×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کارت سوخت - استفاده از کارت سوخت به زودی الزامی می شود - کارت سوخت

محمدرضا موسوی خواه افزود: کارت سوخت همیشه برقرار بوده است و موضوع استفاده از کارت سوخت شخصی به‌ زودی در فراخوانی به مردم اعلام خواهد شد.

موسوی خواه که در حاشیه رونمایی از نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت در جمع خبرنگاران سخن می گفت درباره این‌که آیا مردم باید در انتظار سهمیه‌بندی بنزین یا افزایش قیمت سوخت باشند، گفت: من تصور نمی‌کنم چنین موضوعی پیش بیاید، اکنون ۱۱ سال از عمر تجهیزات پیشین می‌گذرد و قطعات سخت‌افزاری آن به هیچ عنوان پیدا نمی‌شود،

همچنین هزینه نگهداشت آنها بسیار گزاف بود. بیش از ۶ ماه است که دنبال آن هستیم تا این تجهیزات را روز آمد کنیم، به گونه‌ای که برای دولت بار مالی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کارت سوخت، مقدار مصرف را در کشور مدیریت می‌کند افزود: استفاده از کارت سوخت موضوعی است که در قانون توسعه حمل‌ ونقل عمومی کشور بر آن تاکید شده و در همه جایگاه‌ها، سوخت‌گیری باید الزاما با کارت سوخت انجام شود، همچنین کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند باید به مراکز نواحی شرکت پخش مراجعه کنند تا رمز برایشان آزاد شود. شاید در آینده شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که در زمان نخستین سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، رمز برای صاحب کارت آزاد شود.

موسوی خواه همچنین از واردات روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین به کشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه ماه نخست امسال باید روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم، اما این رقم به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز رسید و همواره تلاش می‌کنیم حجم واردات را به حداقل برسانیم.

وی درباره تولید و توزیع بنزین سوپر هم گفت : در تولید و توزیع بنزین سوپر هیچ مشکلی نداریم، تنها تفاوت میان بنزین یورو ۵ و بنزین سوپر در ۴ عدد اکتان است، به این ترتیب که بنزین یورو ۵ با عدد اکتان ۹۱ و بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵ تولید می‌شود.

موسوی خواه میزان توزیع بنزین سوپر در کشور را ۳,۵ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این رقم ممکن است گاهی بیشتر یا کمتر شود.

وی تفاوت کیفیت در عرضه بنزین میان جایگاه‌های عرضه سوخت را به شدت تکذیب کرد و افزود: کیفیت سوخت عرضه شده در تمامی جایگاه ها یکسان است و تمامی آنها استانداردهای لازم را دارا هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.