×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سکه یارانه - حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها - حذف یارانه

مجموع دریافتی هدفمندی یارانه ها ۹۸۸٫۳۴۰ میلیارد ریال است که از چهار ردیف دریافتی فروش داخلی فرآورده‌های نفتی و همچنین صادرات فرآورده‌های نفتی پس از کسر مابه‌التفاوت قیمت خوراک پالایشگاه‌ها و فرآورده‌های تحویلی، فروش داخلی گاز طبیعی، فروش داخلی و صادراتی برق و سایر دریافت‌ها و وجوه دریافتی از فروش آب حاصل می شود.
براساس این دستورالعمل تا مبلغ ۴۱۵ هزار میلیارد ریال پرداخت، مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال پرداخت نقدی برای کمک به کاهش فقر مطلق، مبلغ ۳۷ هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت، ۳۳ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم و یارانه نان نیز مصارف هدفمندی یارانه‌ها هستند.
همچنین پرداخت علی‌الحساب سود سهام و مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال است.
براساس این دستورالعمل در صورت افزایش منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی، تا سقف ۱۱۰ هزار میلیارد ریال این منابع صرف یارانه سلامت حداکثر تا مبلغ هفت هزار میلیارد ریال، اختصاص حداکثر تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال در ردیف جدید به موضوع تولید و اشتغال، اجرای قانون حمایت از معلولان توسط سازمان بهزیستی کشور حداکثر تا مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال، کمک به حق بیمه قالی‌بافان حداکثر تا ۵۰۰ میلیارد ریال می شود.
همچنین باقیمانده مبلغ حداکثر تا مبلغ ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی می شود.
براساس ماده ۴ این دستورالعمل برای اجرای ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه تا مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال صرف کاهش فقر مطلق می‌شود.
** حذف سه دهک بالای درآمدی
همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستاییان و عشایر حذف کند.
این خانوارها می‌توانند ضمن اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به همه اطلاعات بانکی و ارایه اطلاعات و مستندات لازم، نسبت به قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل اعتراض کنند.
این وزارتخانه مکلف است پس از بررسی مستندات ارایه شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را به سازمان اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود و همچنین نتایج به همه معترضین اعلام خواهد شد.
** کاهش میزان پرداختی بیماران بستری
در ادامه دستورالعمل ابلاغی تا مبلغ ۳۷ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا برای اجرای بیمه نمودن افراد فاقد بیمه سلامت از طریق سازمان بیمه سلامت ایران، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وابسته به آن وزارت، حفاظت و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج و خاص هزینه نموده و گزارش عملکرد مربوط را به صورت ماهیانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارایه کند.
به گزارش ایرنا، این آیین نامه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت و با امضای «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهور و برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، نیرو، کشور، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.