×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

ناجیان غریق - مطالبات ناجیان غریق گیلان تا هفته آتی پرداخت می شود - منا ابروفراخ

منا ابروفراخ در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۲۷۴ کیلومتر نوار ساحلی دارد، اظهار کرد: نواحل ساحلی گیلان از شرقی ترین نقطه در رودسر آغاز می شود و تا غربی ترین نقطه در آستارا ادامه دارد و ۹ شهرستان و حدود ۱۵ شهر و ۵۷ روستا را در بر می گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی، تدوین و ارائه خدمت ستاد ساماندهی سواحل استان به مردم، افزود: تا سال ۹۲، ۱۸ طرح سالم سازی سواحل و ۳۶ شناگاه داشتیم، اما در حال حاضر ۳۵ طرح با ۶۸ شناگاه آماده بهره برداری است. البته دو شناگاه در محدوده منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، با بیان اینکه استقبال مردم از نوار ساحلی در فصل گرما افزایش پیدا می کند، گفت: هرچقدر امکانات بیشتری در سواحل فراهم کنیم، ظرفیت سازی لازم جهت جذب سرمایه گذار و گردشگر صورت می گیرد. البته طرح های ما با توجه به ظرفیت موجود سواحل را پوشش خواهد داد، اما مطالبات در حال افزایش است.

این مقام مسئول، ۶ طرح از ۳۵ طرح سالم سازی را دولتی دانست و عنوان کرد: ظرفیت های اکولوژیکی سواحل نیاز به برنامه ریزی بلندمدت توسعه ای دارد تا علاوه بر حفظ منابع موجود، از این موهبت بهره مند شویم لذا سه رویکرد حفاظت محور، توسعه محور و برنامه محور را در ستاد ساماندهی سواحل دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ دریا و ساحل و انتقال آن به آیندگان، خاطرنشان کرد: طرح های سالم سازی دریا باید متناسب با شاخص های اجتماعی و اقتصادی باشد؛ به گونه ای که بهره برداری از دریا و ساحل در طول سال استمرار داشته باشد.

ابروفراخ، از تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت سواحل سه شهرستان آستارا، انزلی و لنگرود به دستور استاندار گیلان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: اگر گردشگری را به عنوان محرک توسعه می بینیم باید ابزارهای آن را پیش بینی کنیم و افراد نباید وارد نقاط حادثه خیز شوند. تا سال ۹۸، سه تفرجگاه ساحلی دیگر را ساماندهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد ساماندهی سواحل از دی ماه هر سال، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ نفر عوامل اجرایی داریم که در طول سه ماه به صورت کامل وقت می گذارند تا سواحل را ساماندهی کنند، زیرا باید ساحل ایمن داشته باشیم و هیچ غریقی در هیچ نقطه از سواحل ما وجود نداشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، با بیان اینکه ناجیان غریق در شرایط شرجی و اکولوژیکی منطقه حاضر می شوند و مراقب جان مردم هستند، گفت: به طور میانگین ۴۲۸ نفر ناجی غریق در طرح های ما و در مناطق خطرآفرین و حادثه خیز ساحلی حضور دارند. البته با توجه به پیک حضور مسافران در منطقه، این تعداد به ۸۰۰ ناجی هم می رسد.

ابروفراخ، از پرداخت مطالبات سال گذشته ناجیان تا هفته آتی خبر داد و یادآور شد: ۱.۵ میلیارد تومان مطالبه از سال گذشته باقی مانده است که با دستور استاندار و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به کارکرد هیئت نجات غریق در استان، این هیئت را جزو هیئت های دارای اهمیت دانست و عنوان کرد: ساحل امن در جذب گردشگر نقش اساسی دارد لذا کلیه ناجیان غریق محلی توسط هیئت های شهرستان شناسایی و به کار گرفته می شوند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه دریا جزو انفال است و مردم باید دسترسی عمومی داشته باشند، تاکید کرد: در مجموع ۲۷۴ کیلومتر نواحل ساحلی استان گیلان، تنها ۳۶ کیلومتر در تصرف نهادها و دستگاه های اجرایی قرار دارد و مابقی آزاد است که نسبت به استان های همجوار وضعیت مناسبی داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.