×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

یونس رنجکش - کوتاه شدن دست از منافع، عامل جوسازی در طرح های گردشگری آستارا -

به گزارش ایسنا، یونس رنجکش در جلسه شورای اداری بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه بخش مهمی از ساختار نظام مدیریتی کشور توسط افراد دلسوز، متعهد و خوشفکر اداره می شود اما سوء استفاده های برخی و یا عدم توانمندی و ناکارآمدی عده ای موجب ایجاد نارضایتی عمومی می شود.

وی اضافه کرد: از نگاه مردم هیچ تفاوتی بین دولت با سایر نهادهای حاکمیتی وجود ندارد و مردم همه را از چشم نظام می‌بینند که در این زمینه اگر مشکلی هست همه مسئول هستند.

وی یادآور شد: حتی در سطوح پایین دست در شهرستان‌ها و بخش‌ها هم مردم هرگونه رفتار مدیران از فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس و یا روسای ادارات و کارمندان آن ها را نیز از چشم نظام حاکمیتی می‌بینند که باید در این زمینه کارگزاران نظام دقت های لازم را داشته باشند، چون نباید برای نظام هزینه ایجاد کرد.

رنجکش اضافه کرد: مردم دوستدار نظام هستند و در همه سطوح و مقاطع از آن حمایت کرده اند اما بی تدبیری های برخی و عدم توانایی در اجرای برنامه ها و سوء استفاده های عده ای موجب شده است تا زمینه های اعتراضات مردمی به وجود آید که باید با اصلاح رفتار و روش ها و استفاده از نیروهای کارآمد در حوزه‌های مدیریتی و کارشناسی موجبات استفاده بهتر مردم از خدمات نظام و دستاوردهای آن را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کوتاهی در خدمات رسانی به مردم در شهرستان آستارا از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست و همه باید تلاش کنند بر اساس شرح وظایف به مردم خدمت شود، خاطرنشان کرد: اقناع جامعه مهمترین وظیفه مدیران است که باید تلاش کنند مردم را نسبت به آنچه انجام می‌دهند قانع نمایند تا آنان نیز به مدیریت ها اعتماد کنند.

وی با اشاره بر بهره مندی از ابزارهای اطلاع رسانی و جامعه رسانه ای شهرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا از این طریق برنامه ها و عملکرد ها و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند و پاسخگوی خبرنگاران نیز باشند و افزود: نباید از ظرفیت‌های جامعه غفلت کرد و باید تلاش شود تا از هر فرصتی برای انسجام و همبستگی اجتماعی و وحدت ملی بهره مند شد تا کشور و نظام و در واقع مردم آسیب نبینند.

رنجکش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های مردم و چهره های شاخص و مراجع اجتماعی نیز از دیگر راهکارهایی که باید مورد استفاده مدیران قرار گیرد زیرا این افراد و تشکل ها نقش مهمی در تبیین اهداف دارند و اگر آنان قانع شوند می توانند بخش مهمی از جامعه را در راستای برنامه‌ها همراه کنند و مشارکت عمومی را شکل دهند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان، تصریح کرد: آنچه در این شرایط مهم است اشرافیت بر بازارو جلوگیری از سوء استفاده از شرایط است و ستاد تنظیم بازار و دستگاه های نظارتی و تعزیرات حکومتی باید بتوانند با نظارت های کافی ضمن حمایت از تولیدکنندگان و کسبه از هرگونه افزایش قیمت بی رویه که موجب نارضایتی مردم و فشار بر آنها می شود را جلوگیری کنند و نباید اجازه دهند کالاهای مورد نیاز مردم که با ارز دولتی تأمین می‌شود با قیمت‌های بالا به مردم عرضه شود.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در آستارا بر ضرورت حمایت از این طرح ها تأکید و خواستار نگاه واقع بینانه و به دور از تعصبات تحت تأثیر برخی دیدگاه های غیر کارشناسی شد.

