×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مصطفی کواکبیان - از دیشب تا سحر ۶۰۰ پیامک در اخطار به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم دریافت کردم - مصطفی کواکبیان

در جریان صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان در موافقت با لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله تامین مالی تروریسم گفت: خدایا در این باقیمانده ماه مبارک رمضان به همه ما ذخیره معنوی و تقوای ستیز در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی عنایت فرما تا بتوانیم با این ذخیره خودمان را از لغزشگاه‌ها و سختی‌های مسیر عبور دهیم. از این رو همانطور که مطرح شد مجلس شورای اسلامی امروز در یک تصمیم‌گیری بسیار جدی قرار دارد. تصمیم‌گیری‌ که منافع ملت ایران در آن مطرح است. من بحث خودم را در سه قسمت خدمت شما عرضه می‌کنم.

وی افزود: در قسمت اول یک بحث کلی سیاسی دارم. عزیزان بالاخره شما در جلسه غیرعلنی حضور داشتید. دبیر شورای عالی امنیت ملی که از همه اشخاص ما حتما امنیتی‌تر و دلسوزتر است گفت تصویب این لایحه الحاق کنوانسیون تامین مالی تروریسم نوعی مقابله با آمریکاست. ایشان مطرح کردند نظر ما این است که این لایحه حتما تصویب شود و واقعا کسی دلسوزتر از شمخانی در این کشور برای امنیت ایران و منافع ملی آن نداریم اگر دارید بشمارید ببینید چند نفر وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من می‌خواهم عرض کنم یک ساعت و نیم مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سخنرانی کردند تمامی الفاظات ایشان را شما به یاد دارید یک کلمه هم در خصوص این چهار لایحه نفرمودند می‌توانستند به ما رهنمود دهند و شما شنیدید که این مساله را به دولت و مجلس واگذار کردند. لذا من اگر به دلسوزی بعضی شک نکنم به اطلاعاتشان حتما شک می‌کنم. از افطار دیشب تا سحر بالغ بر ۶۰۰ پیامک دریافت کردم که همگی در اخطار و مخالفت با این لایحه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هم دلسوز کشور و از خانواده شهدا هستیم، ادامه داد: نماینده وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد که عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین ناراحتی را در مورد اینکه ما به این کنوانسیون بپیوندیم، دارند، چه کسی گفته که اگر این لایحه تصویب شود باید قاسم سلیمانی را تحویل دهیم؟ با حفظ شروط قرار است به این کنوانسیون بپیوندیم و برخی ضررهای احتمالی آتی را مطرح می کنند و توجه ندارند که باید ضرر قطعی را دفع کرد، اگر این لوایح تصویب نشود به نوعی خودتحریمی کرده ایم.

کواکبیان با بیان اینکه ۱۸۸ کشور به این کنوانسیون پیوسته اند، افزود: تعریف سازمان ملل از تروریسم؛ القاعده، طالبان، جبهه النصره و داعش بوده و اگر قرار است فلسطین به عنوان تروریسم معرفی شود، ما اقداماتی انجام خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم می توان سازمان مجاهدین خلق را تعقیب و اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، را پیگیری کرد، خطاب به مخالفان گفت: نگرانی و دلواپسی ها هیچ ربطی به برجام ندارد، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند که «در قالب برجام غنی سازی ۱۹۰ هزار سو را هدفگذاری کنید».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که انسجام داخلی ما اقتضا می کند به این لایحه رأی مثبت دهیم.

ایلنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.