×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

زنان گیلانی - متهم ردیف اول: تنها ۳ نفر را کشتم! / متهم ردیف دوم: من نه چیزی دیدم و نه از چیزی خبر دارم به جز… -

گیل خبر نوشت: صبح روز پنجشنبه مورخ ۳۱ خرداد ماه ۹۷، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل زنجیره ای «ف.ن» و همسر و همدست او «ل.گ» در شعبه دادگاه کیفری یک دادگستری گیلان برگزار شد. اتهامات متهم ردیف اول «ف.ن» که به ارتکاب به ۸ فقره قتل،جنایت بر میت به همراه ارتکاب سرقت طلاجات و همچنین مثله کردن مقتولین و رها سازی اجساد در رودخانه و کنار جاده ها بازداشت شده بود بررسی شد.همچنین اتهامات متهم ردیف دوم «ل.گ» به همدستی و معاونت در یک فقره قتل، فروش اموال مسروقه، تسهیل در ارتکاب جرم و مساعدت در خلاصی متهم «ف.ن» و مجازات از طریق مخفی نمودن ادله متهم ردیف اول بود.

در ابتدا قاضی پرونده در ادامه ی رسیدگی به کیفرخواست پرونده که در جلسه قبل خوانده شد اعلام کرد: اولیاء دم مقتولین می توانند خواسته ی خود درباره عاقبت قاتل را به شکل لایحه، درخواست کتبی یا شفاهی مطرح نمایند.

در ادامه نیز خانواده های مقتولین با درخواست هایی مبنی بر ادله موجود که حاکی از قتل عمد، جنایت بر میت و سرقت طلاجات مسروقه بوده اظهار داشتند: خواستار قصاص نفس، اعدام و اشد مجازات برای متهم ردیف اول و هچنین برای متهم ردیف دوم به عنوان همدست متهم ردیف اول و به جرم معاونت در قتل و مورد معامله قرار دادن طلاجات مسروقه خواستار حکم قصاص هستیم.

بنا به این گزارش قاضی پرونده پس از استماع شکایات مطروحه خطاب به متم ردیف اول «ف.ن» اظهار داشت: پس از اقرارات و بازسازی صحنه های جرم، همچنین قرائت کیرفرخواست و اتهامات وارده مبنی بر ۸ فقره قتل عمد، مثله نمودن اجساد، جنایت بر میت و سرقت طلاجات آنها، آیا اتهامات وارده را قبول دارید‌؟ چه دفاعی از خود دارید بفرمایید.

متهم ردیف اول: من تنها ۳ نفر را کشتم / برخی قتل ها را به گردن من انداختند که همسرم را تبرعه کنند

متم ردیف اول در اولین پاسخ خود برخی اتهامات و اظهارات قرائت شده را رد نموده و تاکید کرد: من تنها ۳ نفر را به قتل رساندم، «ف.م» «م.آ» «ل.د» و نسبت به بقیه ی اتهامات وارده اعتراض دارم.

سپس اظهارات وارده به متهم ردیف اول که در کیفرخواست نیز آمده بود برای متهم ردیف اول دوباره تکرار شد و اقرارات و اعترافات وی مبنی بر جزئیات آشنایی، نحوه ی قتل، مکان قتل، قصد و نیت ارتکاب قتل و همچنین جرئیات صحنه سازی قتل ها نیز مطرح شد که متهم ردیف اول در پایخ چنین تشریح کرد: در رابطه با خانم «پ.ا» ذکر شده که من حالت عادی نداشته و مست بودم در صورتیکه من چنین اقراری نکره ام.

وی ادامه داد: برخی از این قتل ها را به زور به گردن من نهادند و حتی در موقع وقوع برخی من در گیلان نبودم. همچنین به من فشار آوردند که اگر می خواهی همسرت تبرعه شود و بتواند فرزندت را بزرگ کند این قتل ها را به گردن بگیر.

