تاخیرها درخصوص تمامی مستمری بگیران در سطح کشور می‌باشد / پرداخت روزانه ۶میلیارد تومان به مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی در گیلان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۳۹۷  
false
false

جمیل حق پرست در گفتگو با پایگاه خبری گیل نگاه با بیان اینکه درسه ماهه نخست سالجاری بیش از ۵۴۸ میلیارد تومان انواع تعهدات ( بدون لحاظ هزینه های درمان و تنها در بخش بیمه ای ) به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است اظهار داشت این رقم بیانگرمتوسط روزانه ۶ میلیارد تومان تعهدات میباشد و این درحالی است که تفاوت ماههای فروردین و اردیبهشت مستمری بگیران هنوز انجام نشده است .

مدیرکل تامین اجتماعی با اظهار امیدواری ، از پرداخت ما به التفاوت مستمری ها در مردادماه خبر داده و اذعان داشت : از سال ۹۵ با استقرار سامانه پرداخت متمرکزمستمریها ، پرداخت حقوق بازنشستگان ازطریق مبادی مربوطه درتهران صورت میگیرد واز این رو تاخیرهای پیش آمده درزمانبندی ها در حیطه اختیار استان نمیباشد .

وی با بیان اینکه این تاخیرها درخصوص تمامی مستمری بگیران در سطح کشور میباشد خاطر نشان ساخت : درماههای اخیربدلیل کمبود نقدینگی مشکلاتی نیز درخصوص ارائه خدمات درمانی دربرخی مراکز خصوصی ایجاد گردید که با عدم پذیرش بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه بود .

حق پرست با اشاره به اینکه حوزه درمان سازمان دارای مدیریت مستقل بوده وهمکاران سختکوش ما دراین بخش با جدیت درحال رسیدگی برای رفع وضعیت پیش آمده میباشند افزود : جلسات متعددی با حضور دکتر سالاری استاندار محترم گیلان ودست اندرکاران بیمارستانهای خصوصی برگزار شد که تا حدودی این موانع مرتفع گردید و تا نتیجه نهائی پیگیر امر خواهیم بود .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۱۲ درصدی میزان پرداختهای صورت گرفته در سه ماهه نخست سال به نسبت دوره مشابه در سال قبل افزود : درسال ۹۶ بیش از۲۷۰۰ میلیارد تومان تعهدات توسط تامین اجتماعی در گیلان انجام پذیرفت .

وی با طرح انتقادات برخی مستمری بگیران حداقل بگیر از میزان دریافتی خود افزود : میزان حق بیمه مطابق قانون درصد مشخصی ازحقوق و دستمزد بوده واین خود افراد هستند که درزمان بیمه پردازی ، مبلغ مستمری در سالهای بعد را تعیین مینمایند ومبنای عمل ما دراین زمینه قانون ومبالغ حق بیمه پرداختی بیمه شدگان میباشد .

حق پرست ادامه داد : درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد بیمه پردازی ها درسطح حداقل حقوق سال میباشد وهمین میزان بازنشسته ومستمری بگیر نیز ماهانه حداقل حقوق را دریافت مینمایند که دربسیاری مواقع بدلیل الزامات قانونی براساس ماده ۱۱۱ ، این سازمان تامین اجتماعی است که مبالغ مستمری آنها را با اضافه نمودن ارقامی به میزان استحقاق آنها پس از محاسبات بیمه ای به حداقل حقوق میرساند .

مدیرکل تامین اجتماعی درخصوص آخرین وضعیت اجرای همسان سازی مستمری ها با اشاره به بیانات مدیرعامل این سازمان در نشست خبری ماه گذشته به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت : درصورت اجرائی شدن تحقق بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی درسال ۹۷ ، عملیاتی شدن این امربعنوان یکی از خواسته های دیرین مستمری بگیران دردستورکار قرار خواهد گرفت .

حق پرست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از پرمخاطب ترین مجموعه های کشور میباشد افزود : بعنوان نهادی اجتماعی تکالیفی در قبال مخاطبان خود داریم که تلاش شده با بهبود فرایندها و تسهیل امور در تحقق آن گام برداشته شود .

