شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند/ به آنها نشان خواهیم داد مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند
    07 مرداد 1397 - 14:28
    شناسه : 133708
    0

    وزیر امور خارجه گفت: ۴۰ سال است که آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند با دروغ، دنیا را علیه ما تحریک کنند.

    پ
    پ

    zvdt - آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند/ به آنها نشان خواهیم داد مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند -

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در همایش مشترک سفیران با فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: خام نیستم که فکر کنم ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنیم.
    وزیر امور خارجه با بیان اینکه نیازی نداریم که پل بین شکاف آمریکا و اروپا باشیم؛ گفت: نباید دنیا را مجبور کنیم که بین ما و فشار اقتصادی، یکی را انتخاب کند.
    وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم اند, گفت: ۴۰ سال است که آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند با دروغ، دنیا را علیه ما تحریک کنند.
    ظریف با بیان اینکه به دنیا نشان می دهیم که ایران و مردم ایران، بسیار بزرگتر از کسانی هستند که آنها را تهدید کردند؛ افزود: ما می‌مانیم و آنها خواهند رفت.
    وزیر امور خارجه ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی برای تسهیل روابط اقتصادی بین المللی بخشی از وظیفه وزارت امورخارجه است که تلاش های فراوانی برای پویایی این بخش صورت گرقته است.
    ظریف اظهار کرد: همکاری شرکت های کوچک و متوسط می تواند کمک فراوانی به اقتصاد کشور برای کاهش اثرات تحریم داشته باشد و شناسایی شرکای تجاری زمینه را برای فعالیت مناسب اقتصادی داشته باشد.
    وی گفت: با وجود قدرت اقتصادی و سیاسی آمریکا، این کشور به دلیل تصمیمات غلط رئیس جمهور خود در جهان منزوی است، در گذشته وضع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا با همراهمی اروپا و سایر سازمان های بین المللی صورت می گرفت؛ در حالی که امروز به دلیل برهم زدن توافقات به شدت تحت فشار است.زمان انتخاب دنیا فرا رسیده است و باید بین قوانین و قلدری آمریکا یکی را انتخاب کند.
    وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: سیر تاریخی کشور آمریکا از علاقه و اعتیاد آنها به تحریم سایر ملت‌ها حکایت دارد و رفتار ما می تواند عادت آنها را ترک دهد‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.