شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • احمدی نژاد در سفرهایش به دنبال چیست؟
    04 مرداد 1397 - 19:02
    شناسه : 133462
    0

    در حالیکه حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی دو یار غار محمود احمدی نژاد در زندان به سر می‌برند، اما فعالیت‌های سیاسی او متوقف نشده و حتی شدت بیشتری نسبت به اوایل سال جاری گرفته است. احمدی نژاد در هفته‌های اخیر سفر‌های استانی مختلفی داشته و در شهر‌های مختلف به سخنرانی و بیان مواضع خود پرداخته است. به نظر می‌رسد او توانسته است از شوک زندانی شدن بقایی و مشایی خارج شود.

    پ
    پ

    احمدی نژاد - احمدی نژاد در سفرهایش به دنبال چیست؟ -

    به گزارش فرارو، محمود احمدی نژاد در خرداد ماه سفری جنجالی و پر حاشیه به تبریز داشت. پیش از آن سفر، انصار حزب الله تبریز خواستار لغو سفر رییس جمهور پیشین به این شهر و “تجدید نظر” احمدی نژاد در مواضعش شده بود. انصار حزب الله رفتار‌های احمدی نژاد را در “پازل دشمنان انقلاب” ارزیابی کرده بود. پس از این تهدید گفته شد که مجوز سخنرانی احمدی نژاد لغو شده است، اما این موضوع به سرعت تکذیب شد و او توانست در دهم خرداد ماه در تبریز سخنرانی کند. پس از حواشی سفر تبریز، احمدی نژاد دو سفر کم حاشیه به شهر‌های تالش در استان گیلان و بجنورد در استان خراسان شمالی داشت. او در حال تدارک سفر دیگری به استان لرستان است. این سفر‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها نداشته است، اما در فضای مجازی دست کم برای طرفداران احمدی نژاد بعد تبلیغاتی گسترده‌ای پیدا کرده است.

    احمدی نژاد در سفرهایش چه می‌گوید؟

    رییس جمهور پیشین در سفر‌های خود سخنرانی‌هایی به شدت انتقادی ارائه می‌کند. هدف گیری سخنان احمدی نژاد بیشتر به سمت دولت است. با این حال او در مواردی به مجلس و قوه قضائیه هم می‌تازد. او طبق معمول به روحیه اشرافی گیری در میان مسئولان انتقاد می‌کند. او در سفر تالش به شدت از برجام انتقاد کرد و گفت: «سه سال گذشته، اما هنوز هیچ سند رسمی درباره‌ی این توافق در اختیار ملت قرار نگرفته است. نمی‌دانیم چه است. حتی ما که مثلا مسئول کشوریم و فعال سیاسی هستیم از محتوای دقیق این توافق اطلاعی نداریم.» احمدی نژاد در تالش سخنان پیشین خود در رسانه‌ها و نامه‌های فراوانش را تکرار کرد و گفت: «متاسفم که بگویم چند خاندان معین، عده‌ای خاص که از طرق مختلف به مناصب بالای مدیریتی و قدرت کشور رسیده اند، خودشان را برتر از مردم و صاحب امتیازات بی پایان می‌شمارند. ریشه‌های مشکلات را باید اینجا جست و جو کرد.»

    رییس جمهور پیشین همچنین در تالش از مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: «متاسفم بگویم که عده‌ای برای کسب یک کرسی مجلس بعضاً تا چند میلیارد تومان هزینه می‌کنند. آیا اگر مجلسی برآمده از چنین افراد و رفتاری باشد می‌تواند از کشور و حقوق ملت و آرمان‌های انقلاب دفاع نماید؟» پس از تالش احمدی نژاد عازم خراسان شمالی شد و برای سخنرانی در حسینیه گیفانی‌ها به شهر بجنورد سفر کرد. در بجنورد نیز رییس جمهور پیشین به روال سفر تالش دولت را سیبل انتقادات خود قرار داد.

    او گفت: «آیا اگر عده‌ای از مدیران از خط انقلاب خارج شوند و دنبال اشرافی‌گری و جمع‌آوری ثروت بیفتند و وضع اقتصاد و فرهنگ خراب شود، آیا انقلاب باید برود یا آن مدیران باید بروند؟» او در این سفر نیز بر نارضایتی مردم تاکید کرد، و گفت: «مردم را می‌ترسانند که اگر حق خود را مطالبه نمایند یا به عملکرد‌های غلط تصمیم گیران اقتصادی و سیاسی اعتراض نمایند ایران مانند برخی کشور‌های جنگ زده منطقه می‌شود. این هم القاء شیطان است. خیر، ایران هرگز مانند آن‌ها نخواهد شد.» او در ادامه خطاب به مسئولان کشور افزود: «اگر فکر می‌کنید همچنان انقلابی هستید، امروز مهمترین کار انقلابی این است که به دلیل نارضایتی عمومی از عملکرد ضعیف و نادرست، خودتان داوطلبانه کنار بروید و بار خود را از دوش انقلاب و نظام و مردم بردارید.»

    او در ادامه از عملکرد خود در دولت‌های نهم و دهم دفاع کرد و گفت: «در دولت‌های نهم و دهم همه جریانات سیاسی با ما مخالف بودند، در آن دوره هزاران کار مفید انجام شد و ایران هسته‌ای و فضایی شد و کوچکترین امتیازی نیز به بیگانه داده نشد.» احمدی نژاد در بجنورد تاکید که ” از نارضایتی و خشم ملت که تجلی خشم خداوند است بترسید و روش کار را اصلاح کنید. ”

    سفر‌های احمدی نژاد حواشی همیشگی خود را نیز دارد. او همچون گذشته سعی می‌کند با حضور در خیابان و مجامع عمومی بیشتر جلب توجه کند. در حالیکه حسینیه و مسجد برای محل سخنرانی او درنظر گرفته می‌شود، اما احمدی نژاد ترجیح می‌دهد در فضای باز سخنرانی کند. او همچنان نامه های مردم را دریافت می کند، مشخص نیست چقدر این نامه ها مورد توجه قرار می گیرد.

    احمدی نژاد در کنار سفر‌های استانیش، در پایتخت نیز حضور پر رنگ تری پیدا کرده است. حضور او در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه خبرساز است. در کنار آن شرکت او در مراسم‌های رسمی و غیر رسمی همچون مجالس ختم نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. او حالا خود را برای سفر استانی بعد خود آماده می‌کند. او قرار است سه شنبه سوم مرداد به نور آباد لرستان برود. احتمالا این بار نیز همچون سخنرانی‌های پیشین خود در قامت اپوزیسیون ظاهر می‌شود. این در حالی است که فعالیت‌های رییس دولت نهم و دهم در ابتدای سال بیشتر به دفاع از همکارانش محدود می‌شد. همکارانی که به اتهام‌های مالی و سیاسی یا بازداشت شدند و یا به دادگاه رفت و آمد دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.