چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یکصد هزار تن محصولات باغی در صومعه سرا برداشت شد
    04 مرداد 1397 - 11:30
    شناسه : 133427
    0

    مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از برداشت سالانه افزون بر یکصد هزار تن محصولات باغی و زراعی در این شهرستان خبر داد.

    پ
    پ

    باغی - یکصد هزار تن محصولات باغی در صومعه سرا برداشت شد - صومعه سرا

    احمد پادیاب عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: بیش از 35 هزارهکتار از اراضی و باغات شهرستان صومعه سرا درسطح زیر کشت قرار می گیرند که از اراضی زراعی موجود، 75هزار تن برنج محلی از نوع هاشمی و علی کاظمی استحصال می شود و ارقام پرمحصول درصد کمی از شالیزارها را شامل می شود.
    وی ادامه داد: سالانه از هفت هزار هکتار باغات این شهرستان افزون بر 30هزارتن محصولات باغی و جالیزی همچون کدو، هندوانه، خربزه، انواع حبوبات، باقلا و … وارد بازار مصرف می شود.
    وی با اشاره به اینکه ترویج و کاشت کدو حلوایی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته ، اظهار داشت : کشاورزان افزون بر 160 هکتار از زمین های خود را به زیر کاشت این محصول برده اند که از لحاظ اقتصادی و صرفه جویی در آب، از کاشت هندوانه بهتر است .
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا خربزه روستای اسپند را از معروفترین محصولات دراین فصل دانست و افزود: طعم و عطر این خربزه سبب بازار پسندی و درنتیجه درآمدزایی برای کشاورزان منطقه ضیابر شده است .
    به گفته پادیاب، امسال نزدیک به 250 هکتار از زمین های این شهرستان به کاشت خیار محلی اختصاص یافت.
    شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک و بیش از 140 هزار نفر جمعیت، در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از کانون های مهم کشاورزی و آبزی پروری استان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.