جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اگر صرفه جویی باشد، شاهد قطعی برق نخواهیم بود / شهروندان در استفاده از وسایل برقی پرمصرف صرفه جویی کنند
    18 تیر 1397 - 22:43
    شناسه : 131909
    0

    مدیر امور توزیع برق شهرستان لاهیجان از شهروندان خواست با مدیریت بهینه در مصرف انرژی در ساعت های اوج مصرف از وسایل الکترونیکی پرمصرف و مصارف غیرضروری خودداری کنند.

    پ
    پ

    حسین محمدی - اگر صرفه جویی باشد، شاهد قطعی برق نخواهیم بود / شهروندان در استفاده از وسایل برقی پرمصرف صرفه جویی کنند - fvr

    سید حسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: اوج مصرف طی روز بین ساعت های 13 تا 16 و طی شب بین ساعت های 20 تا 24 است و گاهی پیک مصرف روز از پیک مصرف شب پیشی می گیرد.

    گاهی پیک مصرف روز از پیک مصرف شب پیشی می گیرد

    وی ادامه داد: عدم استفاده از وسایل الکترونیکی پرمصرف مثل اتو، جاروبرقی و ماشین لباسشویی در صرفه جویی مصرف انرژی بسیار یاری رسان است.

    وی همچنین استفاده از لوازم برقی استاندارد، توجه به برچسب انرژی و استفاده بیشتر از نور روز در منزل، تنظیم ترموستات لوازم سرمایشی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد را از جمله عواملی عنوان کرد که در مصرف بهینه موثر است.

    اگر صرفه جویی باشد، شاهد قطعی برق نخواهیم بود

    مدیر امور توزیع برق لاهیجان اظهار داشت: سهمیه های شهرستانی از طرف مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت اعمال می شود و اگر صرفه جویی باشد، شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

    به گفته محمدی، 90 درصد شبکه های برق لاهیجان هوایی است و هرگونه ناملایمات جوی باعث ایجاد آسیب به این شبکه می شود و 90 درصد فرسودگی زودهنگام شبکه نیز براثر رطوبت بوجود می آید.

    تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات شبکه توزیع بروز رسانی نشده است

    وی یادآور شد: بحران های مختلفی طی سال های اخیر مانند برف سال های 83 ، 86 ، 94 و 95 آسیب های جدی به شبکه های برق شهرستان وارد کرد و به علت کمبود اعتبارات تاکنون این شبکه ها بروزرسانی نشده اند.

    وی خاطرنشان کرد: طول شبکه لاهیجان در بخش فشار ضعیف 985 کیلومتر و فشار متوسط 450 کیلومتر است و در مجموع یک هزار و 435کیلومتر طول شبکه شهرستان است که به صورت کابل های برق زمینی یا هوایی وجود دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.