×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

IMG 2851 747x498 - همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای تجهیز فضای ورزشی در روستاها و محلات کمتر توسعه یافته گیلان - استاندار گیلان

دکتر مصطفی سالاری در دیدار با سردار سیدضیاء الدین حزنی با اشاره به ظرفیت گیلان در ابعاد مختلف اظهار داشت:بهره گیری از مواهب الهی و رسیدن به توسعه پایدار در این استان نیازمند تکمیل زیرساخت ها است.

استاندار گیلان کشاورزی را یکی از محورهای توسعه گیلان خواند و گفت:کمبود آب زراعی از چالش های این صنعت در استان به شمار می آید که با لایروبی آبندان ها از میزان بحران کاسته و رونق چشمگیری را در کشت و زراعت به همراه می آورد.

سالاری با بیان اینکه خاک رسوب کرده در آب بندان ها و بسترهای آبی گیلان دارای ارزش بالایی است،خاطرنشان کرد:با رویکردی توسعه گرایانه می توان اجرای عملیات لایروبی را از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار نمود که با این روش رقم قابل توجهی بر میزان آب پشت سدها و آب بندان های استان اضافه می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: گردشگری از دیگر محورهای توسعه گیلان است که اشتغال و رشد اقتصادی را به همراه دارد و صنایع مختلف داخلی را نیز به صورت متمرکز رونق می بخشد.

وی با اشاره به زنجیره ارزش تولیدات داخلی گیلان از جمله محصولات صنایع دستی،محصولات کشاورزی،محصولات دامی و انواع مرکبات یادآور شد: ایجاد شبکه بازاریابی می تواند در افزایش فروش این محصولات بسیار اثرگذار باشد.

وی بر ضرورت آموزش مفاهیم گردشگری و آشنایی با اصول تشریفات در جهت بهبود روند بازاریابی تاکید و تصریح کرد:برای رسیدن به درآمد پایدار باید واسطه ها را تا حد ممکن حذف نمود که اشتغال بومی از اثرات این رویکرد است.

سالاری افزود:فراهم ساختن تجهیزات لازم در تاسیسات گردشگری الزامی در مسیر توسعه گردشگری است که با همکاری نهادها و سازمان های فعال در حوزه سازندگی محقق می شود.

استاندار گیلان با اشاره به برنج گیلان به عنوان مرغوب ترین برنج کشور اظهار کرد:متاسفانه در استان های شمالی صنایع بسته بندی رشد مناسبی ندارد.

سالاری بسته بندی متناسب با نیاز و سلیقه مصرف کننده را عاملی موثر در افزایش فروش برنج دانست و گفت:صنعت بسته بندی برنج با سرمایه گذاری اندک نتایج بزرگی را به دنبال دارد و محصولات بی کیفیت در چرخه توزیع را حذف می کند.

وی همچنین اصلاح الگوی کشت تا برداشت برنج را نیازمند تحرکی مبتنی بر علم دانست و گفت: تحقق این رویکرد نیازمند تلاش فعالان حوزه علم و فناوری است.

سالاری خاطرنشان کرد:ابریشم گیلان نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای معرفی ابریشم گیلان و احیای آن تاکید نمود.

سالاری فراهم نمودن بسترهای نشاط اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ورزش های همگانی عنصری مهم در تعالی بخشی فرهنگی و اجتماعی و دوری از آسیب های اجتماعی به شمار می آید که هزینه اولیه اندکی را متحمل می سازد .

نماینده عالی دولت در پایان خواستار همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در تجهیز فضای ورزشی در روستاها و محلات کمتر توسعه یافته شد و گفت: رسیدن به تعالی و توسعه در گرو توجه به مناطق محروم است.

سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های این قرارگاه اقدام نمود و گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته رویکردی در جهت محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به آمادگی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای ساخت مساجد این حرکت را یک امر مهم در ترویج فرهنگی و مذهبی خواند که در گسترش مودت اجتماعی نیز موثر است.

حزنی فقر را مادر ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: در جهت توسعه عدالت اجتماعی رفع تبعیض یک امر مهم به شمار می آید.

وی از استاندار گیلان به جهت همکاری و تعاملات مثبت در جهت محرومیت زدایی تقدیر نمود و افزود:تاکیدات رهبر مقام انقلاب برای رفع محرومیت در جامعه الگویی برای همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

IMG 2818 - همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای تجهیز فضای ورزشی در روستاها و محلات کمتر توسعه یافته گیلان - استاندار گیلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.