متم ردیف اول در خصوص قصد و نیت ارکاب این قتل ها نیز بیان داشت: اینگونه نیست که به خاطر چند تکه طلا و محدودیت مالی این قتل ها را مرتکب شده ام، اگر قصد من چنین بوده چگونه است که خانم «خ.م» با اینکه شب در منزل ما بود و طلاجات نیز همراه داشت جان سالم به در برد. نمیخواهم در معرض عموم و در جلوی خانواده ها مطالبی را عنوان کنم اما در اظهاراتم به قصد اصلی ام در خصوص این قتل ها اشاره نموده ام.

همچنین متم ردیف اول اظهارات همسر خود که متهم ردیف دوم است را واحی عنوان کرد و اظهار داشت: همسر من اعتیاد دارد و تریاک و دارو های دیگر مصرف می کند و نمی توان به اقرارات شخصی که در چنین وضعیتی قرار دارد استناد نمود.

وی افزود برخی از اتهامات نوشته شده به دست خط من نیست و تنها امضاء و اثر انگشت من پای برگه مشهود است که تمام آن اظهارات را رد میکنم. حتی در برخی صحنه سازی های جرم من را نبرده و همسرم را برده اند.

متهم ردیف اول تاکید کرد: من تنها همان ۳ مورد قتلی که اشاره نمودم را قبول دارم و اولین قتل ام نیز خانم «ف.م» بوده که به خانواده ایشان حق می دهم.

وکیل مدافع متهم ردیف اول نیز با توجه به حجم بالای جزئیات، خواستار مطالعه کامل کیفرخواست و استماع دفاعیات متهمین و شکایت شکات و سپس تسلیم لایحه دفاعیه خود به دادگاه شد.

در ادامه دادگاه خطاب به متهم ردیف دوم «ل.گ» حسب محتویات پرونده و شکایات اولیاء دم تعدادی از مقتولان و همچنین با استناد به اقرارات و اعترافات صریح وی در جلسات بازپرسی و صحنه سازی ها که به ارتکاب یک فقره معاونت در قتل عمد «م.آ» از طریق فراهم نمودن سیم کارت و تلفن همراه، تسهیل و وقوع جرم از طریق جلب اعتماد مقتوله با خرید و تحویل وسایل خوراکی و ترقیب مرحومه جهت سوار شدن به خودرو و نیز مباشرت در ۴ فقره فروش طلاجات مسروقه و خودداری از کمک به مقتولین و مساعدت در خلاصی دادن متهم ردیف اول بوده، متهم شده اید آیا قبول دارید؟ چه دفاعی از خود دارید؟

متهم ردیف دوم: در تصادفی به شدت مصدوم شدم و بعضی اوقات تریاک مصرف می کنم/ همسرم با تهدید جان پسر ۲۳ ساله ام و مخفی کردن دختر ۴ ساله ام مرا وادار به سکوت کرد

متهم ردیف دوم «ل.گ» در ابتدای اظهارات خود با اشاره به اینکه خانم «م.آ» را نمی شناسم و تنها ۱ چیز را فهمیدم و دیدم اذعان داشت: همسرم نه مرا کتک میزد و نه بی احترامی میکرد و من چیزی از او ندیدم.

وی افزود: من تنها ۲ بار طلا برای فروش به بازار بردم، دفعه ی اول همسرم گفت که این طلاها در ماشین او پیدا شده اما دفعه ی دوم بعد از اینکه یک زن را به حالت غش کرده در حمام دیدم و بو برده بودم همسرم کارهای پنهانی می کند، با زور و تهدید مجبور به فروش طلاها شدم.طلاها نیز ۱ زنجیر و ۱ النگو ی طلا بود که به قیمت ۸۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان فروختم.

متهم ردیف دوم در رابطه با قصد و نیت خود از همدستی با همسرش عنوان کرد: همسرم من را با جان پسر ۲۳ ساله ام که از همسر اولم بوده تهدید می کرد و می گفت که دختر ۴ ساله ام که فرزند مشترکان است را نیز مخفی کرده و خودش را نیز می کشد تا داغ فرزندانم به دلم بماند و از این طریق مرا وادار به همکاری و سکوت نمود.

