×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر مسعود نصرتی - آقای نصرتی، لطفاً به شعور مردم رشت توهین نکنید! - بامردم

بابک آرامشگر در گیل خبر نوشت: حدود ۹ ماه از آغاز به کار دکتر نصرتی، شهردار فعلی رشت می‌گذرد اما همچنان هیچ خروجی ملموسی از اقدامات شهرداری در شهر دیده نمی‌شود. اگرچه شهردار در معدود مواردی که از عملکرد خود سخن گفته، به پرداخت بدهی‌های شهرداری اشاره کرده و آن را عملکردی قابل دفاع می‌داند. آقای نصرتی پرداخت بخشی از بدهی‌ها را کار بزرگ شهرداری در ۹ ماه گذشته قلمداد می‌کند که در حال حاضر کمتر شهرداری را در سطح کشور می‌توان یافت که از مشکل کمبود نقدینگی و انباشت بدهی رنج نمی‌برد. از جمله همین شهر قزوین که اخیرا خبر بدهی دویست و چند میلیونی شهرداری‌اش در دوره ایشان به بانک شهر منتشر شد. اگر فرض آقای شهردار را بپذیریم که بدهی‌های شهرداری رشت را کم سابقه اعلام کرده و آن را مانعی بزرگ بر سر اجرای پروژه‌های بزرگ و یا حتی متوسط دانسته، اجرای پروژه‌های کوچک نظیر آسفالت خیابان‌ها قطعا در بدترین شرایط در توان شهرداری هست و بی‌توجهی به این امر، چیزی جز کوتاهی شهرداری رشت و در راس آن شهردار رشت نیست. آیا واقعا شهرداری توان انجام آسفالت را ندارد؟ پس آسفالتی که آقای دکتر نصرتی با افتخار اعلام کرد کارخانه‌اش راه افتاده در چند ماه گذشته برای کدام خیابان رشت استفاده می‌شود؟!
آقای شهردار طی چند ماه گذشته مدام بدهی کلان شهرداری را سپری برای عملکرد ضعیف خود قرار داده است. اما برخی عملکردهای مشخص نصرتی با نفس ادعاهای او همخوانی ندارد. برای مثال اگر شهرداری اینچنین با مضیقه روبه‌رو بوده، چرا شخص شهردار در بدو ورود به شهرداری، ماشین زانتیای قدیمی شهرداری را کنار گذاشت و ترجیح داد حدود سیصد میلیون تومان بپردازد تا خودروی رنو تالیسمان زیر پای ایشان قرار بگیرد؟ اگر شهرداری دچار مشکل مالی است تا حدی که نمی‌تواند حقوق کارگرانی را بپردازد که زحمت زیادی می‌کشند اما نمی‌توانند مزد زحمات‌شان را سر موقع بر سفره‌شان ببرند، آیا لزومی داشت که شهردار رشت در خانه‌ای بسیار بزرگ در گلسار زندگی کند که شهرداری برای رهن آن چندصد میلیون پرداخته است؟ آیا لازم است که شهردار رشت در بدو ورود، آن هم زمانی که هنوز در خانه خود مستقر نشده، حدود صد میلیون تومان به حساب شهرداری سرویس کامل وسایل الکترونیکی سامسونگ برای خانه‌اش تهیه کند؟ آیا این‌ها همه ملزومات زندگی شهرداری است که مدعی است وارث یک سازمان بدهکار است؟
