پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی دارند / ضرورت مقابله شوراها از ساخت و ساز و تغییر کاربری به قصد تعرض به جنگل و حریم‌های عمومی
    31 تیر 1397 - 21:45
    شناسه : 133088
    0

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی و تأثیرگذار دارند گفت: ایده سازی، طراحی و برنامه‌ریزی در راستای خدمات مطلوب شهری و روستایی و نیز نظارت بر اجرای صحیح آن جزء وظایف اصلی شوراها است.

    پ
    پ

    image 2018 7 22 15 28 43 560 thl 746x498 - شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی دارند / ضرورت مقابله شوراها از ساخت و ساز و تغییر کاربری به قصد تعرض به جنگل و حریم‌های عمومی -

    دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در نخستین گردهمایی شوراهای اسلامی شهرستان رشت که با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و آیت الله پروایی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، نقش و جایگاه شوراها را برگرفته از شرع مقدس اسلام و قانون اساسی عنوان کرد و افزود: شوراها در راستای اجرای مدیریت محلی در بسیاری از حوزه‌ها اختیارهای گسترده‌ای دارند.

    وی با اشاره به اینکه شوراها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی می‌توانند نقش آفرینی کنند اظهار داشت: شوراها اختیارهای خود را به صورت مستقیم از اراده ملت گرفته‌اند که فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی به آنان است.

    نماینده عالی دولت در گیلان شوراها را امانت‌داران مردم دانست و افزود: مردم با انتخاب شوراها انتظار برطرف کردن مطالبات به حق خود را دارند و در این مسیر همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آنان هستند.

    وی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بستر اجرای مطالبات مردم در شهرها و روستاها عنوان و خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به هر میزان که در راستای اهداف مردم از این امانت به درستی استفاده کنند می‌توانند در جهت تحقق مطالبات مردم با موفقیت گام بردارند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه باور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیار مؤثر است افزود: استان گیلان با دارا بودن موقعیت جغرافیایی مرزی و وجود بازار پرجمعیت در حاشیه دریای خزر وضعیت خاصی نسبت به استان‌های دیگر دارد که باید از این فرصت کمال بهره‌ را در ارتقاء وضعیت معیشتی مردم ببریم.

    وی طبیعت و آب و هوای گیلان را بستری برای حضور گردشگران داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم از این موقعیت جغرافیایی و مواهب الهی کمال بهره را ببریم.

    دکتر سالاری فاصله کوتاه زمانی گیلان با استان‌های پرجمعیت همچون تهران با وجود آزاد راه و راه آهن را یکی از فرصت‌های مطلوب برای حضور مسافران در گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: اگر برای حضور حجم وسیع گردشگران در بازه‌های مختلف زمانی در طول سال برنامه‌ریزی نشود می‌تواند این فرصت را به تهدید تبدیل کند.

    وی گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و تدبیر مناسب می‌توان علاوه بر جلوگیری از ورود هرگونه آسیب و خدشه‌ به مسائل اجتماعی و فرهنگی و نیز منابع طبیعی و محیط زیست، میزبان مسافران و گردشگران بود و برای مردم استان درآمد ایجاد کرد.

    نماینده عالی دولت در گیلان سهم اشتغال گیلان در حوزه کشاورزی را در حدود ۲۷ درصد عنوان کرد و افزود: سهم ارزش افزوده و درآمد مردم از حوزه کشاورزی ۱۶ تا ۱۷ درصد است که با این اوصاف کشاورزان از حیث معیشتی و درآمدی وضعیت مناسبی ندارند.

    وی با اشاره به اینکه در تکمیل زنجیره کشاورزی استان شوراها می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند اظهار داشت: بسته‌بندی تولیدات برنج یکی از برنامه‌های استان در حمایت از کشاورزان در سالجاری است که با اجرای آن از آسیب‌ها و کاهش درآمد کشاورزان جلوگیری می‌شود.

    image 2018 7 22 15 28 39 878 iZT - شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی دارند / ضرورت مقابله شوراها از ساخت و ساز و تغییر کاربری به قصد تعرض به جنگل و حریم‌های عمومی -

    استاندار گیلان ارتقاء بهره‌وری و تسطیح اراضی شالیزاری را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در حوزه کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: شوراها در مدیریت مسائل اجتماعی در هنگام اجرا برنامه‌ها می‌توانند تأثیر مضاعفی داشته باشند.

    وی سهم اشتغال گیلان از بخش خدمات را ۴۹ درصد بیان کرد و گفت: درآمد حوزه خدمات در حدود ۷۰ درصد است که باتوجه به این حجم از درآمدزایی باید در راستای تقویت آن گام‌های موثر برداریم.

    دکتر سالاری با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارائه خدمات مناسب می‌توانیم هر نوع تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم افزود: ایجاد اقامتگاه ، پیش‌بینی تفریحات ساحلی، بازارهای هفتگی و محلی و نیز عرضه‌ غذاهای بومی برای مسافران منجر به ایجاد درآمد بیشتر مردم استان در بخش خدمات می‌شود.

    وی تدبیر در ارائه خدمات را باعث کاهش حداکثری آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست ارزیابی کرد و اظهار داشت: همه اصناف از حوزه گردشگری تأثیرپذیر هستند و با مشارکت آنان می‌توان نحوه خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران را بهبود بخشید.

    نماینده عالی دولت در گیلان جلوگیری از تعرض به جنگل و حفاظت از حریم دریا و رودخانه‌ها را از دیگر وظایف شوراها دانست و گفت: شوراها از ساخت و ساز افراد که با تغییر کاربری قصد  تعرض به جنگل و حریم‌های عمومی را دارند جلوگیری کند.

    وی برضرورت حمایت از روستاییان در جهت ساخت اقامتگاه‌های گردشگری تأکید و تصریح کرد: ایجاد این اقامتگاه‌ها برای مردم روستا اشتغالزایی و رونق درآمد را به دنبال دارد که باید مسیر اجرای آن تسهیل شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه گردشگری را محدود به حوزه بوم‌گردی نمی‌دانیم گفت: تمرکز ما بر بخش بوم‌گردی به واسطه معرفی این مناطق به مسافران و گردشگران و حضور آنان در طبیعت استان گیلان است.

    وی با بیان اینکه افزایش سطح ارتباطات با کشورهای همسایه در سال‌های اخیر منجر به ارتقائ مراودات تجاری دانست و خاطر نشان کرد: باتوجه به تمایل کشورهای همسایه برای توسعه تجارت با ایران می‌توانیم با بهره‌گیری از این فرصت سطح صادرات محصولات تولیدی گیلان را افزایش دهیم.

    دکتر سالاری بر لزوم تعیین سیاست‌های کلان استان براساس واقعیت‌ها و آینده‌نگری تأکید کرد و گفت: پیشرفت استان گیلان در تمامی عرصه‌ها رسالت مشترک همه ما است و موظفیم در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

    image 2018 7 22 15 28 52 231 W26 - شوراها در مسیر توسعه استان نقش اساسی دارند / ضرورت مقابله شوراها از ساخت و ساز و تغییر کاربری به قصد تعرض به جنگل و حریم‌های عمومی -

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.