×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شوره سر - درمان سه سوته شوره سر - شوره سر

شوره سر چیست؟

به گزارش سایت الودکتر، در پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن لایه قدیمی، لایه های جدید جایگزین می شود و از سطح پوست به صورت سلول های مرده به بیرون ریخته می شوند.

هنگامی که تعداد سلول های مرده افزایش یابند و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست باشند، “شوره سر” را تشکیل می دهند.

شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره و استفاده از شامپوهای متنوع قابل کنترل است.

علت شوره سر چیست؟

شوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.

مصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن مرتب ، استفاده از شامپوی نامناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

آسیب هایی که به پوست سر وارد می شوند، همچون سشوار زدن، فر بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن از دیگر عوامل ایجاد شوره سر است.

کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

درمان معجزه آسای شوره سر

برای از بین بردن شوره سر باید سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی مخلوط کنید. سپس آن را بر روی مو‌های خشک خود بریزید و موهایتان را ماساژ دهید. این محلول باید پوست سر شما را به طور کامل بپوشاند. پس از چند دقیقه موی خود را با آب بشویید. این کار را هفته‌ای ۲ بار انجام دهید.

رفع شوره با جوش شیرین

برای رفع شوره سر باید یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و موهایتان را با این محلول شستشو دهید. همچنین می‌توانید پس از مرطوب کردن مو، مقداری جوش‌شیرین به موهایتان بزنید سپس مو‌های خود را با آب بشویید. ممکن است در روز‌های نخست استفاده از جوش‌شیرین مو‌ها خشک شوند، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به تولید روغن طبیعی می‌کند.

درمان سنتی شوره سر

۲ قاشق غذاخوری از دانه‌های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس سپس دانه‌ها را از آب جدا و آسیاب کنید، ماده خمیری به دست آمده را به مو‌های سر خود بزنید و پس از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

ماست، نه تنها ماده بسیار خوبی برای مو و پوست سر شما است، بلکه یک راه عالی برای از بین بردن شوره سر نیز می باشد. ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید.اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید ، حالا از کمی شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید. روش دوم :ماست در کنار دنیایی از خواص برای برطرف کردن شوره سر هم درمانی عالی قلمداد می شود. راه و زمان درست اینطور است که ماست را با نوک انگشتانتان به کف سر مالیده و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه به خوبی آبکشی کنید و بعد از آن موهایتان را طبق روال طبیعی استحمام بشویید.

یک روغن ملایم را انتخاب کنید. روغن کودک ،یک روغن ملایم در نظر گرفته می شود ، اگر نتوانستید روغنی ملایم پیدا کنید، از روغن کودک استفاده کنید.روغن را گرم کنید، اما نه بیش از حد تا سر و انگشتانتان بسوزند. اول، روغن را لمس کنید اگر خوب بود، کمی روغن در کف دست خود بریزید و آرام ماساژ دهید. فشار زیادی وارد نکنید تا موهایتان دچار ریزش شود ، حالا کمی آب گرم کنید.

یک حوله را در آن خیس کنید. حوله باید به اندازه کافی بلند باشد تا پوست و مو شما را بپوشاند. آب اضافی را خارج کنید و موهای خود را با این حوله گرم بپیچانید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه حوله را بردارید و به مدت یک شب بگذارید تا بماند ، صبح، موهایتان را شامپو کنید.

لیمو ،یک درمان بسیار خوب و موثر طبیعی برای درمان شوره سر است.بعد از شامپو کردن، کمی آب لیمو روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. ۱-۲ دقیقه بماند و سپس شستشو انجام دهید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.