×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

طراحی تعاملی در رشت - کنفرانس طراحی تعاملی در رشت برگزار شد / جزئیات - اسما کروبی

اختصاصی «بامردم»، کنفرانس طراحی تعاملی رویدادی یک‌روزه بود که با حضور و سخنرانی جمعی از متخصصین و طراحان موفق و مطرح کشور در حوزه‌ی طراحی تجربه کاربری به‌منظور انتقال تجربیات به جامعه‌ی استارتاپی، طراحان، مدیران محصول و پروژه و… برگزار شد. (+گزارش تصویری)

کنفرانس طراحی تعاملی که برای نخستین بار در کشور به آن پرداخته شد، نقطه عطفی برای نزدیکی تفکر جهانی جاری در طراحی و نمود بیرونی آن در محصولات و خدمات بود.

در این همایش که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با تمرکز بر حوزه‌‌های طراحی وب، موبایل و طراحی محصول در شرکت‌های آی‌تی و استارتاپ‌ها به مقوله‌ی طراحی تعاملی که یکی از مباحث مهم در تفکر طراحی است، پرداخته شد.

اسما کروبی کارشناسی ارشد رشته‌ی MBA و مؤسس و CEO در Tiara UXDبا مبحث Conversational Design ، بهنام محمدی فارغ‌التحصیل رشته‌ی نرم‌افزار و فعال حوزه‌ی طراحی و توسعه‌ی محصول با مبحث Microinteraction، پرهام خوشبخت مدیر ارشد محصول شرکت صبا ایده (آپارات، فیلیمو و …) با مبحث چرخه‌ی ساخت، ارزیابی و یادگیری Lean UX و شایان مهردوست طراح اینتراکشن در «کافه‌بازار» با مبحث Design System ارائه‌دهندگان اصلی این کنفرانس بودند.
در کنار مباحث ارائه‌شده، دو پنل «چالش‌های طراحی در ایران و شناخت کاربر ایرانی» و «انتقال تجربه و افق‌های طراحی تعاملی» نیز به راهبری آرش برهمند سردبیر ماهنامه پیوست و سردبیر چندین و چند برنامه تلویزیونی ازجمله صفر و یک،‌ برخط، ۱/۶۱۸ و کافه فناوری برگزار شد.
در پنل اول مزدک شکیبا، مسیح مقدم، کیارش آمالی‌وند و سام میری در کنار هم گفتگویی جذاب و چالشی را شروع کردند. در این قسمت به بررسی چالش‌های موجود در مباحث طراحی در ایران پرداخته شد. همچنین درباره‌ی شناخت کاربر ایرانی و تجربیات موفق موجود در ایران نیز مباحثی عنوان شد.

در پنل دوم بیشتر زندگی‌نامه و رازهای موفقیت و تجربیات مهمانان پنل عنوان شد. مهمانانی که خودشان از افراد باتجربه‌ی اکوسیستم کارآفرینی ایران بودند و لیست بلندی از شکست‌ها و موفقیت‌ها در کارنامه‌ی کاری خودشان داشته‌اند. همچنین موضوعاتی پیرامون آینده‌ی طراحی تعاملی در جهان و ترندهای روز موردبحث قرار گرفت.

در اختتامیه همایش نیز مهران عباسی و امین فرهنگ برگزارکنندگان همایش به معرفی اعضای تیم اجرایی، حامیان و بیان تلاش‌های انجام‌شده برای برگزاری این کنفرانس پرداختند.

به گزارش «بامردم»، طراحی تعاملی یک مبحث میان‌رشته‌ای بسیار بزرگ است که در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی داخلی، معماری، شهرسازی، طراحی صنعتی، طراحی خودرو، طراحی محصولات الکترونیکی، طراحی وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و مانند آن کاربرد دارد. به‌طورکلی طراحی تعاملی به بررسی ارتباط مؤثر بین کاربر و محصول پرداخته و درنهایت باعث ارتقای کیفیت تجربه کاربری خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.