×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

تبریزی - پزشک تبریزی در آستانه اعدام/ علت مرگ خانوادگی برملا شد/ اصالت نسخه پزشکی معروف تایید نشد - hunhl

حجت‌السلام حکمتعلی مظفری رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ظهر امروز گفت: قرص برنجی که در پروندهپزشک بریزی بود با انکار متهم روبرو شده بود که با آزمایش اثبات شد؛ چراکه شبهه‌ای در قرص ایجاد شده بود که چگونه با وجود خطرناک بودن این قرص که حتی متصدیان آزمایشگاه از چند متری به آن نزدیک نمی‌شدند آن خانواده متوجه بوی نامطبوع قرص نشدند، ولی در نهایت به دادگاه محرز شد که قرص برنج و یا مشتقاتی از این قرص در غذا‌ها استفاده شده بود.

رکنا نوشت: وی افزود: حکم قصاص برای پزشک تبریزی در دادگاه کیفری یک صادر شده است، ولی رای به دیوان عالی کشور رفته است و منتظر این هستیم تا دیوان عالی نطر خود را صادر کند، ولی به علت اینکه دو نفر کشته شده است حکم دو قصاص داده شده است و البته یک جریان دیگر هم در این پرونده وجود داشت که با ارائه رای نهایی ابعاد مختلف رای رسانه‌ای خواهد شد.

بیستم مهرماه ۹۵ همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه‌روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و ۱۰ آبان‌ماه قاضی موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار ما جزئیات جدیدی از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: براساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم «فسفین» بوده و در بررسی غذا‌ها نیز این نوع سم کشف شده است.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.

قاضی خلیل‌اللهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر خیر بودن این پزشک نیز افزود: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازیباشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه دارو‌ها را از بیمار دریافت نکند و این در حالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه دارو‌ها معاف شده باشد، در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: اساساً این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است.

قاضی خلیل‌اللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساساً موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد‌درصد منتفی است، به هیچ‌وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذا‌ها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآگاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساساً موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود.

دادستان تبریز تصریح کرد:خوشبختانه در جریان تحقیقات محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

خلیل‌اللهی خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تائید کرده که اصلاً بحث غذای نذری در کار نبوده است.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفته بود: پزشک تبریزی صراحتاً اعتراف کرده که غذا نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلاً به اتهام قتل بازداشت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.