×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حسینعلی امیری - فشار استانداران برای پس گرفتن سؤال‌ از رئیس‌جمهور صحت ندارد / وقت دولت و مجلس باید صرف امور کشور شود -

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اینکه برخی از جریان‌های سیاسی به هر روش و طریقی شده است می‌خواهند رئیس‌جمهور را برای پاسخگویی به سوالات‌شان به صحن علنی مجلس بکشانند تا سوال از رئیس‌جمهور در مجلس را ثبت کنند، گفت: سوال اول از آقای رئیس‌جمهور مطرح شد، که نمایندگان ایشان توضیحات لازم را دادند و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس هم قانع شدند که با این امر سوال از حد نصاب نرسید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص سوال دوم هم باید بگویم با توضیحاتی که نمایندگان رئیس‌جمهور دادند، سوال‌کنندگان محترم قانع شدند و این سوال هم برای رسیدن به صحن از حد نصاب افتاد.

وی درخصوص سوال سوم هم عنوان کرد: سوال سوم دارای اشکال حقوقی و شکلی بود که هم من و هم خانم جنیدی آن را مطرح کردیم. مع‌الوصف با توضیحاتی که درباره این سوال داده نمایندگان قانع شدند و به حد نصاب نرسید.

امیری با بیان اینکه سوال پرسیدن حق نمایندگان است و از آن‌جا که دولت هم قانون‌مدار است، پاسخگویی را به عنوان یک اصل مسلم می‌شناسد، گفت: اما اینکه مرتب و پشت سرهم اراده بر این باشد که این سوال‌ها تکرار شود، به نوعی کند کردن اصول قانون اساسی است. امیدواریم انشاالله با تعامل مثبتی که بین دولت و مجلس وجود دارد، در شرایط فعلی به یک درک مشترک برسیم که وقت دولت و مجلس صرف حل و فصل امور مهم و جاری شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود جریان‌های خاصی پشت سر این سؤالات قرار دارد، این امر را تائید می‌کنید یا خیر،‌ گفت: این که ظرف کمتر از سه هفته، سه سوال از آقای رئیس‌جمهور با وجود اینکه نمایندگان رئیس‌جمهور و دولت توضیحات داده‌اند، وجود دارد، خودش جای تامل است ما امیدواریم این مسائل به نوعی حل و فصل شود که وقت دولت و مجلس صرف امور کشور شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته‌اند با فشار استاندارها دست به این کار زده‌اند، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: خیر صحت ندارد،‌ در هر صورت نمایندگان سوال مطرح کردند مسئولان دولتی هم برایشان توضیح، تشریح و تبیین کردند، آمار و ارقام را در اختیارشان قرار دادند بر این اساس تعداد قابل توجهی قانع شدند کما این که برخی دیگر هم قانع نشدند و بر سوال خودشان هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.