×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

انتشار ویدئویی از محمدرضا شجریان استاد آواز ایران بسیاری از دوستداران او را نگران کرده است.

با مردم : هنوز دقایقی از آغاز سال نو شمسی نگذشته بود که انتشار ویدئویی از استاد آواز ایران محمدرضا شجریان جامعه‌ی ایران را در بهت و حیرت فروبرد.

استاد شجریان در این ویدئو سال نو را به همه‌ی هم‌وطنان و فارسی‌زبانان سایر کشورها تبریک گفته بود، اما ظاهر او در این ویدئو باعث شد تا مخاطبان پیش از دقیق شدن در متن حرف‌های این چهره‌ی سرشناس موسیقی ایران به علل و عواملی فکر کنند که باعث شده تا شجریان با چنین شکل و شمایلی روبه‌روی دوربین بنشیند و از همراهی دوستی صحبت کند که ۱۵ سال است با او زندگی می‌کند.

نخستین واکنش را کاربران شبکه‌های اجتماعی چون توییتر نشان دادند و نگرانی خود را با انتشار پست‌هایی درباره‌ی محمدرضا شجریان و ظاهر او به اشتراک گذاشتند.

شجریان در این ویدئو نه از کلمه‌ی بیماری صحبت کرده و نه به‌صورت مشخص به دلیل تراشیدن موی سر و ریزش آن اشاره ‌کرده است، اما برای کسانی که پیگیر وضعیت سلامتی این استاد موسیقی ایران هستند مشخص است که او در این ویدئو درباره‌ی بیماری سرطانی صحبت می‌کند که حدود ۱۵ سال است که همراه او شده است.

محمدرضا شجریان یک مهر سال ۱۳۱۹ در مشهد به دنیا آمد و نخستین بار تلاوت قرآن او در سال ۱۳۳۱ از رادیو پخش شد.

او طی بیش از شش دهه فعالیت هنری به یکی از شاخص‌ترین چهره‌های موسیقی ایران تبدیل شده است. از سال ۸۸ تا امروز نه آلبوم جدیدی از شجریان منتشر شده و نه او توانسته کنسرتی را در ایران اجرا کند.

بیماری شجریان
تصویر استاد شجریان در ویدئو نوروزی که منتشر کرده‌ است

استاد شجریان در این ویدئو می‌گوید که سال‌هاست با میهمان ۱۵ ساله‌ای آشناست که به دستور او موهای سرش را کوتاه کرده، و چند وقت دیگر هم در درمانگاه می‌ماند تا با این میهمان به تفاهم برسد. شجریان در این ویدئو گفته که پس از به تفاهم رسیدن با این دوست، کارهای هنری‌اش را دنبال می‌کند

سایت انتخاب هم به نقل از پزشکان معالج شجریان نوشته که او «به سرطان پیشرفته کلیه مبتلا است و  متأسفانه، سرطان متاستاتیک کلیه به مغز استاد تهاجم کرده است.»

تا این لحظه نزدیکان و دوستان استاد شجریان حرفی در تائید یا رد این خبرها نزده‌اند و مشخص نیست که وضعیت درمانی او به چه شکلی است.

فرزین احمدی پزشکِ متخصص به خبرآنلاین می‌گوید که اظهارنظر قطعی درباره‌ی وضعیت چنین بیماری فقط در صورت دانستن جواب پاتولوژی و با دی اسکن (اسکن کل بدن برای مشخص شدن درگیری سایر اعضا) امکان‌پذیر خواهد بود.

 او با اشاره به اطلاعات منتشرشده در مورد بیماری استاد آواز ایران می‌گوید: درصورتی‌که سرطان کلیه ایشان از نوع نفروبلاستوما باشد در صورت متاستاز به مغز یا مغز استخوان نیاز به شیمی‌درمانی وسیع و سایر درمان‌های تهاجمی دارد و متأسفانه پیش‌آگهی خوبی نخواهد داشت.

احمدی می‌افزاید: البته انواع دیگری از سرطان‌های کلیه و مجاری ادراری تحت عنوان «ترانزیشنال سل کارسینوما» وجود دارد که سیر بسیار کند و امکان متاستاز کمی دارند. امیدواریم سرطان کلیه استاد شجریان در صورت صحت اخبار منتشرشده،‌ از نوع دوم باشد.

قرار بود که استاد شجریان  ۱۲ فروردین ۹۵ در ایروان پایتخت ارمنستان به اجرای برنامه بپردازد اما  این کنسرت لغو شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که چه اطلاعاتی درباره‌ی بیماری استاد شجریان در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

دانلود پیام نوروزی استاد شجریان

خبرآنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.