×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

پارسی - پرسش هایی که مدیرکل بهزیستی گیلان پاسخ نمی دهد! -

گیل خبر نوشت: نشستی که فرق چندانی با سال گذشته آن نداشت و به آمار و ارقام تکراری و تعداد افتتاح مراکز اورژانس اجتماعی در سال گذشته بسنده شد که اتفاقا تناقضات آن مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. اما آن چه برای هر فعال رسانه ای منصف و آگاه اهمیت دارد تعداد کودک آزاری ، همسر آزاری و خودکشی نیست که هر سال نیز با آمار متناقضی روبه رو هستیم. حتی این که تعداد معلولان زمانی ۴۴ هزار نفر و چند ماه بعد ۴۰ هزار نفر نیز است مهم نیست. مهم نحوه عملکرد این سازمان بر افراد تحت حمایت این سازمان است.

آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بدانیم مراکز بهزیستی به طور مثال چرا این اندازه کم و غیر استاندارد است و چه راهکارهایی برای رفع آن شده است که شاهد مشکلاتی چون مرکز کودکان اوتیسم نباشیم. آیا نباید حداقل در همین نشست خبری پرسید که سرنوشت مرکز اوتیسم و کودکان نگهداری شده چه سرنوشتی پیدا کرد. این که عدم آموزش مناسب به افسردگی روانی بسیاری از مربیان مراکز تبدیل شده نباید جوابی بگیرد؟ سوال ما این است که آقای پارسی چه مواقعی به صورت سرزده به مراکز نگهداری شبانه روزی تشریف برده اند و بازدید کرده اند. آیا درست است که همه این بازدیدها از قبل اطلاع رسانی شده بود تا همه چیز گل و بلبل نشان داده شده است؟ تا چه حد جوانگرایی در مراکز شبانه روزی صورت گرفته که رویکرد جدید و نوینی در برخورد با کودکان و زنان تحت پوشش مراکز شبانه روزی صورت گرفته است؟

این ها سوالاتی است که آقای پارسی هیچ جوابی به آن ها نداده است. تنها چند سال شاهد تکرار آمارهایی هستیم که چندان نیز دقیق نمی باشد. مثلا سال ۹۶ ایسنا نوشته است: آقای پارسی گفته سال ۹۵ تعداد ۵۹۴ مورد کودک آزاری، ۴۰۶ مورد همسر آزاری، ۲۳۱ مورد خودکشی و ۱۸ مورد سالمند آزاری ثبت شده است، اما امسال یک خبرگزاری دیگر از زبان وی می نویسد« بحث کودک آزاری سال ۹۵ تعداد ۳۱۶ مورد بود که سال۹۶ این تعداد به ۵۵۵ مورد رسیده است. همسر آزاری از ۱۹۹ مورد در سال ۹۶ به ۳۰۳ مورد و خودکشی از ۱۱۹ مورد به ۴۴۴ مورد رسیده است.» آخر هم هیچ کس متوجه نشده این موارد کاهش داشته یا افزایش؟

آن چه رسانه از سازمانی چون بهزیستی می خواهد بیان واقعیت ها و بررسی جدی مشکلات است. رسانه نیامده از سازمانی که قرار است در امور خیریه فعالیت می کند منفعت مادی را طلب کند. نه چنین توانی در بهزیستی است و نه به واقع این با افکار یک خبرنگار آگاه همخوانی دارد. این که مدیران درها را به روی خبرنگاران ببندند و آن ها را از پرسش گری منع کنند نتیجه اش این می شود که حادثه ای چون مرکز نگهداری کودکان اوتیسم رشت در آن سوی آب ها پوشش داده شود و مدیران سازمان در توجیه عدم اطلاع رسانی اعلام کنند که نباید بهانه به دست ضد انقلاب داد. گویی ما رسانه ها آمده ایم تنها بدانیم که تنها تعداد هسر آزاری و کودک آزاری در شهر چقدر است. این را که پزشکی قانونی و دادگستری نیز می توانند بیان کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.