متهم ردیف دوم درباره دیده های خود در شبی در تابستان ۹۵ اظهار داشت: من تنها یک شب متوجه مورد مشکوکی در خانمان که حالت روستایی داشت و نزدیک خانه پدری همسرم بود شدم. من سال ها پیش تصادف کردم و از ناحیه پا و کمر به شدت مسدوم هستم و داروهای سنگین مصرف میکنم،بعضی اوقات نیز برای التیام دردم تریاک میخورم. آن شب بیدار شدم که به دستشویی بروم که زنی را به حالت غش کرده در حمام رویت کردم.بسیار شکه شده بودم و چون اثر داروها نیمه هشیارم کرده بود،همسرم به من حمله ور شده و مرا با داخل اتاق انداخت و من از ترس جان خود و فرزندم نتوانستم چیزی بگویم.

وی در ادامه در پاسخ به دادگاه که وی را به پنهان کردن جرم همسر خود و کمک نکردن به فردی نیمه جان در حمام خانه خود متهم کرده بود پاسخ داد: صبح روز بعد هیچ اثری از آن خانم در خانه نبود.همچنین همسرم من را تهدید کرد که نباید چیزی بگویم و چندی بعد در جاده زنجان به طارم نیز به من گفت که این اولین بارم نبوده که کسی را به قتل رسانده ام و مکانی را به من نشان داد که اولین مقتول را در آنجا رها ساخته بود.حتی من خواستم چند باری فرار کنم که همسرم باز هم مانع من شد و من را به زور تهدید جان فرزندانم نگه داشت.

متهم ردیف دوم در خصوص خرید سیم کارت ها و تلفن همراه نیز اظهار داشت: همسرم چک های من را در بازار خرج کرده بود و کلی طلب کار داشتیم.دلیل خریدن ۱ تلفن همراه و چند سیم کارت این بوده که طلب کارها نتوانند ما را دنبال کنند و من اصلا از اقدامات همسرم در ارتکاب این قتل ها خبر نداشته ام.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم نیز پس از دفاعیات متهمه در خصوص چند نکته در باب اتهامات ئارده به موکل خود اذعان داشت: موکل من به اتهام ۱ فقره معاونت در قتل متهم شده که خرید سیم کارت و تلفن همراه افعال مناسبی برای فعل معاونت در قتل نیست حال اینکه تمام این اتهامات  در صورتی اتفاق افتاده که موکلم در معرض تهدید جانی بوده است.

وی افزود اتهام بعدی خلاصی متهم ردیف اول از مجازات با اختفاع طلاجات مسروقه بوده است،‌این در حالی است که موکل من به فروش طلاجات اقرار نموده است.

همچنین بر اساس اقرارات متهم ردیف اول تمامی قتل ها خارج از خانه صورت گرفته و تنها مقتولین به خانه برده می شدند، بنا براین موکل من زمانی برای کمک به فرد رویت شده در حمام نداشته است.

اما دادگاه در پاسخ به این دفاعیات با قرائت قسمتی از کیفرخواست که اظهارات افراد نجات یافته از دام این زوج بوده تاکید کرد: متهم ردیف دوم با ایجاد رابطه و جلب اعتماد برخی مقتولین، مقدمات قتل و سرقت را برای همسر خود فراهم می نموده و این مصداق اتهامات وارده به ایشان است.

در ادامه دادگاه با اعتراض و حمله ور شدن اولیاء دم چند تن از مقتولین همراه شد که متهم ردیف اول اذعان داشت: من نمی دانم این افراد خانواده چه کسی هستند و حتی برخی از اسامی را نمی دانم و قتل آنها کار من نبوده و به زور گردن من انداخته اند.

در انتها قاضی پرونده، با استماع مدافعات وکلا و متهمین،همچنین ایجاد فرصت برای وکلای مدافع جهت تسلیم لایحه دفاعی خود به دادگاه، ۱ هفته اعلام تنفس نموده و ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده را به تاریخ پنجشنبه ۷/۴/۹۷ موکول کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.