وی یکی از سیاستهای سالهای اخیر سازمان درراستای پاسخگوئی به حجم بالای مخاطبان را بهره گیری ازخدمات اینترنتی و حذف مراجعات حضوری برشمرده وافزود : بدنبال اقداماتی همچون دریافت لیست حق بیمه و صدور فیش بصورت الکترونیکی شاهد کاهش ۳۲۰۰۰ بار مراجعه درهر ماه درسطح شعب استان بودیم که گسترش خدمات جدید ازقبیل ابلاغ و بازرسی الکترونیکی نیز درتوسعه این بخش بسیار اثرگذار گردید که افزایش دقت و سرعت نیز از دستاوردهای آن میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان ، گیلان را پیشگام فعالیتهای حوزه خدمات غیرحضوری درسطح کشور برشمرده و اذعان داشت : این افتخار را داریم که بسیار فراتر ازاقدامات سازمانی دراین عرصه ورود نموده ایم که طراحی سامانه ارائه تعهدات درشعبه شهر صنعتی رشت که سال گذشته دردو فاز عملیاتی شد و هم اکنون بصورت پایلوت در شعبه ۱۴ تهران پیاده سازی گردیده است و نرم افزارپیگیری امور مراجعان درمیز خدمت اداره کل نمونه هایی از آنها میباشد که به همت نیروهای متخصص بومی تامین اجتماعی استان در واحد فن آوری اطلاعات صورت گرفته است.

حق پرست با اشاره به طرح اجرا شده استان درخصوص حذف مراجعات حضوری جهت دریافت دفترچه های درمانی ، از استقبال سازمان دراین زمینه خبر داده وافزود : این طرح درقالبی جامع با برون سپاری توسط سازمان دردستورکار کشوری قرار گرفته که گیلان بعنوان پیشگام آن بعنوان پایلوت برگزیده شده است که طی آن پس ازثبت درخواستهای متقاضیان درسامانه تعیین شده ، دفترچه ها آماده وبه محل کار یا زندگی بیمه شدگان ارسال خواهد گردید .

ایجاد میزخدمت با دورویکرد چیدمان وفضای فیزیکی مناسب برای پذیرش و پاسخگوئی ارباب رجوع درکنارطراحی سامانه نرم افزاری بمنظور ثبت اطلاعات واخذ گزارشهای آماری تحلیلی ازدیگر اقدامات برجسته استان دراین راستا توسط مدیرکل تامین اجتماعی معرفی گردید که ماحصل آن نگاه متفاوت مرکز به گیلان وقلمداد نمودن آن بعنوان لابراتور فعالیتهای سازمان دراین عرصه میباشد .

وی تحقق این مهم را افتخار و گام بلندی دیگر برای تامین اجتماعی گیلان دانسته و افزود : فرصت مناسب برای جوانان خوش فکر ورونق شرکتهای دانش بنیان استان میتواند ازدستاوردهای به ثمر رسیدن تبدیل شدن تامین اجتماعی گیلان به مرکز تولید طرح و نرم افزار درکشور باشد .

حق پرست دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ایده های خلاق توسط سازمان در سال گذشته ، اظهار داشت : طرح پیشنهادی همکار استان با موضوع کیوسکهای ارائه خدمات و اطلاع رسانی در ساعات مختلف شبانه روز درزمره ۴ طرح برتر این جشنواره انتخاب شد که درحال حاضر مراحل اجرایی آن توسط همکارگیلانی ما درتهران پیگیری میگردد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی بوده و متولی ایجاد اشتغال نمیباشد وصرفاً پوشش بیمه ای افراد شاغل درگروههای مختلف را برعهده دارد اذعان داشت : با اضافه شدن قشرهای جدید ، جمعبت هدف ما در دهه ۸۰ رشد چشمگیری داشت که این افزایش در دهه ۹۰ به سمت گروههای بیمه ای خاص سوق یافت .

