شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هفته آینده انتصابات جدیدی شکل می گیرد/ جوانانی که در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی متخصص هستند /رسانه‌ای که تنها اسم دارد نباید حمایت کرد
    11 مرداد 1397 - 13:40
    شناسه : 133943
    0

    نشست خبری استاندار گیلان با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن الغدیر استانداری گیلان در رشت برگزار شد.

    پ
    پ

    نشست استاندار با مدیران مسئول رسانه‌های استان گیلان 1 - هفته آینده انتصابات جدیدی شکل می گیرد/ جوانانی که در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی متخصص هستند /رسانه‌ای که تنها اسم دارد نباید حمایت کرد -

    به گزارش گیل نگاه، در ابتدای این نشست مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری با تبریک روز خبرنگار ابراز امیدواری کرد که قلم خبرنگاران برای توسعه استان مثمر ثمر باشد.

    او همچنین از استاندار برای اهمیت قائل شدن برای مقوله رسانه تشکر کرد. ‌

    عاطفی ارتباط استانداری با رسانه ها را در مقایسه با دیگر استان ها پیش رو توصیف کرد و توضیح داد: استاندار در کمتر از یکسال اخیر دوبار در صدا و سیما، نشست هم اندیشی با مدیران مسئول و جشنواره مطبوعات در منطقه آزاد حضور پیدا کرده و دو مصاحبه نیز با رسانه های سراسری داشتند و امیدواریم به دور از نگاههای سیاسی پویا و فعال باقی بماند.

    مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان گیلان 20 - هفته آینده انتصابات جدیدی شکل می گیرد/ جوانانی که در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی متخصص هستند /رسانه‌ای که تنها اسم دارد نباید حمایت کرد -

    به گزارش گیل خبر، دکتر مصطفی سالاری در ابتدای این نشست با تشکر از خبرنگاران گیلانی ابراز داشت: حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه می تواند در حمایت از توسعه استان نقش بسیار مهمی ایفاء کند.

    وی با اشاره به مشکلات اخیر ازدحام خودرها در صف پمپ بنزین های استان خاطرنشان کرد: میزان مصرف ما سه میلیون و دوست هزار لیتر است.روزی که شایعه شد که کمبود سوخت سوخت وجود دارد روز اول مصرف ما به ۵ میلیون لیتر و روز گذشته به ۶ میلیون  لیتر رسید. اکنون وضعیت عادی شده است، در حالی که ما هیچ نگرانی بابت بنزین نداشتیم. تنها بنزین داخل لوله شانزده میلیون لیتر به اندازه ۴ روز را تامین می کرد. بخشی از این مساله به دلیل عدم اعتمادسازی است در حالی ما هیچ مشکلی نداشتیم.اگر ما در بقیه کارها نیز به سرمایه اجتماعی توجه نکنیم خیلی از فرصت ها را از دست می دهیم.

    سالاری با اشاره به اینکه تنها خرده کاری های راه آهن گیلان باقی مانده ابراز داشت: چون همیشه با پروژه ها سروکار داشتم هیچ وقت در خصوص احداث راه‌آهن زمان اعلام نکردم اما تمام تلاش ما این است که آخرین  تاریخی که دوستان اعلام کردند راه‌آهن گیلان افتتاح گردد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات راهکاری موقت است، گفت: باید به سمت بازارهای خوب و برندسازی باید برویم و هزینه تولید را کاهش و قیمت فروش را افزایش دهیم.

    بوم گردی

    سالاری با اشاره به طرح بوم‌گردی در توسعه اقتصادی استان تصریح کرد: بوم گردی زیر بخشی از گردشگری در گیلان است و ظرفیت عظیمی در گیلان درزمینه بوم گردی وجود دارد که در صورت پرداختن به آن‌ها یقیناً شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

    وی با تأکید بر اینکه بوم گردی صرفاً در محدوده روستا برای کسب درآمد است گفت: یک روستایی با احداث و توسعه بناهای روستا در راستای بوم‌گردی کسب سود خواهد داشت اما اگر این ظرفیت خالی بماند توسط افراد خارج از روستا استفاده و نقشی در افزایش اقتصاد روستا نخواهد داشت.

    سکوی نفتی خزر 

    استاندار گیلان در مورد سایت نفتی رودسر و ادامه عملیات ساخت سکوی آن عنوان کرد:‌ در حال حاضر به علت عدم وجود تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته در حوزه استحصال منابع از عمق دریا این طرح با موانعی روبه‌رو شده و کار اجرای سکوی آن نیز به صورت نیمه تمام باقی مانده است. رویکرد وزارت نفت در حال حاضر استخراج نفت از آبهای عمیق نیست و البته خواسته مردم آن منطقه و ما نیز در حال حاضر ساخت پتروشیمی است.

