×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امیر دریادار حسین خانزادی - ناو دماوند را یک‌ساله می‌سازیم / نیروی دریایی ارتش و سپاه حافظ امنیت دریایی منطقه اند - بامردم

امیر دریادار حسین خانزادی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور با اشاره به گستره نیروی دریایی اظهار کرد: نیروی دریایی در گستره مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریاهای جنوب و شمال مناطق دریایی متعددی را برابر طرح‌های مصوب برقرار کرده و مسئولیت برقراری  امنیت در این مناطق را به عهده دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های غیرقابل قیاس فرماندهان مناطق دریایی گفت: اگر امروز فرمانده یک منطقه دریایی فرمانده مکان دیگری شود،  با عرصه جدیدی مواجه می‌شود که به‌راحتی خود را وفق می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت آگاهی محیطی مشترک پررنگ در منطقه افزود: مسئولیت فرماندهان مناطق نشان‌دهنده اهمیت این مناصب است.

خانزادی با اشاره به اهمیت دریای خزر بیان کرد: ایران در طول تاریخ به‌واسطه عهدنامه‌های ننگینی که در این منطقه منعقد شد، اجازه دریانوردی در دریای خزر نداشت.

وی بستر شکل‌گیری ناوگان نظامی ایران و ایفای نقش ناوگان ایران در منطقه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مهیا شد تصریح کرد: پس‌ازآن فرصت حضور  جمهوری اسلامی و ایفا نقش ناوگان نظامی آن معنادار شد و درحالی‌که این کار به‌صورت تدریجی در حال انجام بود؛ روس‌ها از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای یک رزمایش مشترک دعوات کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم پذیرش ناوگروه‌های ایران  توسط روس‌ها گفت: مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند که روس‌ها به دنبال تحقیر کردن ایران بودند و نیروهای دریایی را برای شرکت در رزمایش فرستادند.

خانزادی با اشاره به کار ساخت شناورهای نظامی در دریای خزر با جدیت آغازشده گفت: پس‌ازآن کار ساخت ناوهای کلاس پیکان و ناوشکن‌های باقابلیت رزم در دریای خزر و امروز سه فروند ناو موشک‌انداز ساخته‌شده و در حال بهره‌برداری است که مناطق دریایی تحت حاکمیت را در پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به ساخت ناوشکن جدید پس از جماران افزود: به دلیل پیچیدگی فناوری کار ساخت این ناوشکن زمان طولانی ادامه یافت، حدود ۱۲ سال طول کشید تا نخستین ناوشکن در دریای خزر ساخته شد، فروند دوم باتجربه فروند اول در مدت کوتاهی ساخته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه فرماندهان دریایی باید تجربه مناطق مختلف دریایی را کسب کنند گفت: ناوگان شمال با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی بدیع و جوان ساخته شد و با تحریم‌های مداوم، مسیر بهره‌مندی و توسعه را طی کردیم.

خانزادی با اشاره به دو دهه فعالیت موفق نیروی دریایی افزود: امروز باوجود فشارهای گسترده اقتصادی، ایران در منطقه ازنظر  زیرساخت‌های دریایی، صنایع و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح سرآمد منطقه است و این نشان‌دهنده حرکت درست ایران در حفظ آرمان‌های انقلاب است.

وی تکلیف نخست برای فرمانده مناطق دریایی را تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: خودکفایی و استقرار جمهوری اسلامی از مواردی است که در حفظ آرمان‌های انقلاب نقش به سزایی در مسیر استقلال این انقلاب و کشور اسلامی ما دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آشنایی کامل نیروی دریایی ایران از قوانین دریایی گفت: شوروی به‌عنوان یک قدرت دریایی معنادار در بحث دریانوردی تلقی می‌شود، شرایط امنیتی دریای خزر از بابت بازیگران امنیتی که فهم به مسائل دریانوردی داشته باشند دیگر مانند سابق نیست.

خانزادی بابیان اینکه وسعت دریای خزر حتی از خلیج‌فارس نیز بیشتر است بیان کرد: آنچه در دریای خزر قابل بهره‌برداری است امروز حساسیت بسیار زیادی دارد چراکه تمامی مرزهای دریایی در این بخش ورود کرده‌اند و اگر تسلط نیروهای امنیتی دریایی ایران نبود حتماً خطر بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به تشکیل ناوگان شمال در چنین شرایط امنیتی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز حفظ امنیت منطقه را به‌طور کامل در دست گرفته و پشت محکم نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل می‌کنند تا هیچ کانون ناامنی در منطقه شکل نگیرد و دریای خزر به‌عنوان دریای صلح و دوستی شناخته شود.

به گزارش فارس، سید عبدالوهاب طاهری، ناخدا یکم عرشه به‌عنوان فرمانده جدید منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور منصوب و از زحمات امیر دریادار محمدرضا باقری دریادار دوم عرشه تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.