×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

محمد علوی بخشدار رودبنه 1 - سرمایه‌گذاری در سواحل لاهیجان نیازمند همکاری منابع طبیعی است - بخشدار بخش رودبنه

سیدمحمد علوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: : امکان سرمایه گذاری در طرح سالم سازی دریا در سواحل لاهیجان به دلیل قرار داد یک ساله از سوی منابع طبیعی استان از بین رفته است و کسی حاضر نیست با شرایط فعلی این قرارداد در آن سرمایه گذاری نماید.

وی خواستار رفع مشکل قرارداد این طرح از سوی منابع طبیعی استان شد و خاطرنشان کرد: قرارداد منابع طبیعی در اداره این طرح باید از یک سال به قراردادی بلند مدت تبدیل شود تا مشکل سرمایه گذاری در آن رفع شود و امکان جلب سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سحرخیزمحله لاهیجان هم اکنون توسط دهیاری و بخشداری رودبنه مدیریت می شود،اظهارداشت: طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان در سواحل این شهرستان از اول تیرماه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران فصل گرما می باشد.
وی اظهارداشت: به دلیل عقب نشینی دریا ، منطقه شنای آن نیاز به بازسازی و جابجایی امکانات دارد که این کار هم اکنون در حال انجام است .

علوی گفت: برای تجهیز این طرح سال گذشته یک میلیارد و 500میلیون ریال هزینه شده ولی امسال دو میلیارد و 500میلیون ریال هزینه نیاز دارد که در کمیته برنامه ریزی استان برای یک میلیارد ریال آن تفاهم نامه امضا و ابلاغ شده است .

وی خاطرنشان کرد: بخشی از راههای دسترسی به ساحل دریا در لاهیجان نظیر مسیر جاده حسن علی باغ به جیرباغ به مساحت سه و نیم کیلومتر در حال آسفالت است و زیرسازی راه روستایی دهبنه به سحرخیزمحله به طول چهار و نیم کیلومتر نیز در شرف انجام است .

وی افزود: شهرستان لاهیجان 17کیلومتر ساحل دارد که طرح سالم سازی دریا در سحرخیرمحله لاهیجان به مساحت هشت هکتار در یکی از زیباترین سواحل گیلان در لاهیجان قرار دارد و با شهر لاهیجان 38کیلومتر فاصله دارد.

بخشدار رودبنه یادآورشد: تابستان گذشته بیش از 40هزار نفر از طرح سالم سازی دریا در سحرخیزمحله لاهیجان استفاده کردند که براساس بررسی کارشناسان مرکز بهداشت استان گیلان این طرح سالم ترین طرح دریا در سواحل خزر محسوب می شود و به سبب نبود فاضلاب های شهری ، آلودگی در این منطقه وجود ندارد.

هدف از ایجاد طرح های سالم سازی دریا در سواحل خزر و استقرار غریق نجات در محدوده های تعیین شده ، کنترل دریا و هدایت گردشگران برای شنا در سواحل امن و بدون خطر غرق شدن است تا هموطنانی که برای استفاده از آب دریا به شمال سفر می کنند با خاطرات خوش از این سفر برگردند.

طرح های سالم سازی دریا در گیلان از 18 طرح با 36 شناگاه امسال به 35 طرح با 68 شناگاه افزایش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.