پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا مام زیر بغل و اسپری خطرناک هستند؟
    09 مرداد 1397 - 21:55
    شناسه : 133875
    0

    مام زیر بغل و اسپری برای خوشبو کردن و جلوگیری از تعریق بسیار استفاده می شود. اما آیا این لوازم ضد تعریق و خوشبو کننده زیر بغل مشکل ساز هستند و خطری برای سلامت محسوب می شوند؟ در ادامه بیشتر می خواند.

    پ
    پ

    - آیا مام زیر بغل و اسپری خطرناک هستند؟ -

    مام زیر بغل و اسپری زیر بغل برای خوشبو کردن و جلوگیری از تعریق به طور گسترده استفاده می شود. اما آیا این لوازم ضد تعریق و خوشبو کننده

    خطری برای سلامت محسوب می شوند؟

    مام زیر بغل

    تعریق! ناخوشایندترین حالت ایجاد شده توسط بدن. در بدن ما ۲.۶ میلیون غده ی تولید و ترشح عرق وجود دارد که ما همیشه در حال مقابله با آنها هستیم. تعریق اکثر اوقات موجب خجالت می شود و جالب است بدانید که برای رفع این حالت مردم به طور متوسط در اروپا ۵۵۰ میلیون یورو صرف هزینه ی خرید مام و اسپری های زیر بغل و خوشبوکننده ها می کنند.

    اما مطالعات پزشکی حقیقتی را در مورد تعریق بیان کرده است که تنها فواید آن رابیان می کند.

    محققان کانادایی بعد از انجام مطالعاتی در این زمینه به شدت در مورد استفاده از مام زیر بغل که برای جلوگیری از تعریق استفاده می شود هشدار دادند . آنها در یک جمله ی ساده گفتند:بدن ما بدون تعریق و با ماندن مواد سمی داخل بدن به نوعی فاسد می شود و به سمت بیماری ها می رود. تعریق برای سلامت بدن امری حیاتی است و توسط آن بدن سموم را از خود خارج کیده و به حالت طبیعی از لحاظ درجه حرارات و بدون سموم می رسد.

    پروفسور جورج هونیس می گوید یکی از اصلی ترین راههای خنک شدن بدن و کم شدن در جه حرارت تعریق است و به هیچ عنوان نباید جلوی آن گرفته شود.

    با جلوگیری از تعریق در بدن درجه حرارت به اندازه ۴۰ درجه هم خواهد رسید کخ عواقبی بدتر به دنبال خواهد داشت.

    اسپری هایی که استفاده می شوند هرگز نباید به طور مستقیم به پوست به خصوص پوست زیر بغل زده شوند چرا که ۴ ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی انها برای سلامت سیستم عصبی – قلب – مغز و کلیه ها یک تهدید جدی هستند.

    از آنجایی که تعریق به طور معمول بعد از انجام یک سری فعالیت ها و حالات روحی خاص همچون استرس – ترس – داشتن رابطه ی جنسی و انجام حرکات ورزشی ایجاد می شود بهتر است بدانید که با قرار گرفتن در شرایط مثبت می توانید سموم بدن را تا حدی خارج کنید و در عین حال با کاهش میزان استرس و ترس در خود تعریق را کاهش دهید.

    منبع: نمناک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.