اینستاگرام - درآمدهای سلبریتی‌ها از اینستاگرام و تلگرام چقدر است؟ - اینستاگرام

امیر ناظمی، در سلسله نشست‌های “رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد” که در وزارت رفاه برگزار شد به جایگاه شبکه های اجتماعی در دنیا اشاره کرد و گفت: سلبریتی‌ها اصلی‌ترین بازیگران شبکه‌های اجتماعی هستند. دو نوع سلبریتی در حوزه عمومی و خصوصی داریم.

وی افزود: شاهد کسب درآمد سلبریتی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم. بالاترین درآمد از پستهای اینستاگرامی در دنیا مربوط به خواننده مشهور “سلنا گومز” است؛ وی هر پست خود را ۵۳۰ هزار دلار می‌فروشد. در واقع با سلبریتی‌هایی مواجهیم که قرارداد فیلم و بازی می‌بندند اما عمده درآمد آنها تحت الشعاع پستهای اینستاگرامی است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی افزود: در ایران در حوزه تخصصی فناوری، پستهای وزیر ارتباطات جزو ۵ نفر اول پربازدید است. سلبریتی‌هایی در این حوزه تخصصی داریم که از وزیر پرمخاطب‌ترند.

وی با بیان اینکه سلبریتی‌ها در ایران از ۳۵ تا ۱۵ میلیون تومان می گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند و این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون است اظهار کرد: اکنون جایگزین‌های رسانه‌های متداول کارکردهای خود را دارند و با افرادی روبرو هستیم که صرفا بلندگو هستند بدون آنکه فکری پشت بیانات همه آنها باشد.

ناظمی افزود: در این میان برای روابط عمومی ها راهبرد اول شناسایی بازیگران کلیدی و جذب آنهاست. تغییر از متن به تصویر راهبرد دوم است. تصویر و ویدئو اکنون اثرگذارتر است. راهبرد سوم این است که نمی‌توان در مقابل بسیاری مسائل بی تفاوت بود و سکوت حاوی پیام تایید است و دیگر تاکتیک خوبی نیست. راهبرد چهارم نیز ارائه پیام ضمنی به جای پیام صریح است.