طاهری بارها این موضوع را اعلام کرده که با وجود اسپانسر فعلی باشگاه، توانسته بدهی‌های گذشته را تا حدود زیادی از بین ببرد اما مهم‌ترین پرونده برای پرسپولیسی‌ها، بحث شکایت مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سرخپوشان در فصل دوازدهم است.

ژوزه در آن فصل با قرارداد یا قراردادهایی عجیب به پرسپولیس پیوست و البته بدترین نتایج ممکن را گرفت. مانوئل برای جدایی از پرسپولیس، حاضر به استعفا نبود و به دنبال بهانه‌ای می‌گشت تا اخراج شود و کل مبلغ قراردادش را دریافت کند. اتفاقا این بهانه به خاطر یک درگیری نسبتا شدید مقابل هتل و حکم عجیب مدیریت در مورد عدم همراهی او در روز بازی جام حذفی مقابل پیکان به دستش افتاد و ایران را برای همیشه ترک کرد.

شکایت او بابت قرارداد یا قراردادهایی که با باشگاه منعقد کرده بود، خطرناک گزارش می‌شد. در سال‌های گذشته بارها این پرونده دچار فراز و نشیب بود اما مهم‌ترین نکته اینجاست که مانوئل ژوزه هرگز قبول نکرد با باشگاه به صورت توافقی کنار بیاید و با دادن تخفیف، ماجرا را ختم به خیر کند.

حالا کار به تهدیدهای فیفا کشیده است. البته این موضوع برای باشگاه پرسپولیس که در هر سال، عادت به شکایت خارجی‌های سال‌های گذشته خود دارد، چندان غیرعادی هم نیست ولی این بار شرایط با گذشته فرق می‌کند. بحث کسر امتیاز در فصلی که پرسپولیس خود را در قواره‌های قهرمانی می‌بیند، مطرح شده است.

باشگاه باید خیلی فوری به دنبال پرداخت نقدی پول، توافق با ژوزه یا اقساطی کردن قراردادش باشد و صورتجلسه هر کدام از این تصمیمات را به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا ارسال کند در غیر این صورت، ممکن است با ضرر و زیان هنگفتی مواجه شود.

با این حال، سؤال اصلی اینجاست که چه کسی باید پول ژوزه که بیش از ۶ میلیارد تومان است، را پرداخت کند؟ باشگاه نمی‌تواند کمک‌های دولتی زیادی بگیرد، اسپانسر نیز هنوز به صورت ملموس قول پرداخت ۶ میلیارد به صورت یکجا را نداده که اگر این طور بود، مسئولان باشگاه تا امروز بارها این موضوع را رسانه‌ای می‌کردند.

سایر راه‌های درآمدزایی باشگاه نیز در کوتاه‌مدت به ۶ میلیارد تومان نمی‌رسد که پرسپولیسی‌‌ها بتوانند بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کنند. از سوی دیگر، اگر باشگاه این پول را فراهم کند، در نزدیک دربی، به صورت طبیعی توانایی شارژ مالی بازیکنانش را ندارد و این موضوع ممکن است باعث عصبانیت سرخپوشان شود.

هر لحظه امکان دارد بازیکنان پرسپولیس به انجام مصاحبه در خصوص پرداختی‌های‌شان بپردازند، همان طور که رامین رضاییان در دو ماه گذشته، بارها این کار را انجام داد.

حالا باشگاه پرسپولیس پس از تهیه پول (از هر منبعی) فقط باید یکی از این دو راه را انتخاب کند، پرداخت یکجا و نقدی به مانوئل ژوزه و فرار از سایه کسر امتیاز و جرائم نقدی دیگر یا پرداخت پول به بازیکنان برای افزایش توان روحی و همچنین کنترل تیم در فصل جاری. اینها نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها بدجوری به دردسر افتاده‌اند آن هم در شرایطی که باید هر چه سریع‌تر پول ژوزه پرداخت شود.