وی با گریزی به برخی آمارهای منتشر شده در رسانه ها و پایگاههای خبری درخصوص عدم رشد مناسب بیمه شدگان در استان با بیان اینکه دردهه ۹۰ دراین شاخص از رشدی ۲۵ درصدی برخورداریماظهار داشت : اساس و شاکله تامین اجتماعی در ابتدا با بیمه های اجباری بنا نهاده شد و به تدریج انواع بیمه های مشاغل آزاد ، اختیاری و سپس گروههای توافقی و بیمه های خاص به آن اضافه شد درحالیکه آمارها وتحلیلی که توسط بعضی رسانه ها منعکس گردید صرفاً به انتقاد از وضعیت بیمه شدگان اجباری پرداخته است که با توجه به مرتبط بودن به قانون کاروشرایط بیرونی ازقبیل نقش فعالیتهای سرمایه ای ، اقتصادی وکارآفرینی و اشتغال اصولاً تغییرات آن درحوزه عمل تامین اجتماعی نیست .

حق پرست با بیان اینکه درراستای افزایش جمعیت بیمه شدگان ، گروههایی مانند رانندگان ، کارگران ساختمانی ، طلاب ، مداحان ، زنان خانه دار، خادمین مساجد ، قالیبافان و… درسالهای اخیر تحت پوشش قرارگرفته اند افزود : با حذف معافیتهای کارفرمایی پیش بینی شده دربرنامه های توسعه قبلی وحرکت آن به سمت اختصاص معافیت به گروههای جدید ، آمار بیمه شدگان اجباری نیز تغییراتی داشته و درصدی از جمعیت آن به سمت بیمه های جدید منتقل شده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه طی سالهای ۹۰ تا ۹۵ رشدی معادل ۲۵ درصد درآمار تعداد بیمه شدگان اصلی داشته ایم اذعان داشت دربرخی ازاین گروهها همچون بیمه زنان خانه داربا افزایش ۴۲ درصدی در سال ۹۶ پیشگام کشور هستیم که بیانگر نفوذ فرهنگ بالای بیمه ای در بانوان استان میباشد .

وی همچنین با مطرح نمودن انتقادات صورت گرفته درخصوص علت افزایش شمار واحدهای تابعه علیرغم توسعه خدمات غیرحضوری درسالهای اخیر ، ازتقاضاهای متعدد مسئولین وشهروندان خبر داده و اظهار داشت : شهرهایی همچون رودبار و بخشهایی ازقبیل خشکبیجاروحویق و یا حتی منطقه آزاد بندرانزلی از متقاضیان شکل گیری واحد مستقل اجرایی میباشند .

جمیل حق پرست با ارائه توضیحاتی افزود : هیچ تضادی بین توسعه خدمات الکترونیک و ایجاد واحدهای جدید نبوده واین حق مخاطبین است که از محل پرداخت حق بیمه های خود ازخدماتی دردسترس برخوردار باشند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دربخش دیگری ازسخنان خود به ارتقاء تیپ برخی واحدهای تابعه استان اشاره نموده و اذعان داشت : افزایش شمار بیمه شدگان و مستمری بگیران درشهرهای سیاهکل وماسال منجر به بالارفتن آنها درتقسیم بندی های سازمانی گردید .

وی همچنین افزود : شعبه سه رشت نیز با وجود گذشت تنها دوسال ازراه اندازی از تیپ دو کشوری به تیپ یک ممتاز تبدیل گردید که بیانگر فعالیت چشمگیر صورت گرفته وظرفیت بالای این مجموعه است .

حق پرست با اشاره به رشد ۴۰ درصدی واحدهای تابعه استان طی ۵ سال اخیر ، اظهار داشت : در سال ۹۱ با ۲۱ شعبه و ۴ کارگزاری ، ارائه خدمات به مردم خوب گیلان انجام میگردید که این تعداد هم اکنون به ۲۸ شعبه و ۵ کارگزاری افزایش یافته است که افزایش ۵ کارگزاری دیگر نیز در دستور کار میباشد .

