جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نوشیدنی های ویژه برای هضم سریع غذاهای سنگین و چرب!
    13 تیر 1397 - 23:40
    شناسه : 131530
    0

    همه ما ممکن است گاهی در غذا خوردن زیاده روی کرده و دچار مشکلات هضم غذا شویم. اگر به دنبال راهی برای هضم سریع غذاهای سنگین و چرب هستید این مطلب مخصوص شماست.

    پ
    پ

    غذا - نوشیدنی های ویژه برای هضم سریع غذاهای سنگین و چرب! - هضم

    به گزارش سایت الودکتر، در طب سنتی چینی، از چای سبز برای رفع مشکلات گوارشی، هضم سریع غذاها و سرعت بخشیدن به دفع سموم از بدن استفاده می‌کردند. نتایج پژوهش‌های جدید نیز ثابت کرده است چای سبز به حذف چربی‌های بدن و کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. با این حال اگر از مشکلاتی مانند مشکلات کبدی رنج می‌برید و یا باردار هستید و یا بچه شیر می‌دهید نباید در مصرف این چای دچار زیاده‌روی شوید. افراد دیگر می‌توانند با نوشیدن روزانه‌ی چای سبز علاوه بر دریافت آنتی‌اکسیدان به بهبود گوارش خود نیز کمک کنند.

    سبزیجات به دادتان می رسد

    اگر در مصرف غذای چرب و سنگین زیاده‌روی کرده‌اید آب سبزیجات برای هضم غذا به دادتان می‌رسند. آستین‌ها را بالا بزنید و آب هویج، کلم، خیار و تربچه را بگیرید. لازم است که بلافاصله آب این سبزیجات را مصرف کنید تا از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که آب هویج به تنهایی نیز برای رفع مشکلات گوارشی موثر عمل می‌کند.

    یک نکته مهم برای هضم غذا

    نوشیدنی های یخ و خنک پروسه هضم را کند می کنند بطور مثال گذاشتن یخ روی یک عضله را نگاه کنید. عضله سفت می شود و به خوبی عمل نمی کند آب گرم یا آبی که در دمای اتاق باشد، آب میوه یا چای بدون کافئین هضم مناسب را برای شما فراهم می آورد. ( فقط ترافیک را به یاد آورید، نوشیدن مایعات مقدم تر از وعده های غذایی است.)

    هضم غذا را به قهوه بسپارید

    تأثیر قهوه برای هضم غذا به مصرف‌کننده بستگی دارد. برای اکثر افراد نوشیدن یک فنجان قهوه در پایان غذا دستگاه گوارش را به راه می‌اندازد. به همین دلیل خیلی از مردم در پایان غذا یک فنجان قهوه می‌نوشند. اما برای برخی دیگر قضیه کاملاً فرق می‌کند. نوشیدن قهوه بخصوص اگر حاوی شیر باشد می‌تواند باعث نفخ و حتی حالت تهوع شود. در نتیجه فقط خودتان می‌توانید تشخیص دهید آیا قهوه برایتان کارساز است یا خیر.

    لیمو، معجزه هضم غذا

    مخلوط لیموترش با آب گرم، معجزه ای برای هضم غذا تحریک کننده‌ی دستگاه گوارش و تامین‌کننده‌ی آب بدن است. همچنین احساس سنگینی بعد از غذا را از بین می‌برد. لیموترش منبع غنی ویتامین C است و شما را از شر سرماخوردگی در امان نگه می‌دارد و به هضم و دفع چربی‌ها، تحریک عملکرد کلیه‌ها و پاکسازی بدن از سموم زائد کمک می‌کند. برخی از خانم‌های باردار از این نوشیدنی ساده برای کنترل و کاهش حالت تهوع استفاده می‌کنند.

    بهارنارنج به هضم غذا کمک می کند

    بهار نارنج دمنوشی است که معمولا در طب سنتی برای هضم غذا در سیستم گوارشی معرفی می شود، این دمنوش آرام بخش، مفرح، نشاط آور، از بین برنده اضطراب، اشتهاآور، تقویت کننده قلب، تقویت کننده اعصاب، تقویت کننده نیروی جنسی، رفع کننده دل پیچه و ورم معده و روده است. استفاده زیاد از این دمنوش باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب می شود، همچنین این دمنوش می بایست در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف شود. اگر مشکل هضم غذا دارید این دمنوش ها را بنوشید.

    طرز تهیه

    یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد و در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.

    کولا و آب گازدار و هضم غذاها

    مصرف مقدار خیلی کمی کولا به هضم برخی مواد غذایی کمک می‌کند. با این حال نباید به طور مرتب و افراطی از این نوشیدنی استفاده کنید. چون به جداره‌ی دستگاه گوارش آسیب می‌زند. می‌توانید از این نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنید اما از زیاده‌روی در نوشیدن آن‌ها بپرهیزید. آب‌های معدنی گازدار برای بهبود و تسریع هضم غذا کارساز هستند. این آب‌ها حاوی سدیم، کلسیم و منیزیم هستند که باعث کاهش احساس سنگینی بعد از صرف غذا می‌شوند. البته بهتر است از زیاده‌روی در مصرف این آب‌ها بپرهیزید به خاطر اینکه حاوی سدیم هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.