×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

23123213 - شناسایی عامل قتل شرور معروف در زندان / سعید در لاهیجان دست به سرقت زده بود - دزد

این فرد روز دوشنبه در هواخوری زندان با وحید مرادی که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد، درگیر شد. درگیری ابتدا میان چند زندانی به‌صورت لفظی شروع شد و بعد کار به زد و خورد کشید. در این میان، یکی از زندانیان با جسمی سخت به سر وحید ضربه زد که باعث مرگ او شد. وحید مرادی پیش از این درحالی‌که قصد داشت به ترکیه فرار کند، در منطقه مرزی ازسوی پلیس دستگیر شده بود. ساعت ۱۹:۵۴ دقیقه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت امسال بود که مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند در یک نزاع مرگ‌بار در خیابان ۲۱ ولنجک، بن‌بست اول، یکی از اوباش معروف تهران (وحید مرادی) یکی از دوستان ۲۸ ساله خود (حسین) را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و دو خواهرزاده مقتول را نیز زخمی کرده است. دقایقی بعد از اعلام این خبر، قاضی محسن مرادی، بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم جنایی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند. بررسی اولیه حاکی از آن بود قاتل در یک برج (طبقه دهم)، میهمان یکی از دوستانش به نام حسین بوده و در این میهمانی دو خواهرزاده حسین نیز حضور داشتند‌ و مشروبات الکلی مصرف شده بود. در میهمانی وحید و حسین در لایو اینستاگرام شروع به فحاشی به یکدیگر کردند که وحید با ضربات متعدد چاقو به حسین و دو خواهرزاده او حمله‌ور شد و سپس فرار کرد. هم‌زمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بازداشت وحید آغاز شد تا اینکه کارآگاهان پلیس اداره آگاهی تهران موفق شدند قاتل را حین فرار از کشور و در ۵۰۰ متری مرز ترکیه بازداشت کنند. وحید در همان ابتدا به قتل حسین اعتراف کرد و گفت که درگیری به‌علت فحاشی حسین و مست‌بودن دو طرف به وقوع پیوسته است. وحید پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر منتقل شد تا تحقیقات پرونده تکمیل و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود، اما روز گذشته جانش را از دست داد. بلافلاصله بعد از قتل وحید تحقیقات برای شناسایی ضارب وی آغاز شد و بررسی اولیه نشان داد قاتل او شخصی به نام سعید است.

بررسی سوابق سعید نشان می‌دهد وی سال ۸۸ در یک نزاع و درگیری مرتکب قتل شده و پس از گرفتن رضایت خانواده مقتول و پرداخت دیه از زندان آزاد شده بود. سعید در ۱۳ بهمن سال ۹۵ نیز در یک فقره نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خیابان منصور مرد ۴۷ساله‌ای به نام علی را با اسلحه ساچمه‌زنی به قتل رساند و اسفندماه ۹۵ از سوی مأموران اداره پلیس آگاهی در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد. بررسی سوابق سعید نشان داد وی در یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرستان لاهیجان نیز در سال‌های قبل مشارکت داشته است. هم‌اکنون تحقیقات از سعید درباره علت و نحوه درگیری و کشتن وحید مرادی ادامه دارد.این در حالی است که غیر از سعید، متهم دیگری به نام عباس نیز در رابطه با قتل وحید مرادی دستگیر شده ولی در جدیدترین تحقیقات مشخص شد نفر سومی نیز در این درگیری بوده که او نیز باید برای تحقیقات دقیق و تخصصی به اداره آگاهی تهران منتقل شود.

روز گذشته دو متهم بازداشت‌شده به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند تا دستورات لازم برای آنها و روند تحقیقات صادر شود. سعید دیروز به خبرنگار ما گفت: روز حادثه اصلا من زندان نبودم و برای قتلی که سال ۹۵ مرتکب شده ‌بودم، مأموران آگاهی من را خواستند گفتند شاهد جدیدی پیدا شده‌ و باید درباره آن تحقیق می‌کردند و کار که تمام شد، تازه به زندان آمدم که دیدم درگیری شده است. دیدم عباس و وحید دعوا می‌کنند. قبول دارم که در درگیری بودم و با تیزی هم ضربه زدم، اما درگیری اصلی ته سالن بود، من سر سالن بودم و ته سالن نرفتم من ضربه‌ای در ته سالن نزدم و ضربه من کشنده نبود. عباس نیز به خبرنگار ما گفت: من در سال ۸۵ مرتکب قتل شده ‌بودم. موضوع خانوادگی بود، بعد از مدتی که به قصاص محکوم شدم، موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدم و دوران حبس را به‌لحاظ جنبه عمومی جرم می‌گذراندم و تا چند روز دیگر هم آزاد می‌شدم که این اتفاق افتاد.او درباره قتل وحید مرادی نیز گفت: از وقتی وحید وارد زندان شد، کری می‌خواند و خودش را عقاب ایران می‌نامید؛ دردسر ایجاد می‌کرد و همه را اذیت می‌کرد. روز حادثه هم در هواخوری بودیم، مراد کری می‌خواند و فریاد می‌زد. ما به دنبالش رفتیم و درگیری شروع شد و حدود ۲۰۰ نفر در بندی که ما هستیم، بودند. انواع وسایل را داشتیم؛ چاقو نداشتیم اما تیزی دست‌ساز داشتیم و با آب‌جوش و روغن هم در مواردی که لازم بود، حمله می‌کردیم البته این وضعیت را نزدیکان وحید هم داشتند، آنها خیلی به ما آسیب زدند و درحال‌حاضر هم چند نفر در بهداری زندان بستری‌اند چون دوستان وحید آنها را زدند. بنا به این گزارش، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

شرق

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.