    رسانه ها 

    استاندار همچنین  با بیان اینکه رسانه‌ها نقش کلیدی در جامعه دارند،بیان داشت: باید همه دست به دست هم دهیم و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهیم.امروز برخی می‌خواند چوب لای چرخ دولت بگذارند و نیش بزنند که  این حرف‌ها به مردم ضربه می‌زند. وی افزود:  همه ما باید گوش شنوا داشته باشیم، این  مردم به ما اختیاراتی دادند و بنابراین باید شنونده حرف مردم باشیم.

    سالاری با تأکید بر حمایت قانونی از رسانه‌ها بیان کرد: در چارچوب قانون از رسانه‌ها حمایت می‌کنم اما از رسانه‌ای که تنها اسم دارند و حتی یک نسخه از آن در استان توزیع نمی‌شوند حمایتی نخواهم کرد. وی  با اشاره به بسته‌های حمایتی از خبرنگاران خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی خبرنگاران تاکنون پرداخت‌شده و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

    انتصابات 

    استاندار گیلان با اشاره به انتصابات سیاسی  گفت:  هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهم شخصی را که مخالف دولت بوده در استان مسئولیت بگیرد چون مردم به سیاستی رأی داده‌اند و باید به آن معتقد باشیم.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته آینده نیز انتصابات جدیدی شکل می گیرد ابراز داشت: در انتصابات جدید نیز جوانان نقش ویژه ای دارند.

    سالاری در پاسخ به اینکه چرا  هنوز بعضی فرمانداران در شهرستان ها تعیین تکلیف نشده اند و با سرپرستی اداره می شوند خاطرنشان کرد: به زودی تعیین تکلیف آن ها انجام می گیرد.  وی همچنین در پاسخ به سوال گیل خبر در مورد ضرورت تغییر و تحولات جدید در سطح استان نیز گفت: این گونه نیست که همیشه فرمانداران از جایی به جای دیگر منتقل شوند و در انتصابات اخیر افراد جدید نیز حضور داشته اند و حتما در انتصابات آتی نیز افراد جدیدی منصوب خواهند شد.

    سالاری با تأکید بر اینکه هیچ دخالتی در تصمیمات تخصصی ورزشی نمی‌کنم افزود: از تصمیم تخصصی دستگاه‌های مسئول حمایت می‌کنم اما هیچ‌گاه وارد مباحث سیاسی و یا کشمکش‌های بیهوده نخواهیم رفت.

    وی در مورد به‌کارگیری جوانان در برخی از مسئولیت‌های استانداری گیلان نیز تصریح کرد:‌ استفاده از ظرفیت و توان قشر نخبه و جوان در مسئولیت‌های مختلف  در صورت اثبات شایستگی‌ها  بسیار مفید خواهد بود. وی با دفاع از انتصاب جوانان در سمت های بخشداری گفت: در این مورد فشارهای زیادی را متحمل شدیم ولی مسیر آن ادامه خواهد داشت. باید توجه داشت که در انتصابات بخشداران و فرمانداران می توان از نیروهای غیر کارمندی نیز استفاده کرد و این که گفته می شود حضور این افراد غیرقانونی است درست نیست.

    سالاری با بیان اینکه جوانانی که در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی متخصص هستند، اظهار داشت: زمانی که صدها  نیرو وارد میشد، کسی اعتراض نمی‌کرد اما اکنون با روی کارآمدن ۴ جوان متخصص برخی صدایشان درآمده است.

    برق 

    وی با اشاره به نوسانات برق در گیلان تصریح کرد: توزیع برق در کشور نسبت به مصرف در امسال افزایش یافت و دلایل آن کاهش منابع آبی و مصرف بیش‌ازحد مجاز است و این امر موجب شد تا خاموشی نوبتی را در گیلان داشته باشیم. با این حال ممکن است در زمینه نوع اطلاع رسانی اشکالاتی وارد باشد که تذکرات لازم داده خواهد شد.

    تالاب انزلی

    استاندار گیلان با اشاره به وضعیت تالاب بندرانزلی خاطرنشان کرد: روش‌های مکانیکی و نانو توسط کارشناسان در خصوص لایه روبی تالاب اندیشیده شده است اما اجرای این مدل نیازمند اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومانی است که در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.