×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شاهین جهانگیری - لاهیجان آماده برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند است - تئاتر
شاهین جهانگیربلورچیان در گفت و گویی افزود: نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از روز ۲۹ مرداد در شهر لاهیجان آغاز خواهد شد و در روز یک شهریور این جشنواره با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.
وی اضافه کرد: نام لاهیجان همواره با بهترین ها و اولین ها همراه بوده و مردم این شهر با فرهنگ غنی خود برگ های طلائی بسیاری را به نام لاهیجان در تاریخ ثبت کرده اند.
جهانگیربلورچیان اظهار کرد: لاهیجان پایتخت چای و شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی ایران است که اعتقادات مذهبی مردم این دیار در کنار فرهنگ بالای شهروندان آن باعث برجسته شدن لاهیجان شده است .
مدیر روابط عمومی و ارتباطات جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان افزود: وقتی ٩ سال پیش گروهی از دلسوزان فرهنگ و هنر با پیشنهاد شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان با همراهی چند گروه نمایش شهر برای اجرای جشن نمایش خیابانی برای همشهریان خود به میدان آمدند همان یک دور برگزاری این جشن کافی بود تا از این امتحان موفق بیرون آمده و از سال دوم این جشنواره توسط شهرداری و با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مرکز هنرهای نمایشی کشور به صورت استانی برگزار شود.
وی اضافه کرد: در سال سوم این جشنواره با حضور سایر استانهای کشور و یک گروه میهمان از کشور تاجیکستان برگزار شد و اکنون پس از ٩ سال جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به عنوان یک قطب در کشور مطرح شده است.
جهانگیربلورچیان گفت: لاهیجان شهری فرهنگی در استان گیلان است و برای برگزاری این رویداد همه مسولان ارشد شهرستان، اعضای شورای تأمین و به خصوص نیروهای زحمتکش انتظامی به کمک مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی می آیند تا دست به دست هم داده و جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بهترین شرایط و کیفیت برگزار شود.
رییس اداره ارتباطات و امور بین ملل شهرداری لاهیجان افزود: پرچم های نارنجی در سطح شهر لاهیجان با صدای کاروان جشنواره تئاتر و حضور هنرمندان پرتلاش عرصه نمایش بیانگر اتفاقی فرهنگی در این شهر دارد و مردمان دیار چای و ابریشم و بامبو در شهر غنوده در بوته های چای به استقبال نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند می روند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.