×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هیات دولت - آخرين تحركات دولت برای ترميم تيم اقتصادی | گعده محرمانه در پاستور - ترميم تيم اقتصادی

اعتماد نوشت: شامگاه شنبه پاستور میزبان جلسه‌ای مهم بود. گعده‌ای مهم و محرمانه برای اتخاذ تصمیمات اساسی در جهت تغییرات تیم اقتصادی دولت برگزار شد.

شنبه شب علی طیب‌نیا، وزیر سابق اقتصاد که به تازگی از فرانسه به ایران بازگشته مهمان جلسه خصوصی حسن روحانی رییس‌جمهور و محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور بوده است.

این گعده از آن جهت محرمانه بوده است که طیب نیا بدون راننده و با خودروی شخصی عازم پاستور شده است و این نشان می‌دهد شاید رییس دفتر رییس‌جمهور و همچنین روحانی علاقه نداشتند تا کسی از جزییات این جلسه با خبر شود.

چندی پیش خبری در روزنامه اعتماد مبنی بر خداحافظی سیف از بانک مرکزی و ورود مجدد علی طیب نیا به دولت منتشر شد.

بازگشت طیب‌نیا به ایران و برگزاری جلسه با رییس‌جمهور نشان داد که این خبر دور از واقعیت نبوده و حسن روحانی تلاش دارد تا از طیب نیا مجددا استفاده کند.

به گفته یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهور تغییر رییس بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه خروجی این جلسه محرمانه بوده است.

عملکرد محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه انتقاد‌های فراوانی را به دنبال داشته تا جایی که بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی نسبت به حضور نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بارها معترض شده بودند.

به نظر می‌رسد سرانجام این اعتراض‌ها نتیجه داده و نوبخت از سازمان برنامه و بودجه جدا خواهد شد اما تصور اینکه او به طور کامل از دولت جدا شود دور از ذهن است.

از سوی دیگر مدت زمان ماموریت ولی‌الله سیف رو به پایان است و با توجه به اتفاقات اخیر بازار ارز و وضعیت بانک‌ها تمدید ماموریت او از سوی رییس‌جمهور کمی بعید به نظر می‌رسد. حال سوال این است که چه کسانی جایگزین نوبخت و سیف خواهند شد؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.