×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سبد کالا - اختصاص سبد کالای رایگان به دو دهک - رایگان

هفته‌ای که گذشت خبر اختصاص سبد کالای رایگان به دو دهک جامعه در صدر اخبار قرار گرفت.

علی ربیعی وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت که دولت بنا دارد به کسانی که به هیچ عنوان امکان کسب درآمد را ندارند ۷۰ درصد حداقل دستمزد را بپردازد.

البته وی دلیل این اقدام را مقابله با فشارهای ناشی از دوران تحریم بر خانوارها، کنترل تبعات تحریم بر قیمت خوراک دهکهای پایین جامعه و محافظت از سبد معیشت مردم در دوران تحریم عنوان کرد.

آنطور که ربیعی گفته ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شده و ۸۹۰ خانوار و دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر  در این برنامه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بهبود نرخ بیکاری بهار ۱۳۹۷ نسبت به فصل گذشته خبر دیگری بود که ربیعی اعلام کرد.

او نرخ بیکاری در بهار امسال را ۱۲.۱ درصد ذکر کرد و گفت: با افزایش ۷۵۶ هزار نفر، تعداد افراد شاغل نسبت به بهار سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۴۵ هزار نفر نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ کاهش بیکاری داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله را در سال گذشته، ۲۸.۳ درصد عنوان کرد و گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هنوز بیشترین نرخ بیکاری را دارند که به همین دلیل بیشترین برنامه‌های اشتغال مداخله در بازار کار و حق بیمه را برای این استانها پیش‌بینی کرده‌ایم.

ربیعی همچنین از ثبت نام و اشتغال به کار بیش از ۲۰۰ هزار نفر در طرح کارورزی خبر داد و گفت: طرح آموزش در محیط کار و کارورزی در حال انجام شدن است و در مناطق محروم بیشترین میزان جذب در کارگاهها را داشتیم.

به گفته وی با توجه به اینکه در طرح کارورزی قرار است از سال دوم مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرمایان داده شود بیش از ۷۰ درصد کارورزان در اشتغال کارگاه باقی مانده‌ و ماندن در کارگاهها را به خروج از آن ترجیح داده‌اند.

آغاز اجرای طرح «ایران مهارت» از ابتدای مهرماه خبر دیگری بود که از سوی معاون وزیر کار اعلام شد.

آنطور که سلیمان پاک سرشت گفته این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود و قبل از آن در برخی استانها از جمله البرز ، مازندران، قزوین و سمنان به شکل آزمایشی به اجرا درآمده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم با فضای کسب و کار و ارتقای توانمندیهای مهارتی آنها عنوان کرد.

تعاونی‌ها برای تامین اقلام ضروری مردم اعلام آمادگی کردند. رییس اتاق تعاون ایران با تایید این خبر گفت تعاونی‌ها آماده تامین مایحتاج مردم هستند.

رییس اتاق تعاون ایران با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده توسط مسئولان دولتی و غیردولتی به مردم این اطمینان را داد که کوچکترین وقفه‌ای در روند تامین و عرضه مایحتاج عمومی آنها ایجاد نشود.

بهمن عبدالهی افزود: به دنبال تاکید معاون اول رییس‌جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف، آمادگی کامل شبکه گسترده و مردمی تعاونی‌های مصرف اعم از تعاونی‌های مصرف کارگران، کارمندان، فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با استفاده از تمام ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای تامین و ذخیره سازی و عرضه مایحتاج عمومی به ویژه اقلام اساسی پرمصرف خانوارها را اعلام می‌کنیم.

او به بهره‌مندی این شبکه مردمی از تجارب ارزنده و اهلیت ممتاز در زنجیره تامین و توزیع کالا اشاره و گفت: تعاونی‌ها مطمئن‌ترین بازوی توزیعی دولت در طی ۴۰ سال اخیر به ویژه در دوران دفاع مقدس بوده و هستند و درحال حاضر تمام مواد غذایی، بهداشتی، لوازم خانگی ایرانی و مواد پروتئینی با نرخ‌های مصوب را بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.