×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

12 - سومین جشنواره روز جهانی دریای کاسپین در لاهیجان برگزار شد / گزارش تصویری - امیر جانبازی

این برنامه به همت موسسه محیط زیستی بوم بانان گیلان و با حضور امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان و جمعی از مدیران شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوع و با استقبال پرشور مردم برگزار شد.

این جشنواره که به‌صورت مشارکتی نهادهای دولتی و انجمن مردمی بوم بانان گیلان برگزار شد برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی و هنری و ورزشی ازجمله اجرای نمایش‌های هنری، نمایشگاه عکس دریای کاسپین، موسیقی محلی و فولکلور، ساخت مجسمه‌های شنی، پرواز بادبادک‌ها، لافند بازی، طناب‌کشی، کبدی، فریزبی، پرش طولی، روپایی، پرش با گونی، شطرنج و … انجام شد و استقبال کم‌نظیر مردم از این برنامه باوجود بارش باران و هوای دلپذیر، جلوه خاصی به این جشنواره داد.

برپایی غرفه‌های «آبزیان و شیلات دریای کاسپین (اداره شیلات)»، «انجمن خیریه نارون»، «محیط‌زیست پرندگان و تاکسیدرمی حیوانات اطراف دریای کاسپین (اداره محیط‌زیست)»، «نمایشگاه کتاب و تابلوهای مرتبط (اداره ارشاد)» و غرفه‌ها و کارگاه‌های مختلف ویژه بخش کودک و نوجوان «آلاچیق مهدکودک کندوی عسل» با کارگاه کاردستی بازیافتی، «کافه کودک آرامش» با کارگاه ساخت بادبادک دست‌ساز و بازی‌های شاد، «مدرسه طبیعت سنجاقک» با کارگاه ساخت دست سازه از صدف دریایی، ساخت قایق کاغذی و «کارگروه کودک و نوجوان بوم بانان» با اجرای جشنواره نقاشی از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره روز جهانی دریای کاسپین در ساحل نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان بود.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در حاشیه بازدید از ویژه‌برنامه‌ها و غرفه‌های این جشنواره در گفت‌وگویی با پرشور خواندن استقبال مردم، اظهار داشت: این برنامه برای سومین سال متوالی توسط انجمن بوم بانان گیلان و با همکاری فرمانداری شهرستان، بخشداری رودبنه و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط به‌منظور پاسداشت روز دریای کاسپین و افزایش آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و … برگزار شد.

امیر جانبازی ادامه داد: اجرای این جشنواره و استقبال پرشور مردم درحالی‌که در برخی شهرستان‌های هم‌جوار به دلیل بارندگی جشنواره‌های مختلف کنسل شد، نشان‌دهنده کیفیت بالای برگزاری و همچنین خاطره خوب دو دوره اجرای موفق آن در سال‌های گذشته بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان گفت: دلیل استقبال پرشور بیش از دو هزار نفر از بخش‌های مختلف این جشنواره باوجود بارندگی، اجرای این برنامه توسط یک سازمان مردم‌نهاد و در کنار آن همکاری بخش دولتی بوده است و این نشان دهنده اهمیت سپردن امور به مردم است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مفرح فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته‌شده در کنار بخش اصلی جشنواره باهدف پاسداشت روز دریای کاسپین و همچنین تعمیم شادی و نشاط اجتماعی در ساحل سحرخیز محله لاهیجان باعث شد تا جمع کثیری از گردشگران و اقشار مختلف مردم با حضور در این جشنواره ساعاتی از اوقات فراغت خود را در کنار اجرای برنامه‌های خوب و اثرگذار بگذرانند.

جانبازی گفت: همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد تاکنون برنامه‌های متفاوتی در راستای افزایش شورونشاط اجتماعی در لاهیجان برگزارشده که بسیاری از آن‌ها در کشور زبان زد شد، قطعاً برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با همیاری سمن‌ها و ارگان‌های مختلف بیش‌ازپیش ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با اشاره به ویژگی‌های ساحل نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان عنوان کرد: این ساحل به‌عنوان یکی از سواحل پاک و بکر دریای کاسپین می‌تواند ساحلی امن برای پذیرایی از گردشگران آگاه و مسئول باشد و اجرای این‌گونه برنامه‌ها علاوه بر زیست‌محیطی بودن به جذب گردشگر و رونق این حوزه کمک می‌کند.

تصاویر: نوید آتش افروز، فرهنگ کریم خانی، شقایق و آتنا کیهان، موریس باقری، قاسم علیپور و منیژه صفری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.