×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کاهش سن اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان گیلان - کاهش سن اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان گیلان - اعتیاد

ایرنا نوشت: محمد حسین شاهکویی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری تالش با اشاره به شناسایی حدود ۵۰ هزار نفر معتاد در گیلان اظهار داشت: متاسفانه عرضه مواد مخدر تا زمان وجود تقاضا ادامه خواهد داشت و باید با توجه خاص به پیشگیری، آموزش های عمومی مقابله با اعتیاد برگزار شود.
وی افزود: افزایش اعتیاد زنان، افراد شاغل و تحصیل کرده را باید بحران اجتماعی بدانیم و آگاه باشیم دشمن برای نابودی نسل ها با ترویج اعتیاد در خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و محیط های صنعتی و کارگری تلاش می کند.
وی بیان کرد: خطر افزایش تولید مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و روان گردان، تغییر الگو و شرایط مصرف و تمایل به مصرف هم زمان در جامعه بسیار جدی است.
شاهکویی ادامه داد: دولت به تنهایی به مهار اعتیاد قادر نیست و اقشار مردم، سمن ها و بخش های دولتی و غیردولتی باید کمک کنند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به این که ۲۵۵ میلیون نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله جهان حداقل برای یک بار مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را تجربه کرده و در معرض خطر قرار گرفته اند هشدار داد:و حتی یک بار مصرف مواد مخدر و روانگردان منجر به اعتیاد می شود.
شاهکویی افزود: رشد ۲۳ درصدی مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال ۲۰۰۶ در جهان، حکایت از نبود تلاش جدی برای کنترل مواد مخدر دارد و خوشبختانه ایران در صف مقدم مقابله با آن است.
وی اظهار کرد: سطح زیرکشت خشخاش در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۰۱ در جهان چهار هزار و ۲۱۲ درصد و کشت تریاک در افغانستان چهار هزار و ۷۶۵ درصد رشد داشته و مواد مخدر و روانگردان ها به ابزار سیاسی و اقتصادی در معادلات بین المللی تبدیل شده است.
پنجم تیر ماه مصادف با ۲۶ ژوئن، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.