سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهرداری رودسر کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به مدیریت فرآیند زباله‌های کارخانه کمپوست رودسر نکرده است
    24 تیر 1397 - 0:05
    شناسه : 132390
    0

    شهردار رودسر با اشاره به اینکه شهرداری رودسر تا این لحظه کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به مدیریت فرآیند زباله‌های کارخانه کمپوست رودسر نکرده است تصریح کرد: تلاش‌های این شهرداری با نظر محیط‌زیست، پوشش زباله‌های دپو شده کارخانه با کمک خاک و جلوگیری از سرریز شدن شیرابه‌ها به زمین‌های اطراف است.

    پ
    پ

    امانی - شهرداری رودسر کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به مدیریت فرآیند زباله‌های کارخانه کمپوست رودسر نکرده است - nsv

     

    به گزارش فارس؛ علی امانی با اشاره به بحث زباله و مدیریت پسماند شهرستان رودسر اظهار کرد: کارخانه کمپوست رودسر در حدود 20 سال گذشته برای حل مشکل زباله شرق گیلان در مکان فعلی که مکانی نامناسب ازنظر قرار گرفتن در قلب زمین‌های کشاورزی است جانمایی شد.

    وی، به تجهیز و بهره‌برداری کارخانه کمپوست رودسر توسط تراکتورسازی تبریز اشاره کرد و افزود: طراحی، نظارت و کیفیت ماشین‌آلات کارخانه طبق نظر کارشناسی از ابتدا با مشکل اداره می‌شده و در تاریخ 28 مردادماه سال 94 علی‌رغم میل باطنی شهرداری و با نظر استانداری این کارخانه تحویل موقت می‌شود.

    شهردار رودسر بابیان اینکه زباله‌های برگشتی را نمی‌توان در فضای کارخانه نگه‌داری کرد گفت: عدم تعریف مکان مناسب برای دفن زباله‌های برگشتی کمپوست رودسر موجب اختلال در روند فعالیت این کارخانه شد و حدود دو ماه گذشته تاکنون این کارخانه زباله‌های شهرستان را تحویل نگرفته است.

    امانی افزود: برابر قانون برای دفن زباله‌های برگشتی کارخانه کمپوست باید محلی برای دفن این زباله از سوی مراجع ذیصلاح همانند منابع طبیعی، محیط‌زیست و فرمانداری مشخص شود تا با رعایت موازین بهداشتی دفن زباله انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تاکنون مکان مناسبی برای دفن زباله‌های برگشتی کارخانه کمپوست رودسر معرفی نشده است تصریح کرد: مطابق توافقی که در فرمانداری رودسر صورت گرفت شهرداری رودسر مکلف به جابجایی ریجکت های داخل محوطه کارخانه کمپوست برای دریافت زباله‌های شهرهای هم‌جوار شد اما متأسفانه با جابجایی ریجکت های دپو شده فضای کارخانه شیرابه‌های این زباله‌ها به سمت زمین‌های کشاورزی سرریز شد و بوی نامطبوع همه‌جا را گرفت و ساکنان اطراف کارخانه جلوی کارخانه تجمع و درب کارخانه را زنجیر کردند و عملاً ادامه کار با مشکل مواجه شد.

    امانی از دپوی بیش از پنج هزار تن زباله‌های برگشتی در فضای کارخانه کمپوست رودسر خبر داد و گفت: همه این زباله‌های برگشتی مربوط به شهر رودسر نبوده و بخشی از این زباله‌ها مربوط به شهرهای هم‌جوار است.

    وی با اشاره به اینکه شهرداری رودسر تا این لحظه کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به مدیریت فرآیند زباله‌های کارخانه کمپوست رودسر نکرده است تصریح کرد: تلاش‌های این شهرداری با نظر محیط‌زیست پوشش زباله‌های دپو شده کارخانه با کمک خاک و جلوگیری از سرریز شدن شیرابه‌ها به زمین‌های اطراف است.

    شهردار رودسر با اشاره به اینکه شهرداری رودسر به دلیل همکاری بی‌اندازه با مدیریت پسماند شهرستان رودسر دچار آسیب‌هایی شده است گفت: بهداشت و سلامت مردم یکی از دغدغه‌های شهرداری رودسر است و ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون بر آن حاکم بوده بنابراین باید برابر قانون مشکلات شهر کالبدشناسی شود و مقام عالی دولت در شهرستان رودسر هر دستور بدهند یقیناً انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان کارخانه کمپوست رودسر را راه‌اندازی کنیم.

    وی از مسئولان در خصوص واگذاری زمینی مناسب به شهرداری رودسر جهت دفن بهداشتی زباله‌های برگشتی شد و افزود: اگر زمینی به مساحت 100 در 100 مترمربع در اختیار شهرداری رودسر قرار داده شود تا مدت پنج سال آینده زباله‌های برگشتی کارخانه کمپوست به‌صورت بهداشتی دفن خواهد شد.

    *تلاش شورای اسلامی شهر رودسرجلوگیری از دفن غیراصولی زباله‌ها در زمین‌های مردم است

    رئیس شورای شهر رودسر در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بحث زباله‌های این شهر گفت: با آغاز به کار شوراهای دوره پنجم ما تلاش کردیم تا از دفن غیراصولی زباله‌ها در زمین‌های مردم جلوگیری شود.

    مجتبی کاظمی با اشاره به تعیین زمینی در آلمان لنگه لنگرود توسط دستگاه‌های نظارتی جهت انتقال زباله‌های برگشتی کارخانه کمپوست رودسر افزود: متأسفانه انتقال زباله‌های برگشتی به آلمان لنگه علی‌رغم هماهنگی‌های انجام‌شده توسط استانداری با مخالفت مردم و عدم همکاری مسئولان این شهرستان روبه‌رو شد و از ورود ماشین‌های حمل زباله شهرداری رودسر به آلمان لنگه ممانعت به عمل آمد.

    پیش از این سرپرست فرمانداری رودسر با انتقاد از وضعیت دپو زباله‌های شهرستان گفته بود: انباشت زباله سلامت مردم را تهدید می کند و به نظر می رسد شهردار رودسر در قبال سلامت شهروندان بی تفاوت است و در صورت عدم اقدام سریع برای حل معظل زباله از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم. (اینجا بخوانید)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.