×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

414 - قرارداد مساله ساز پژوهشکده چای یا تسویه حساب سیاسی نماینده لاهیجان؟ - بامردم

سایت نوش آنلاین نوشت: در پی ادعای سنگین نماینده سیاهکل و لاهیجان علیه پژوهشکده چای کشور صنعت چای کشور با شکو غیر منتظره‌ای روبرو شد. ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس مدعی شده است که پژوهشکده چای کشور چای غیرارگانیک را به‌عنوان چای ارگانیک به مردم عرضه می‌کند و البته یکی از فعالان صنعت چای به این ادعا پاسخ گفته است.

قرارداد مساله ساز پژوهشکده چای؟

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد:‌ پژوهشکده چای قراردادی را با یکی از برندهای معروف جهت تولید چای ارگانیک منعقد کرده است که طبق آن در نظر دارند از باغات موجود در سطح شهرستان لاهیجان چای ارگانیک را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

نیکفر به تخلفات عدیده پژوهشکده چای اشاره کرد و افزود:‌ به علت عدم توفیق در برنامه‌های تعیین‌شده یا هر علت دیگری،‌ پژوهشکده چای کشور در اقدامی‌خلاف، اقدام به عرضه ‌و فروش چای غیرارگانیک به‌جای محصول ارگانیک آن هم با دو برابر قیمت به مشتریان کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این عمل پژوهشکده چای را خلاف اخلاق ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ از آنجا که مصرف‌کننده قادر به تشخیص تفاوت بین محصول ارگانیک و نمونه غیر ارگانیک آن نیست بنابراین به‌راحتی محصول تقلبی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

وی سطح باغات چایی که در اختیار پژوهشکده چای قرار دارد را برشمرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر از مجموع ۳۵ هکتار باغات چایی که در اختیار پژوهشکده چای قرار دارد امسال به علت عملکردهای ناقص و ضعیف کمتر از ۱۰ تن برگ سبز چای برداشت شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس کمبود برداشت از باغات را دلیل این اقدام خلاف پژوهشکده چای اعلام کرد و گفت:‌ مسئولان این مجموعه به علت اینکه امسال تولید خوبی نداشتند اقدام به خرید چای غیرارگانیک از بازار و جا زدن آن به‌عنوان محصول ارگانیک کرده‌اند.

نیکفر با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید به این مسئه سریعاً رسیدگی کند اظهار داشت:‌ انتظار داریم مسئولان به جای عوض کردن مدیران سازمان چای کشور،‌ برای رسیدگی عاجل به چنین اقدامات خلافی آن‌هم در سال حمایت از کالای ایرانی حرکت مثبتی از خود نشان دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات پژوهشکده چای را در حوزه‌های مختلف مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ بنده دو سال است که می‌گویم مجموعه‌ عریض و طویلی مانند پژوهشکده چای چه کار مثبتی برای حفظ ذائقه مردم نسبت به چای داخلی انجام داده است اما کسی توجه نمی‌کند.

وی اثرگذاری برنامه‌های پژوهشکده چای در بهبود وضعیت چای را مورد تردید قرار داد و تصریح کرد: ‌سابقه غرس بوته‌های چای به حدود ۱۰۰ سال گذشته برمی‌گردد و برای بنده به‌عنوان نماینده مردم جای سئوال بوده که پژوهشکده چای چه اقدامی‌را در این خصوص انجام داده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اینگونه اقدامات خلاف را مغایر با شعار امسال عنوان کرد و بیان داشت:‌ عرضه چای غیرارگانیک به مردم و سوءاستفاده از بی‌اطلاعی آنان نه‌تنها عملی خلاف قانون محسوب می‌شود بلکه جایگاه تولید ملی کشور را ‌دچار مخاطره می‌کند.

اتهام آقای نماینده سیاسی است

از طرف دیگر بهزاد سازنده از فعالان صنعت چای نامه ای سرگشاده به نیکفر نوشته و وی را به سیاسی کاری متهم کرده است. وی در این نامه نوشته است:

«آقای نماینده، برگ سبزچای کشاورزان که ازطریق شعیبات توسط سازمان چای خریدمیشود غیرکیفی نیست. جناب دکترنیکفر،ایکاش به بهانه تسویه حساب سیاسی چای ایرانی راکه سالیان سال اوضاع خوبی نداشته وفعالان این حوزه باهزاران مشکلات هزینه تولیدوزندگی راتامین می‌کننددرصداوسیمابه چالش نمی‌کشیدید.

برادر بزرگوار بد نیست درخصوص اظهارنظرتان درموردصنعت چای اندکی باتحقیق وبررسی بیشتری واردمی‌شدید و مزیت چای ایرانی درقیاس واژه ارگانیک راموردتوجه قرارمی‌دادیدوبه این بهانه عملکردسرمایه گزارداخلی رابه چالش نمی‌کشیدید.

عمل شخص سرمایه گذارکه منجربه راه اندازی کارخانه تعطیل شده پژوهشکده چای شده نه تنها جای انتقادوگله وشکایت نداردبلکه می‌طلبد شمابعنوان نماینده شهرستان چای خیز تمام قدازایشان حمایت نمایید.

دکترعزیز آیامیدانیدکارخانه فوق الذکرچندسال تعطیل بوده وچندنفربیکارشده اندکه به همت این فعال زحمتکش مجدداً راه اندازی وبه چرخه تولید برگشته است؟آیامی‌دانیدچندکارگردراین واحدمشغول بکارشده اند؟ایادرجریان هستیدشعبه خریدی که ازآن یادکردید مرکزبزرگترین تولیدبرگ سبزحوزه انتخابیه حضرت عالی بوده که بدلیل تعطیلی بزرگترین کارخانه واقع دراین منطقه، کشاورزان زحمتکش این حوزه سالیان سال بابت فروش برگ سبزخودباچه مشکلاتی روبروبودند؟وسرمایه گذارموردنظرشماباایجادشعبه خریدوپرداخت همه هزینه‌های آن موجب دلگرمی‌کشاورزان گردیده اند؟

انتظارمی‌روددرسالی که حمایت ازتولید ایرانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده همه درراه اعتلای این امرمهم کمرهمت بسته وتسویه حسابهای شخصی شان رابامنافع عمومی‌گره نزنند.بنابه گواهی معتبرترین کشورهای دنیا،چای ایرانی سالم ترین نوشیدنی بوده وبدلیل فقدان سم وموادشیمایی دراین محصول مورداستقبال پیشرفته ترین کشورهای دنیاقرارگرفته است.

متاسفانه درگیلان که مرکزتولیداین محصول میباشدگاهاً اظهارنظرهایی میشودنه اینکه باری ازدوش فعالان این عرصه برنمیداردبلکه موجب دردسربرای آنان میگردد.درخاتمه بایدعرض نمایم سرمایه گذاری که باعث راه اندازی کارخانه تحت اختیارپژوهشکده شدبایستی ازسوی دولتمردان حمایت شودوانتظارازحضرتعالی دوچندان می‌باشد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.