجتماعی و درآمدزایی آنها نصیب مردم استان و سبب رونق کسب و کار می‎شود.

وی با بیان اینکه با توجه به استعدادهای گیلان و مرزی بودن این استان، در زمینه تجارت هم می‌توان توانمندتر ورود کرد، تصریح کرد: فرماندار سابق به تهیه شناسنامه شهرستان اقدام کرده که کار بسیار پسندیده‌ای است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سند توسعه شهرستان باید تکمیل شود که بخشی از شناسنامه روستاها در مقیاس کلان‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال در خصوص زیربناها و پروژه‌های عمرانی با برنامه ریزی و خرد جمعی گام‌هایی خواهیم برداشت.

سالاری با بیان اینکه زیربنای اصلی برای توسعه، وحدت است، اظهار کرد: اگر وحدت را در کارها به درستی ترسیم نکنیم، توفیق لازم را کسب نمی کنیم.

وی با بیان اینکه در فضای وحدت کار کردن آسان است و می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، افزود: ما باید امیدواری را در جامعه ترویج و در فضای امیدوارانه همه با اشتیاق بیشتر در مسیر توسعه جامعه گام بر داریم.

استاندار گیلان گفت: برای اینکه ساختار اجرایی تقویت و سریعتر تکمیل شود از فرماندار فومن خواسته می‌شود در انتصاب سمت‌هایی که خالی مانده سریع تصمیم بگیرد تا با یک تیم منسجم کارها را زودتر پیش ببریم.

سالاری با بیان اینکه کمتر از یک ماه آینده در قالب برنامه‌ای یک روزه در این شهرستان حضور خواهم داشت، تصریح کرد: با دهیاران، شوراها، روسای ادارات، اقشار مختلف مردم در این برنامه نشست خواهیم داشت.

شهرستان فومن نیازمند توجه ویژه مسوولان

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری - تمرکز در حوزه گردشگری به منظور نفی سایر ظرفیت‌ها نیست / زیربنای اصلی برای توسعه، وحدت است - گردشگری

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان فومن گفت: مسئولیت امانتی در دست مسئولان است و آنها نباید با عملکرد خود سبب ناامیدی مردم شوند.

به گزارش مهر، نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود در جامعه وظیفه مسئولان را بیش از گذشته دانست و گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به دور از انصاف است که بازاریان فومن مالیات پرداخت کرده و مسئولان اقلام مورد نیاز خود را از سایر شهرستان ها تهیه کنند.

وی در ادامه با تأکید برضرورت توجه مسئولان به این موضوع به منظور رونق بازار شهرستان، گفت: مسئولان از فرصت خدمت به مردم نهایت استفاده را کرده و در راستای حل مشکلات و کاهش دغدغه های مردم شهرستان فومن گام بردارند.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های حسین اسماعیل پور فرماندار سابق شهرستان فومن، یادآور شد: انتظار می رود فرماندار جدید نیز با برنامه ریزی درست و بهره گیری از پتانسیل های موجود در شهرستان و همچنین همکاری و تعامل سایر دستگاه ها مسیر توسعه و رشد در شهرستان فومن را ادامه دهد.

وی به برخی مشکلات شهرستان فومن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه استاندار گیلان در زمینه توسعه، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در استان، باید به شهرستان فومن نیز در این حوزه توجه ویژه ای شود.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از انتظارات به حق مردم فومن رفع مشکلات این شهرستان است، تصریح کرد: حل مشکل پل ورودی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب در حوزه های مختلف شهرستان فومن نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.