×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اطلاعیه برق - تهران سه هفته است خاموشی ندارد ، خاموشی گیلان تا کی ادامه دارد؟/ آیا گیلان جور پایتخت را می کشد؟ - 'dghk

گیل خبر نوشت: روز گذشته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از صرفه جویی ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در زمان اوج مصرف خبر داد و گفت: در سه هفته اخیر هیچ گونه قطعی برق برنامه ریزی شده ای در شهر تهران اعمال نشد.

گفتنی است خبرگزاری ایرنا به دنبال همین خبر اعلام کرده است: در تهران ۴٫۵ میلیون مشترک وجود دارد که ۱۳ درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می دهند و ۱۰ درصد برق کشور در تهران مصرف می شود. پیش بینی می شد امسال با افزایش پنج درصدی پیک بار نیاز مصرف برق پایتخت به چهار هزار و ۹۰۰ مگاوات برسد که با صرفه جویی های انجام شده این عدد از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بالاتر نرفته است.

با این حال تهران بزرگ سه هفته است برقش به صورت برنامه ریزی شده قطع نمی شود. اما همچنان گیلانی که تنها یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برق دارد همچنان برنامه قطع برقش ادامه دارد و هنوز زمان پایان آن اعلام نشده است. میانگین مصرف برق در استان بنا به گفته مدیرعامل توزیع برق گیلان هزار و ۳۰۰ مگاوات است و البته به گفته بلبل آبادی مدیرعامل برق منطقه ای استان تولید اسمی برق در گیلان ۲ هزار و ۸۱۹ مگاوات است و بر این اساس حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولیدی اضافی وارد شبکه های سراسری می شود.

اگر بدبینانه قضاوت کنیم به نظر می رسد گیلانی ها در حال کشیدن جور پایتخت کشور برای مصرف برق هستند. آن شهر بزرگ با چندین وزارتخانه و کارخانه و مراکز بزرگ دیگر برنامه ای برای قطع برق ندارد ولی گیلان با چندین اداره و واحد تولیدی کوچک همچنان روزی دو ساعت در هر منطقه ای خاموشی را تجربه می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.