پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • این یک شوخی نیست؛ همه ساکنان زمین در خطر مرگ بر اثر گرما !
    19 تیر 1397 - 13:00
    شناسه : 131943
    0

    همه ساکنان زمین در معرض خطر مرگ بر اثر گرما هستند این یک شوخی نیست و از طریق بررسی فناورانه و علمی شرایط آب و هوایی زمین ثبت شده است.

    پ
    پ

    مردم - این یک شوخی نیست؛ همه ساکنان زمین در خطر مرگ بر اثر گرما ! -

    بررسی های علمی با کمک ابزارهای هوشمند سنجشگر دمای زمین نشان می دهد جهان در خطر است. درواقع گرمای بی سابقه در جهان می تواند منجر به خطر مرگ عده زیادی از ساکنان زمین شود .

    بررسی های مذکور نشان می دهند افزایش دمای آب و هوای جهان احتمالا ۲ برابر مدل‌های قبلی پیش بینی گرمایش زمین است. این در حالی است که گرمای بی سابقه در سراسر جهان رکورد زده است.

    بررسی های مذکور با کمک سنسورهای تشخیصی فوق پیشرفته و نرم افزارهایی انجام شده که می تواند وضعیت آب و هوایی را به قوی ترین شکل ممکن بررسی کند.

    شاید شما هم متوجه شده باشید که طی روزهای اخیر،  افزایش دمای آب وهوای جهان احتمالا ۲ برابر مدل های پیش بینی گرمایش زمین خواهد بود.

    جالب است بدانید، کاترین میسنر از دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا و یکی از محققان این تحقیق می گوید: نرخ گرمایش زمین نیز بسیار زیاد است. تغییراتی که امروز شاهد آن هستیم بسیار سریعتر از وقایعی هستند که در تاریخچه زمین اتفاق افتاده اند. البته در خصوص میزان تغییر نیز نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

    یکی دیگر از پژوهشگران این تیم، به نام آلن میکس نیز می گوید: حتی افزایش دمای ۲ درجه سلیوس(یا ۱.۵ درجه ای) آب وهوا تاثیر زیادی روی سیستم زمین خواهد داشت. در این وضعیت افزایش سطح دریا در قرن آتی اجتناب ناپذیر خواهد بود و همین امر روی جمعیت، زیربنا و فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارد.

    گروهی از پژوهشگران با کمک تکنولوژی های روز، در بازه های مختلف اقدام به ثبت وضعیت گرمایش زمین کردند. این بررسی ها در مدت زمانی  ۳.۵ میلیون سال گذشته بررسی شد و آن را با گرمایش حاصل از فعالیت های انسان مقایسه کردند.

    این تحقیق نشان می دهد در نتیجه گرمایش بخش بزرگی از یخچال های قطبی احتمالا آب می شوند و این تاثیری شگرف روی اکوسیستم زمین خواهد داشت به طوری که صحرای آفریقا سرسبز می شوند و مناطق مرزی جنگل های استوایی به صحراهایی داغ و سوزان تبدیل می شوند.

    طی هفته گذشته افزایش دما در سراسر جهان رکورد های جدیدی ثبت کرد. در هفته گذشته به دلیل گرما جاده های انگلیس ترک خوردند و سقف خانه ها خم شدند. از سوی دیگر در اسکاتلند دمای هوا به حد بی سابقه ۳۳.۲ درجه سانتیگراد رسید.

     سایت هواشناسی فرانسه (Meteo France ) در ۲۱ منطقه این کشور هشدار نارنجی وضعیت آب وهوا را نشان می دهد.در عمان نیز بالاترین دما در شب در کل تاریخچه زمین ثبت شد.

    جالب است بدانید، حداقل ۸ نفر به دلیل گرمای شدید در آمریکای شمالی جان باخته اند. دمای هوای مونترال نیز به رکوردی بی سابقه رسیده است.

    به نظر شما در آینده چه شرایطی خواهیم داشت؟ آیا کشورهای مختلف در سایه خطرهای زیست محیطی با مشکل مواجه می شوند ؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.