جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هشدارهای صرفه جویی برق جدی گرفته شود
    09 تیر 1397 - 11:51
    شناسه : 131169
    0

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به کمبود تولید نیروگاه های برق آبی و احتمال قطعی برق، از مشترکان خواست هشدارهای مصرف بهینه و صرفه جویی در برق را جدی بگیرند.

    پ
    پ

    برق 1 - هشدارهای صرفه جویی برق جدی گرفته شود - fvr

    جمشید طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به خشکسالی و بدنبال آن کمبود تولید برق به میزان پنج هزار و 300 مگاوات در کشور، احتمال قطعی برق در تابستان وجود دارد.
    وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر گرم تر شدن هوا طی روزهای پیش رو ادامه داد: کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی، افزایش مشترکان و گرم تر شدن هوا احتمال قطعی برق در استان را رقم زده است.
    طالبی با بیان اینکه در کشور حدود 9 درصد افزایش مصرف داشته ایم، یادآور شد: از ابتدای تیرماه تاکنون، مصرف برق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد افزایش یافته است.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به سراسری بودن شبکه برق در کشور تصریح کرد: کنترل مصرف در مدیریت شبکه برق انجام می شود و سیستم های برق برای حفظ پایداری با توجه به رشد فزاینده و غیرمتعارف مصرف که ناشی از دمای هواست، به طور خودکار عمل می کنند.
    وی ادامه داد: به همین علت از چهارم تیرماه جاری قطعی های برق را به طور موقت در مناطق مختلف استان داشته ایم؛ اگر تاسیسات سیستمی به طور اتوماتیک عمل نکنند، ضمن آسیب جدی به تاسیسات منجر به خاموشی های طولانی مدت خواهد شد.
    به گفته طالبی، کم بودن ذخیره سدها و بدنبال آن کاهش چشمگیر تولید نیروگاه های برق آبی کشور اهمیت صرفه جویی در آب را نیز دوچندان کرده است.
    وی با بیان اینکه با راهکارهایی ساده می توان قطعی برق را در تابستان امسال به حداقل رساند، خاطرنشان کرد: منظور از صرفه جویی، روشن نکردن متعارف وسایل سرمایشی نیست اما باید از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج مصرف پرهیز کرد، همچنین دمای ترموستات کولر نیز بر روی دمای آسایش بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد تنظیم باشد.
    طبق اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق گیلان، لازم است مشترکان در ساعت های اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و در شب 20 تا 24 از استفاده لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، ماشین لباس شویی، جارو برقی، فر برقی و سشوار خودداری کنند.
    در استان گیلان حدود یک میلیون و 400 هزار مشترک با 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه برق و افزون بر 19 هزار پست برق وجود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.