×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

تمیزکار شورای شهر لاهیجان 1 - برند ملی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به یک اتفاق بین‌المللی تبدیل شود - تئاتر شهروند لاهیجان

 

جلسه شوراى سیاست‌گذاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانى شهروند لاهیجان با حضور مهندس کاظمی شهردار لاهیجان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، شهرام کرمی مدیرکل هنرهاى نمایشى، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان گیلان، حاجیان مسئول دبیرخانه جشنواره‌های کشور، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و بهمن صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.

جواد نجار تمیزکار سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان طی سخنانی با قدردانی از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان در برگزاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، اظهار داشت: شهر لاهیجان علاوه بر استعدادهای طبیعی و گردشگری خواستگاه فرهنگ و ادب  بوده و با توجه به موقعیت توریستی آن، هرساله تعداد زیادی مسافر جهت بازدید از این شهر به این خطه فرهنگ‌پرور سفر می‌کنند و با توجه به موقعیت این شهر، ضرورت استفاده از هنر به‌عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی و آموزشی به‌خوبی مشهود می‌شود.

وی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان پس از هشت دوره جایگاه خود را بین مردم و هنرمندان پیداکرده است و امیدوارم با این همدلی که در این جمع شاهد هستیم جشنواره امسال پرقدرت‌تر و باکیفیت بیشتر و پیام‌های بهتر در این شهر برگزار شود.

جواد نجار تمیزکار گفت: باید دبیرخانه دائمی جشنواره در لاهیجان فعال شود و جایگاه ثابتی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شود تا این اتفاق خوب به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

این عضو شورای شهر اجرای جشنواره تئاتر شهروند را در سایه همدلی و وفاقی که در این شهر وجود دارد دانست و از همکاری کلیه مسئولین شهری اعم از امام‌جمعه، نماینده مجلس، فرماندار لاهیجان، اعضای شورای تأمین به‌ویژه نیروی انتظامی شهرستان در طول برگزاری هشت دوره این جشنواره قدردانی کرد.

وی همچنین از کلیه کارکنان شهرداری لاهیجان اعم از مدیران و کارکنان خدمات شهری  که همکاری ویژه‌ای در برگزاری جشنواره دارند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی کلیه شهرداری‌ها و ضرورت فعالیت‌های فرهنگی توسط شهرداری‌ها، از مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی خواست تا  نگاه ویژه‌تری در خصوص اختصاص اعتبار برای برگزاری این جشنواره داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی  شهروند به‌عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان، مبین تاریخ و فرهنگ غنی این شهر است که امیدواریم این رویداد فرهنگی، فرصتی مناسب و ویژه برای معرفی لاهیجان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد و برند ملی جشنواره با تلاش هنرمندان عزیز و مدیریت شهری به یک اتفاق بین‌المللی تبدیل شود.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه اجرایی سه‌جانبه بین شهردار لاهیجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مدیرکل هنرهای نمایشی امضا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.