×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نشستن کمر درد - عوارض نشستن طولانی مدت را با ترفند‌هایی فوق العاده آسان از بین ببرید - عوارض نشستن

آیا میدانستید نشستن طولانی مدت پشت میز می‌تواند شما را بکشد؟ سبک زندگی مدرن با مشکلات خاص خود همراه است که نشستن پشت میز کار برای زمانی طولانی یکی از این مشکلات است.

مطالعات نشان می‌دهند نشستن طولانی مدت پشت میز خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سرطان را افزایش می‌دهد، وقتی برای مدتی طولانی پشت میز مینشینید، بدن شما برای مدتی طولانی بدون حرکت می‌ماند و در نتیجه سبک زندگی پشت میزنشینی باعث کم تحرکی و ورزش نکردن می‌شود.

مطالعه ای که روی ۶۹۷۹۵ مرد کره ای که در شروع پژوهش مشکل دستگاه ادراری نداشتند، صورت گرفته نشان می‌دهد نشستن طولانی مدت و سبک زندگی پشت میزنشینی اثرات مضری روی سلامتی این افراد داشته است، بیشتر این مردان دچار مشکلات دستگاه ادراری و عفونت مجرای ادراری تحتانی شدند.

پژوهشگران پس از بررسی و تحلیل نتایج سالانه و دو سالانه شرکت کنندگان به این نتیجه رسیدند که سبک زندگی پشت میزنشینی می‌تواند مشکلات جدی برای دستگاه ادراری ایجاد کند.

دانشمندان با استفاده از نسخه کوتاه پرسشنامه بین المللی فعالیت فیزیکی، مدت زمان نشستن و میزان فعالیت فیزیکی مردان شرکت کننده در پژوهش را تحلیل کردند، علائم مجرای ادراری تحتانی نیز با استفاده از امتیازدهی بین المللی علائم پروستات تعیین شد.

اگر کار شما به صورتی است که مجبورید مدت زمانی طولانی را پشت میز بگذرانید، شاید با کمک برخی موارد زیر بتوانید از آثار بد نشستن طولانی مدت جلوگیری کنید.

میز ایستاده: شاید استفاده از میزهای ایستاده بهترین گزینه برای تغییر سبک زندگی پشت میزنشینی باشد، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، نشان داد کسانی که از میز ایستاده استفاده می‌کنند، هر ساعت ۵۰ کالری بیشتر از کسانی می‌سورزانند که پشت میز می‌نشینند؛ این رقم معادل سالانه شرکت در ۱۰ مسابقه دوی ماراتن است

در سال ۲۰۱۴ مطالعه مروری که روی ۲۳ پژوهش دیگر انجام گرفت، نشان داد استفاده از میزهای ایستاده حتی در مقایسه با میزهای تردمیلی مزایای فیزیولوژیک و روانی بیشتری دارد.

برای آنکه حداکثر استفاده را از چنین میزی ببریم باید صاف پشت آن بایستید و به بدن خود قوس ندهید. سعی کنید وزن خود را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید؛ هرگز زانوی خود را قفل نکنید و اجازه ندهید وزنتان برای مدتی طولانی روی یک پا بیافتد، ارتفاع صفحه کلید شما باید هم سطح آرنجتان باشد و ارتفاع مانیتورتان هم سطح صورتتان باشد.

میزهای با ارتفاع متغیر: این نوع از میز قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و می‌توان میز را از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر داد، در واقع گذراندن ساعات متمادی از روز در هر دو موقعیت نشسته و ایستاده برای سلامتی ضرر دارد و بدین ترتیب استفاده از میزهایی که به هر دو حالت نشسته و ایستاده در می‌آیند، مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.

برای استفاده مناسب از این نوع میزها باید کمر خود را صاف نگه دارید و پاهای خود را صاف روی زمین بگذارید، مچ دست روی میز باشد و صورت شما هم ارتفاع با مانیتور باشد

صندلی های توپی: استفاده از یک توپ به همراه پایه و پشتی به عنوان صندلی از کمر درد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود همواره حواستان باشد و پشت میز در وضعیت مناسبی بنشینید، ناپایداری صندلی توپی موجب تحریک ماهیچه های شکمی و آب شدن چربی های اطراف شکم می‌شود، برخی افراد پس از تغییر مدل صندلی خود از صندلی معمولی به صندلی توپی درد کمتری را در ناحیه کمر خود حس کرده اند، علاوه بر این حس شناوری که این نوع صندلی به آدم می‌دهد، لذت بخش است.

برای استفاده مناسب از این نوع صندلی باید اطمینان یابید صندلی به گونه ای قرار گرفته باشد که آسیبی به ستون فقرات شما وارد نشود، زاویه پاها و زانوها باید ۹۰ درجه باشد و پای شما صاف روی زمین قرار بگیرد؛ ارتفاع میز باید هم سطح آرنجتان باشد و نباید برای رسیدن به میز مجبور باشید خیلی پایین بیایید.

بعد از خواندن این مطلب هیچ دلیلی برای نشستن طولانی مدت پشت میز نخواهید داشت؛ انواع مختلفی از میزها وجود دارد که می‌توانند جایگزین میز اداری معمولی شوند و به سلامت شما هم آسیبی نزنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.