وی اظهار داشت: متأسفانه در گذشته در این شهرستان به دلیل بی دقتی و سکوت مردم و مسئولان، آسیب‌های جدی به محیط زیست و منابع طبیعی رسیده است اما دریغ از یک تحرک و اعتراضی اما امروز به رغم اینکه تمام تلاش‌ها بر این است تا با نظرهای کارشناسی و بهره‌مندی از دیدگاه های حفاظتی و صیانتی سازمان های مسئول به توسعه پایدار طرح های گردشگری و اشتغال زایی پرداخته شود، عده ای به دلیل کوتاه شدن دستشان از برخی منافع؛ به دنبال جوسازی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در اجرای پروژه راهسازی جنگلی آبشار لاتون و احیای تالاب استیل، افزود: این دو طرح با نظر ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی اجرایی می‌شود و مرجع ما دیدگاه های کارشناسی این ادارات می‌باشد و اطمینان داریم که سازمان‌های مسئول با نگاه ویژه به چالش‌های زیست‌محیطی می‌نگرند و هرگز منافع عمومی را قربانی منفعت های گروهی و دیدگاه‌های شخصی و سازمانی نمی کنند.

وی اضافه کرد: هر اقدامی که در حوزه‌های مرتبط با محیط طبیعی در آستارا انجام می گیرد حتما به پیوست های زیست محیطی آن توجه می شود و بر اساس دانش روز و تجربیات دنیا عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: همه باید در این شهرستان تلاش کنیم تا فرصت ها از بین نرود و از هرگونه اقدام و یا سخنی که مانع توسعه آستارا می شود بپرهیزیم زیرا آنچه که تاکنون در این شهرستان مشاهده شده و مانع از توسعه آن گردیده است اظهار نظرهای غیرکارشناسی و یا رفتار های منفعت طلبانه گروهی و باندی بوده است که موجب از بین رفتن سرمایه های شهرستان حتی در حوزه های منابع انسانی شده است.

فرماندار آستارا ادامه داد: برای دغدغه‌های نماینده مردم احترام قائل هستم اما همراهی مسئولان در توسعه طرح های گردشگری ضروری است و کلبه شناور راه‌اندازی شده در تالاب استیل بر اساس اصول زیست محیطی و متناسب با شرایط آن است و در کمیته های تخصصی مربوطه این سازه مورد تأکید قرار گرفته و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد و اکنون هم به عنوان یک سازه تزیینی در تالاب قرار دارد.

یونس رنجکش گفت: با وجود اختصاص نیافتن اعتبار مصوب ساخت شناگاه و مبلمان در ساحل آستارا مرحله نخست آن با استفاده از ظرفیت شهرداری، فرمانداری و دستگاه های دیگر و با بکارگیری سازه های طبیعی ساخته شد تا آستارا بدون جذب اعتبار مصوب در اجرای این طرح‌ها پیشگام باشد زیرا اعتقاد داریم باید برای توسعه همواره یک گام به جلو آمد هرچند هزینه هایی را هم در حوزه ریسک مدیریتی باید در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی بزرگ در آستارا نیازمند اعتبارات ملی است و از نماینده مردم‌ این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود همچون گذشته در این خصوص همت مضاعف داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همراهی های امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین و سایر مدیران و شهرداری آستارا در اجرای طرح های خدمات رسانی به مردم خواستار انسجام بیشتر و هم گرایی های عمیق‌تر در این زمینه برای دستیابی مردم به آرامش و خدمات مناسب شد.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دولت از مسئولان خواست تا عملکردهای مجموعه تحت مدیریت خود را به نحو شایسته ای به گوش مردم برسانند و تلاش کنند تا کاستی‌های موجود نیز با حضور در جمع مردم برطرف شود.

فرماندار بندر آستارا گفت: مسئولان با ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت به مردم در مناسبت های مختلف امید و نشاط لازم را در جامعه ایجاد کنند‌.

یونس رنجکش افزود: هفته دولت بهترین فرصت اعلام دستاوردهای دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته طرح های عمرانی آماده افتتاح خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم اقدام و در مناسبت‌های مختلف همچون هفته دولت با استفاده از ملاقات های مردمی، مطبوعات و رسانه‌ها برای تقویت رابطه با مردم تلاش کنند، عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع بسیاری رویدادها باید اطلاعات صحیح در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود اما از ظرفیت خبرنگاران در این شهرستان تاکنون به درستی استفاده نشده است.

فرماندار آستارا با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور، آزادگان را نماد ایثار و مقاومت دانست و افزود: مدیران دستگاه‌ها را به تجلیل از آنها و رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگر فراخواند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.