تا پیش از آمدن نصرتی، یکی از انتقادات مطرح شده به مدیریت شهری جذب افرادی تحت عنوان مشاور بود که البته این اتفاق بعدها مشکلاتی را هم به مجموعه شهرداری تحمیل کردند. آقای نصرتی هم در بدو ورود اعلام کرد که به قرارداد تمام مشاوران خاتمه می‌دهد. اما خبرهای موثق و نگران‌کننده‌ای درباره جذب ۴۳ نفر جدید به عنوان مشاور در مجموعه تحت مدیریت نصرتی شنیده می‌شود. آقای نصرتی، آیا شهرداری که توان انجام پروژه‌ها را ندارد و به زحمت حقوق کارگران زحمتکش را پرداخت می‌کند و گاهی هم پرداخت نمی‌کند، نیازی به جذب ۴۳ مشاور با حقوق‌های چهار پنج میلیونی دارد؟ این مشاوران دقیقا چه کاری می‌کنند که نیروهای شهرداری از عهده‌اش برنمی‌آیند؟ اصلا در حالی که شهرداری فقط رسالت خود را پرداخت بدهی‌ها می‌داند و پروژه‌ای را پیش نمی‌برد ۴۳ مشاور چرا جذب شده‌اند؟
جناب آقای شهردار، در شرایطی که جوانان متخصص رشتی از بیکاری رنج می‌برند کدام استراتژی و برای کدام برنامه‌ای که تا الان وجود خارجی نداشته از شهرهای دیگر از جمله قزوین به شهرداری نیرو آورده‌اید؟
آقای نصرتی، دو روز پیش در مصاحبه‌ای با خودتان و بدون حضور خبرنگاران، از افتتاح شش پروژه سخن گفتید که همه‌شان متعلق به سال‌های قبل است. برای مثال ساختمان مرکزی شهرداری رشت در طول ده سال گذشته ساخته شده و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته حالا شما در حال افتتاحش هستید. اشکالی ندارد. دستان هر کسی را که یک سنگ هم بر بنایی آماده گذاشت باید فشرد. اما جنابعالی از ۱۹ پروژه به عنوان پروژه‌های شهرداری رشت در سال ۹۷ نام برده‌اید. آقای نصرتی واقعا مردم رشت را چه فرض کرده‌اید؟ «تفاهمنامه هفت‌گانه شهرداری با بانک شهر» پروژه است؟! از کی انعقاد تفاهمنامه آن هم با بانکی که سال‌هاست با شهرداری همکاری می‌کند پروژه محسوب می‌شود؟ «پروژه تهیه برنامه راهبردی رشت تا ۱۴۰۰» یعنی چه؟ آقای نصرتی برای دو سال آینده برنامه »راهبردی» می‌نویسند؟ در ده سال اخیر چقدر برای رشت برنامه «راهبردی» نوشته شده؟ چرا به سیاق اسلاف‌تان می خواهید چرخ را از نو اختراع کنید؟ آقای نصرتی، رشت مردمان آگاهی دارد. مردم رشت خیلی چیزها را می‌فهمند. مردم رشت تناقض بین خودروی تالیسمان و خانه چندصدمیلیونی و عدم پرداخت حقوق کارگران و جذب ۴۳ مشاور با حقوق‌های چهار پنج میلیونی را با ادعاهای شما درباره کمبود بودجه برای اجرای پروژه می‌فهمند.
شاید یکی از دلایل عدم پاسخگویی شما متاسفانه ضعف شورای شهر باشد، که اگر این نبود نیروی غیربومی که برای رشت سوغاتی آورده‌اید به خودش اجازه نمی‌داد مردم رشت را «…….» خطاب کند.
قزوین، یکی از شهرهای خوب ایران است و شهروندان این شهر، هموطنان فهیم ما هستند. اما باور کنید رشت با قزوین فرق دارد. رشت، شهری مدرن است با مردمی مطالبه‌گر که نمی‌توانند چشمان‌شان را بر عدم پاسخگویی شما به نقص‌های مفرط شهرداری و عملکرد متناقض شما را ببندند. اینجا رشت است، در رشت شما فقط به اعضای شورای شهر پاسخگو نیستید. شما موظفید در برابرعملکرد خود پاسخگو باشید. نمی‌شود به بهانه حفظ آرامش، از زیر بار پاسخگویی به انتقادات مردم شانه خالی کنید و به جذب نیروهای غیربومی و وقت‌کشی ادامه دهید. آقای نصرتی لطفاً به شعور مردم رشت توهین نکنید. پاسخگو باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.