توسعه خدمات اینترنتی درکنار افزایش واحدهای اجرایی وبرون سپاری از طریق کارگزاری ها عاملی بود که علاوه بر جذب گروههای مختلف بخاطر افزایش رضایتمندی و تسهیلات فراهم شده در نحوه خدمت رسانی ، کاهش مراجعات حضوری را نیز بدنبال داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به وجود نیروهای توانمند ومتخصص درتامین اجتماعی استان ، رویکرد نوین اتخاذ شده در بکارگیری جوانان وبانوان در پستهای مدیریتی و کلیدی را از برنامه های سالهای اخیر برشمرده و با توجه به سیاستهای دولت محترم وضرورت اعتماد به جوانان با کفایت بهره گیری ازاین پتانسیل را ازاقدامات برجسته در سالهای اخیر معرفی ونمونه هایی از جمله انتصاب دو بانو در سمت ریاست شعبه درسال ۹۶ و بکارگیری نیروهای جوان در پستهایی همچون معاون شعبه و کارشناس فنی مهندسی اداره کل را جلوه ای بارز از آن دانست .

وی افزود : تمام تلاش ما این است که افرادی مستعد و متعهد با توانایی های علمی و تجربه مناسب هدایتگری سازمانی را برعهده بگیرند تا ضمن احترام و رعایت شأن مراجعین ، در تحقق اهداف سازمان نیز گام بردارند .

جمیل حق پرست با مروری به برخی نامهربانی ها و انتقادات غیرمنصفانه که بعضاً حتی در رسانه ها نیز بدون بررسی صحت و سقم آن منتشر میگردد اظهار داشت : آماده هرگونه پاسخگوئی و شفاف سازی با ادله و مستندات قانونی در فضایی عاری از تهمتها وحاشیه سازی ها هستم .

مدیرکل تامین اجتماعی خود را فرزند این دیار و یک گیلانی از شهر رشت و محله ساغریسازان و خمیران زاهدان معرفی و افزود : افتخار میکنم که در زادگاهم و به همشهریان خود خدمت مینمایم و انتظار دارم اصحاب رسانه در انعکاس اخباربا بررسی وکسب اطلاعات موثق ، ناخواسته آب به آسیاب دشمنان نریخته ودررسیدن به اهداف والای خدمت رسانی در جهت توسعه بهتر ما را یاری نمایند چرا که در شرایط کنونی هرگونه ایجاد حاشیه و شایعه سازی فقط به نفع دشمنان انقلاب و نظام خواهد بود .

وی درخصوص اظهارات مطرح شده درخصوص انتساب خود به برخی جناحها یا شخصیتها اظهار داشت :

سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای کاملاً تخصصی و فنی است که کار در آن الزامات خود را میطلبد و افتخار من اینست که تمامی پله ها و رده های کاری را یک به یک سپری نموده و با ریشه ای سازمانی پس از پشت سرگذاشتن پستهای کارشناسی و مسئول واحدی ، از سال ۷۹ ودردولتهای مختلف بعنوان رئیس شعبه ، معاون اداری مالی استان ، مدیرکل استان یزد و ازسال ۹۱ تاکنون درمنصب مدیرکل استان گیلان خدمتگزار بیمه شدگان و مستمری بگیران میباشم .

جمیل حق پرست درپاسخ به شبهات مطرح شده درزمینه فرایند جذب نیرو در تامین اجتماعی ، اصلی ترین مسیر ورود به سازمان را شرکت درآزمونهای استخدامی معرفی نموده وافزود : دربرخی حوزه ها همچون جذب راننده و نیروهای خدماتی، بصورت شرکتی و بر اساس دستورالعمل های صادره عمل گردیده ودرسالهای اخیر درراستای انسجام بیشتر با برون سپاری صورت گرفته این امر بواسطه شرکت کارو تامین که از زیرمجموعه های سازمانی است انجام میپذیرد وبررسی پرونده تمامی افراد بکارگیری شده دراین حوزه گویای وضعیت خانوادگی وسوابق کاری آنها میباشد که امکان رصد وپیگیری آن نیز وجود دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی هدف غائی سازمان را ایجاد آرامش خاطر وامنیت روانی برای شرکای خود بیان نموده و اظهار داشت اراده همکاران ما خدمت صادقانه به مردم و کسب رضای الهی وشهروندان است که لزوماً حاشیه سازی ها در آن جایی ندارد .

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.


true