سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41418 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کشف گور جمعی در مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری عراق
    17 تیر 1397 - 22:30
    شناسه : 131851
    0

    کمیته یادبود جنایت داعش در پایگاه نظامی «اسپایکر» از یافتن یک گور جمعی دیگر حاوی ۳۶ پیکر خبر داد.

    پ
    پ

    332763 510 - کشف گور جمعی در مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری عراق - گور جمعی

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کمیته یادبود جنایت «اسپایکر»، امروز اعلام کرد که پیکر‌های ۳۶ قربانی دیگر این جنایت را در مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری در استان «صلاح الدین» یافته است.

    این کمیته طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الغدپرس» منتشر شد، اعلام کرد که پیکر‌های این افراد در گور جمعی شماره ۱۷ در محوطه کاخ‌های ریاست‌جمهوری در تکریت یافته شده است.

    کمیته مذکور پیش از این اعلام کرده بود که به عملیات تفحص و باز کردن گور‌های جمعی متعلق به قربانیان اسپایکر ادامه خواهد داد.

    تروریست‌های داعش در تاریخ ده ژوئن ۲۰۱۴ به پایگاه نظامی «اسپایکر» در استان صلاح الدین یورش بردند و ۱۷۰۰ دانشجوی نظامی را قتل عام کردند.

    آن‌ها ابتدا دانشجویان شیعه را شناسایی و جدا کردند و سپس همه را در یک محوطه باز به رگبار بستند و درگور جمعی دفن کردند.

    در مارس ۲۰۱۵ و پس از آزادی تکریت، ده‌ها گور جمعی که اجساد کشته شدگان اسپایکر در آن دفن شده بود، کشف شد؛ اما هنوز جست‌و‌جو برای کشف باقی گور‌های جمعی مرتبط با این جنایت ادامه دارد.

    این حادثه، یکی از هولناک‌ترین جنایات داعش در عراق بود که خانواده‌های زیادی را یکباره داغدار کرد و عمق وحشیگری تکفیری‌های تروریست را نشان داد.

    اسپایکر برای عراقی‌ها نماد عملیات کشتار دسته‌جمعی است که داعش مرتکب شده است. دولت عراق تلاش دارد تا جامعه جهانی این جنایت را به عنوان یک کشتار دسته‌جمعی به حساب آورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.