سهم هیچِ رشت از این همه برند!
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ آبان - ۱۳۹۷  
false
false

دهها لقب و عنوان مختلف را برای رشت در نظر گرفته اند که برخی مرسوم تر و برخی به فراموشی سپرده شده است. تعداد برندهای رشت رفته رفته به مجموع تعداد مدیران شهری در ادوار مختلف در حال نزدیک شدن است اما سهم رشت از این همه برند در رونق اقتصادی چه بوده است؟ واقعیت این است که تقریبا هیچ…

برندسازی، علمی است که جوامع توسعه یافته به واسطه آن به کسب ثروت و درآمد پایدار می پردازند تا موجب رونق هرچه بیشتر شهر و کشورشان شود. اما در شهر رشت این برندسازی ها ابتر و بلاتکلیف مانده است و به جای تمرکز برروی یک برند و ایجاد زیرساخت های لازم، هرروز برند جدیدی رونمایی می شود.

روزگاری رشت را به واسطه پیشتاز بودن شهر اولین ها می نامیدند و روزگاری دیگر به واسطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مثال زدنی اش شهر باران. در روزگاران معاصر به دلیل سبک زندگی رشتوندان مدتی بر روی برند شهر شبهای روشن مانور دادند که البته اندکی بعد جای خود را به شهر جشنواره ها داد و به جایی نرسید… یک روز این شهر را شهر خلاق خوراک لقب دادند و اندکی بعد توسط برخی عزیزان صحبت از پایتخت کتاب ایران به میان آمد… از عضویت در شبکه هایی چون راه ابریشم هم که بگذریم در نهایت پیش از آن که اتفاق خاصی در این شهر رخ داده باشد از این شهر به عنوان مقصد گردشگری ۲۰۲۰ یاد شد! البته اینکه چگونه می خواهیم بدون داشتن زیرساخت های لازم مقصد گردشگری باشیم را هم هنوز کسی نمی داند!

احتمال دارد در همین ماه های باقیمانده تا پایان سال ۹۷، باز هم از برندی دیگر رونمایی شود! با این تفاسیر به نظر می رسد شاید اینجا بیش از آن که به دنبال بهره برداری مناسب از برندسازی برای شهر رشت باشیم برخی افراد تمایل دارند تا برندی را از خود به یادگار بگذارند و برند را به نام خود در این شهر ثبت کنند! بی آن که عایده ای برای شهر رشت و رشتوندان داشته باشد.

به راستی امروز شهر رشت چه جذابیتی برای جذب گردشگر خارجی، تبدیل شدن به پایتخت کتاب و یا حتی تبدیل شدن به مقصد گردشگری گردشگران داخلی دارد؟ شهری که هنوز به لحاظ زیرساخت ها، می تواند در دسته شهرهای فقیر قرار بگیرد چطور می تواند جاذب گردشگر باشد؟

گفتنی ها در این خصوص بسیار است اما به نظر می رسد بیراه نیست اگر بگوییم این روزها بیش از هر چیز رشت، شهر خلاق برندسازی است؛برندهایی که شاید بیشتر برای مدیران حامی برند دستاورد به همراه داشته باشد تا شهر مظلوم رشت…

  • نویسنده : بهنیا ثابت رفتار
  • منبع خبر : حرف تازه

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true