شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گیلان
    01 تیر 1397 - 17:18
    شناسه : 130457
    0

    استاندار گیلان از برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری استان در تابستان سال جاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود : در این همایش هشت محور توسعه‌ گردشگری گیلان با بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری معرفی خواهد شد .

    پ
    پ

    سالاری 1 - برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گیلان -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر مصطفی سالاری در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری گیلان که در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری باید در استان واقعی باشد اظهار کرد: باید با فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری، طرح ها به صورت کامل به سرمایه گذار معرفی شود.

    دکتر مصطفی سالاری با تاکید بر اینکه در همایش سرمایه گذاری نیازمند کار عملیاتی و اجرایی هستیم اذعان داشت: طرح های سرمایه گذاری در استان باید از قبل به سرمایه گذاران آن اعلام گردد .

    وی با تاکید بر فرصت کوتاه باقی مانده تا زمان اجرای همایش تصریح کرد: باید دو تا سه مشاور مطرح برای این همایش انتخاب شود که بتواند در اندازه مشاور باشد و محورهای توسعه را به کمیته سیاستگذاری معرفی کند.

    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم معرفی و توجیه اقتصادی مالی پروژه ها گفت: اگر پروژه ها طرح های سرمایه گذاری را با پیوست اقتصادی و مالی معرفی نکنیم سرمایه گذار را فراری می دهیم.

    حسن خسته بند با تاکید بر لزوم تدوین شناسنامه برای طرح های سرمایه گذاری برای احساس امنیت کردن سرمایه گذار یادآور شد: نباید صرفا سرمایه گذار را به استان دعوت کنیم و بعد منتظر باشیم برای طرح های سرمایه گذاری توجیه اقتصادی و مالی بیاوریم.

    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این همایش با اشاره به فرصت ها در گیلان و لزوم استفاده خردمندانه از این فرصت ها توسط مدیران اظهار کرد: باید از کسانی که در کشور سرمایه گذاری می کنند به استان دعوت و مدل های با قابلیت سرمایه گذاری توسط یک کارشناس خبره در دستور کار قرار بگیرد.

    رضا مسرور با اشاره به نقش تالاب ها در ایجاد فرصت سرمایه گذاری در گیلان افزود: باید ۱۰ سرمایه گذار در بخش اکوتوریسم را به گیلان دعوت کرد و ظرفیت های گردشگری تالاب را به آنها معرفی کرد.

    وی با بیان اینکه در حوزه های سرمایه گذاری باید طرح قابل سرمایه گذاری به صورت کامل و قبل از همایش معرفی شود خاطرنشان کرد: تمام فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید بسیار کوتاه و خلاصه به سرمایه گذار معرفی شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان هم با اشاره به راه اندازی کمیته های حقوقی اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری خارجی نیازمند فعال شدن کمیته های خارجی است.

    رضا علیزاده با بیان اینکه در توسعه استان کشاورزی و گردشگری می تواند صنعت توریسم را فعال کند افزود: صنایع بزرگی در گیلان وجود دارد می تواند در صنعت توریسم نقش داشته باشد.

    وی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری باید توجیه اقتصادی داشته باشند گفت: توجیه طرح های فیزیکی سرمایه گذاری از جمله بوم‌گردی باید در حوزه عملیاتی و تورگردانی مشخص شود.

    رئیس دانشگاه گیلان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه نباید در سرمایه گذاری خارجی تنها به معرفی پرداخت اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه ها در حوزه گردشگری بسیار زیاد است و ضرورت دارد از این نوع ظرفیت ها بیشتر استفاده شود.

    احمد رضی با اشاره به ظرفیت های نیروی انسانی متخصص قشر اساتید در حوزه گردشگری گفت: بسیاری از دانشگاهیان و فرهیختگان علوم و تحقیقات دانشگاهی گیلان در حوزه فن بازار حوزه گردشگری مهارت و تجربه دارند و می توانند بسیار کمک کننده و تسهیل گر سرمایه گذاری خارجی باشند.

    در این همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان در هشت محور توسعه گردشگری روستایی، توسعه تور های اکوتوریسمی، توسعه گردشگری ورزشی، توسعه گردشگری آبی، توسعه صنایع دستی هنرهای بومی، توسعه گردشگری تجاری، توسعه بازار برندینگ خدمات و توسعه توریسم الکترونیک معرفی خواهد شد .

    همچنین در این همایش تجهیز و احداث اقامتگاه های بوم گردی برای اقامت و پذیرایی گردشگران، حمایت از احداث هتل ها و مجتمع های گردشگری با استاندارد بین المللی، توسعه گردشگری فرهنگی و تاریخی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه فصلی و دائمی ملی و بین المللی، احداث دهکده‌های طبیعت گردی، احداث دهکده های سلامت هتل ها و کلینیک های درمانی، احداث مارینا پارک ها و همچنین اسکله های تفریحی کوچک مقیاس برای ماهیگیری تفریحی، راه اندازی شهر شب شب های روشن و ۲۴ ساعته کردن بازار های خدماتی و تفریحی شبانه و همچنین ۲۴ موضوع دیگر مورد توجه و پیشنهاد اعضای شورای سیاست گذاری استان گیلان قرار گرفت.

    گفتنی است پس از استخراج فرصت های سرمایه گذاری در شورای سیاستگذاری گیلان، ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در سطح استان شناسایی شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.