×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اعضای شورای اسلامی شهرستان آستارا - زمینه تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی در آستارا فراهم شود - آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس شورای اسلامی آستارا روز پنجشنبه در جلسه این شورا گفت: از ۱۶شهرستان استان گیلان، فقط ساکنان شهرستان های رودبار، رودسر، آستارا و بخشی از تالش از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بندر انزلی محروم هستند.
پاشا سماپور افزود: فاصله انزلی تا آستارا ۱۴۴ کیلومتر است و تردد خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی در شهرستان های یاد شده، سبب رونق گردشگری در استان خواهد شد.
وی اظهار کرد: با وجود فاصله ۲۸۰ کیلومتری منطقه آزاد ارس تا ارومیه، مردم ارومیه از مزایای تردد خودروهای منطقه آزاد بهره مند هستند و امیدواریم با توجه به فاصله کم انزلی تا آستارا، خواسته ما نیز با پیگیری استاندار گیلان، فرماندار و نماینده آستارا تحقق یابد.
رئیس شورای اسلامی آستارا بیان کرد: در سال ۹۳ افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی تا آستارا مورد موافقت استاندار وقت گیلان و مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور قرار گرفت، اما هرگز اجرا نشد.
سماپور ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان آستارا با استفاده از همه ظرفیت های موجود، برای خدمت به مردم تلاش می کند و امیدواریم مسئولان جهت توسعه همه جانبه، همکاری لازم را اعمال کنند.
منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران، در سال ۱۳۸۴ در استان گیلان تاسیس شد و از سال ۱۳۹۲ با افزایش محدوده آن در پهنه آبی، خاکی و ساحلی سه شهرستان رشت، انزلی و آستانه اشرفیه را دربر گرفت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.